Monday, November 2, 2009

Ikea..decal..decoupage

Seingt aku kali pertama aku jejakkan kaki ke gedung ikea masa belajar dlu..time duit semput2 sajer dlm poket..itu la sekian kalinya aku ke sana..walaupun penuh keterujaan melihat pelabagai gaya dan design perabot ikea, namun ia sekadar lihat dan sentuh..sampai sekarang, aku masih punya keinginan utk ke sana lg..bertuahnya pd yg selalu berpeluang..

Katalog terbaru ikea 2010 menambahkn lg keinginan aku..tambah2 bila melihat ada perabot yg aku idam2kan..oowhh tidak dpt menahan keinginan utk memilikinya di puncak kayangan aku..nmpk gaya, bulan 2 thn depan kene paksa suami utk ke sana




aku penggemar decoration gaya inggeris..blh dikatakan setiap hari aku menatap hiasan rumah org di intenet..dan meja ini salah satu yg blh diubah gaya bertemakan inggeris menggunakan teknik decoupage or kalu nk senang just guna decal..aku dh order sticker decal ngn blogger yg mmg diy brg2 jadi tema inggeris..bila sticker ni dh smapai, aku akn tempelkan hasil tgn aku nnt yer..


jika dibandingkan dgn decoupage, decal lebih senang..hnya rendam dlm air dan tampal di atas permukaan yg dikehendaki..tp aku ingin mempelajari kedua2 cara..menDIY lebih baik dr membeli yg dh siap yg hrganya mmg mahal..salah satu kelebihan decoupage or decal ni, kita blg guna bhn2 terbung, mcm tin biskut, botol sos dn bnyk lg..kesimpulannya kita blh tukarkan brang lama menjadi baru..cth2 brgan blh dilihat dr blog k.muna di sini..hasil tgnnya menarik dan kebanyakn dr brg terbuang..so saper kata dgn bajet yg sedikit kita xblh hias rumah kita..blm cuba blm tau!!

4 comments:

nasya naim said...

::samalah kita..sy br lps g ikea..best sgt..::

aku said...

argh!!boleh jadi gila jejak kaki ke sana..

KAK RAINBOW said...

ikea sgt best. ada brg yg mampu dimiliki ada brg yg mahal juga. tp oklah pada saya jika dibandingkan dgn harvey norman. smlm baru pi harvey norman ya Allah mahalnya brg2 di sana.

anil lutaze said...

waa...tp btollah..png gi kk homedeco..tgk sndiri staff diorg tampal diy je..pstu jual memahal..ceh..