Friday, January 1, 2010

Kisah Tahun Baru 2010

Tiada bunga api, tiada countdown dan tiada sambutan..
Sungguh aku tidak teruja dengan bende2 tu semua..biarlah apa org nk kata, tp aku ttp dgn perasaan aku iaitu tiada perasaan dengan sambutan tahun baru..apa aku kesah!
Diri sendiri tahu merancang resolusi thn baru, itu sudah cukup bg aku..
Mujur thn baru hanya sekali setahun..Kalau 4, 5 kali setahun???
Tgk saja la, asal tahun baru jer wajib ada konsert..xblh ker kalu tahun baru tu tidak disambut dgn hiburan??xjadik tahun baru ker kalo xder konsert??
Sedih tgk masyarakt hari ni..terkinja2 mcm monyet, mcm dirasuk hantu jembalang..sanggup berkumpul seawal jam 6ptg semata2 nk countdown jam 12mlm..apa yg seronok sngt??berhimpit2 tu bez ker?
Dan asal thn baru jer, bnyk betul kes2 psgn yg ditangkap..xkn stiap tahun berazam nk buang ank kot..
Dan yg aku dan suami aku pliknya, satu pihak sibuk dok buat ops maksiat, serbu blik2 hotel yg mana maksiat yg dilakukan tidak dpt dilihat dgn mata, dan satu pihak lg menganjurkan sambutan thn baru dgn mengadakan konsert yg lebih nyata maksiat di situ blh dilihat..dan kedua2 pihak ni adalah dari satu bumbung yg sama..sungguh pelik dan ajaib..mencegah sambil menggalakkan..fikir2kan la

Kalau anda pkir apa yg dicoretkan di sini tidak ada asasnya, terpulang..tp matlamat tidak menghalalkan cara..apa2 pun SELAMAT TAHUN BARU, smga
kita semua menjadi insan yg lebih mensyukuri rahmat dari ALLAH dan dapat beramal dengan amalan yg soleh dan smga ianya meresap ke seluruh zuriat keturunan..

***konon nk buat tart telur arini, tp butter lupa nk bli, xdpt la tart tu jadik tart 1 jan..hihihi***

5 comments:

Tukang Karut said...

Azam tahun baru...nak tambah anak lagi...hehehe...kalu bini tau ni 'mask' la'...xkan tiap2 tahun dia nak branak...

evyn4ever said...

hehe sya thn baru dpn tv..malas nak kuar...

nurul aziyana said...

tukangkarut:uish sungguh produktif..sila2..laluan diberi

evynsamer la kita..

Emy Ahmad said...

true...

setuju dgn pandangan awk!
xsuka jgk tahun baru di sambut dgn hiburan..

Unknown said...

aku sokong 200%