Monday, February 1, 2010

Semakkan umah di hujung minggu

Asl hari isnin jer wt entry hujung minggu..asal hujung minggu sure topik entry hari isnin ada perkataan hujung minggu kt tajuk..ish2..xkretip..ahh lantak..hahhaha

Hujung minggu biasanya surirumah bekerja ni *istilah baru utk surirumah hujung minggu* akan kemas rumah, masak sedap2, basuh baju dan mcm bagai lg yg ptt buat sbb weekdays xbaper sempat sngt nk buat..*aku selut saper yg basuh baju hari2*

Tp nmpknya hujung minggu kali ni ruang tamu umah bersepah...sempat clearkan dlm blik jerk..sabtu dan ahad xmasak bez2..*sabtu g pekena tom yam kt secret recipies* dan basuh baju hnya hari sabtu..*masih lg bersisa dlm bakul*..ni gara2 aku buat sesi cat mencat material utk decoupage..ish2 skrang ni seakan rutin wajib plk dh berdecoupage di hujung minggu..seolah2 satu minggu mesti kene buat sekurnag2nya 1 item..x ke aku mmg dh addict dgn benda alah ni..hadoi..

utk wiken baru ni, sempat buat utk tin biskut..tin biskut ni aku dpt free kt opis..almaklum la..dh habis buat aper nk simpan lg..maka pengutipnya aku la..aku xpeduli pun bila org tegur aku bawak balik tin kt rumah..apa aku kesah

so ni la hasilnya..inspired by k.ayu masterpeace..hehehe berkenan sngt ngn design die so aku cuba buat sendiri dgn sedikit perubahan..tp biasala, kalo compared ngn yg lebih pro..of course yg lbih pro lebih cantik dan kemas..

bunga pun letak senget..hahaha

bila siap, suka sngt aku tgk..hehehe..ada 2 tin lg yg perlu decoupage..ntah bila akan dibuat..botol nes pun jadik mangsa aku

ni edisi conteng2.. hasil bila aku malas tp nk buat jugak..blh la buat letak nescafe kt dapur

5 comments:

haime said...

waaa rajin tul lah diee

Unknown said...

okay yana
mmg kamu dah addict
tapi takpe..akiviti sehat.. dah lah hasil mengembirakan hati
dpt selamatkan diri dr keluar umah, shopping yg bukan2..

ok, teruskan..nanti dah jadik pro
boleh amik tempahan

nurul aziyana said...

k.zu:hehhe..benda2 yg minat jer buat diri ini rajin

dayu:hahahha addict kan..adeh..tp btul la, mmg elakkan dri kuar shoping sbb khusyuk sngt dok hadap benda ni

antalya said...

aihhh keje2 menampal sgt rajin..tp keje2 mengemas kurang rajin.bahnye ni.nanti kang ada yg kena bebel ngan suami sbb umah sepah2 hihi

Ayu said...

salam aziyana...

cantik hasil keje awk.klu rajin practice,ayu pun leh kalah camni.hehehhehee...