Thursday, October 22, 2009

SABAR ajer la..

Hari ni aku dh strt g keje..sepanjang dok kt rumah dlm masa 3 hari cuti sambungan, aku terasa badan sihat n ada tenaga ckit..sbb itu digagahkan juga, cuba utk dtg kerja hari ni (pkirkan kelas yg xnk dignti bnyk kali satu hal) dgn harapan aku mampu..

Pg2 lg kelas dh kene naik tingkt 3..uhuks..aku terasa mcm sengal2 ckit kt perut..digagahkan jugk dgn langkah yang diperlahankan..dalam kelas jugk tidak bnyk bergerak..syukur masih ada lg 3 pensyarah lain...maka aku lebih bnyk duduk..dgn blik yg berair-cond, terasa jga kesejukan..

lepas tingkat 3, turun plk ke blik di tingkt 1..rehat 15min, naik pula ke tingkt 3 smla, kelas teori plak..masih lg berlagak mampu dan aturan langkah yg perlahan aku berjaya jugak..terasa mcm lebih dr beranak jerk..tp seriously, kdng2 aku rase mcm perut nk luruh jer..rase nk pkai bengkung jer xnk bg gegaran..tp aku xnk terlalu memikirkannya..digagahkan lg dan diteruskan juga utk mengajar..sabar ajer la..seharusnya perkara ini dirahsiakan dr mertua..kalu tidak maunya minggu depan disuruh cuti..ooowwhh tidak sanggup..semalam MIL call, pesan mcm2 sbb aku dgil dh nk keje arini..iyakan aje apa die cakap..hehhe..yg kelakarnya, di akhir perbualan sempat lg dia cakap "ma rase cepat lekat balik..jgn risau.." uits..ape kah mksudnya itu???

Tgh hari, aku putuskan xmau balik rumah ..membayangkan naik kayangan tingk 4 tuh aku rase mcm perit jer, lepas tu nk turun plk..mintk maaf sajer la..baik rehat ajer di opis siapkan SKT yg xsiap2 lg ni..ptg plk baru berangan2 nk rehat, tp kene g dgr ceramah psl cDoS plak..kalo xpegi xaci kaaa??? huhuhu terasa bdan tidak bermaya..lmbtnya balik.....

8 comments:

evyn4ever said...

awak...byk2 kan rehat...jangan wat kerja berat2 okay..makan kene pantang gak..jangan sejuk2:)
oh yek stokin pun kena pakai gak..:)hope awak terus sihat dan kuat ok:)

Muhammad Adam said...

Siannya kak ...sabar je la k. tmbh2 bangunan jke 2 dah la tinggi ..kena tambah satu lif nih rasanya ..heheh
kalau rasa x boleh buat kerja 2 ..rehat2 la byk k

anil lutaze said...

siannya yana...

perlahn2 ye yana...yerka kerja ttp kerja tp yana jgn lasak2 sgt...

yg pnting pantang kena jaga k..

KAK RAINBOW said...

aziyana jaga diri baik2 ye.

nasya naim said...

::jaga diri baik2..jgn lasak sgt::

Laili said...

Takziah Na.yg blh saya kata cuma tabahkn hati & bersabar ye.berat mata memandang berat lagi bahu memikul.Saya doakn Na cepat2 lekat jgk =)
ps:hari tu mak Na ada dtg kenduri saya.Tq ek hadiah best tu ;)

Tukang Karut said...

dengar citer ujung tahun ni akan dapat bakal kakak ipar...kali ni mesti jadinyer....

Suraya Jafar said...

akak.. baca entry akak mcm sakit sgt sue rs.. akak takde cuti bersalin ke klu keguguran akak??