Tuesday, February 15, 2011

Uols suka melaram tak??

Sape yg xsuka tgk benda2 cantik, aku rase semua org pun berkenan kalau tgk yg cantik2. Dari mata, turun ke hati terus terpaut. Tidak kira org atau pun benda, asal yg cantik pasti mata xmau toleh pd yg lain. Setuju??

Dlu masa berada di zaman anak dara aku blh layan bab2 touch up muka, bab2 nk jg kecantikan xkira luar or dalam, sauna dan segala mcm yg berkaitan..belajar di batu pahat, Johor lg la senang nk access tmpat2 bersauna ni, hrga semurah rm10 tepi kampus aku pun boleh dpt..rata2 saloon kecantikan menwarkan sauna rm10..bila terasa nk manja2kan diri aku terjah jer..sambil2 bersauna sambil2 korek rahsia cantik dr owner salun..nk kata taksub, xjugak..nk lebih2 xblh la kan, masa belajar duit ader banyak mana sangat..

Balik pd tajuk..aku suka tgk bila org pakai cantik dgn cara yg betul..diulang yer..dgn cara yg betul..bukan menjd mangsa fesyen yg ntah aper2 dan bukan main pakai sampai xtahu nk bezakan sesuai or xsesuai..walaupun aku sendiri xpandai nk melaram tp hati tu ttp teringin..

fesyen jenis apa pun xtahu la ni.. (credit to google image)

dh setahun aku xmemiliki baju baru untuk ke pejabat *xlain xbukan yg dimaksudkan adalah bju kurung* ye la, pregnant 9 bulan maner nk menempah baju kurung..skrg anak dh nk masuk 4 bulan pun xmenempah lg..asyik duk ulang baju sama..mak aku dh beberapa kali offer nk tolong hantar upah org jahit sbb tgk anak dia ni dok pkai baju lama2 jer..ok baik, minggu ni jugak akan kuhantar kain utk dijahit, 3 sekaligus..amacam??

Tu baju, kalo tudung aku terbalik..koleksi tudung aku dh bergayut2 xmuat tempat nk gantung dh..asal tgk yg cantik n murah jer aku sambar..asal balik kg jer kedai tudung adalah tempat yg wajib utk dilawati *kt kg ade 1 kdai tdung murah yg cntik tp murah*..walaupun aku suka membeli tudung, tp tudung yg bajet under rm20 jer aku consider blh bli..uish mcm kedekut..yer kata la kedekut pun tp tu la limitation yg aku bg pd dri sendiri..kalau dh skali amik 2 3 helai, bawah rm20 pun dh cecah rm50..oowh berkiranya aku, hahahha ye mmg berkira..aku bukannya sang kaya raya yg boleh pejam mata nk beli apa pun..

tudung awning ni juga plihn hti

Cerita pasal tudung, skrg mcm2 jenis tudung timbul..mcm2 style ade..sebut jer nk mcm maner, berlambak kt kedai..mlas pergi kedai, gunakan kuasa hujung jari anda pun boleh..asal ader duit, semua pun boleh kan?? sekarang ni yg paling pemes di kalangan muda mudi adalah shawl..aku suka tgk org pakai shawl tp aku xreti nk pakai..nk pkai pun amik masa jugak kan sbb nk kna lilit2..nk kena pin sane, pin cni..aduh mcm cerewet..paling senang pkai yg awning tu, sarung jer trus jadi..

from http://happylifeshoppe.blogspot.com/


gmbr2 di atas adalah shawl yg aku jumpa yg aku rase sngt cantik..pernah tunjuk pd hubby boleh tak aku nk pakai mcm ni..nk tahu apa dia jawab?? " dia pkai cantik la.." ceh, dia blum tgk agaknya kalu bini dia ni melaram mcm mane..hahhahaha kecik hati weh..tipis pluang nk try shawl yg cantik ni..xper2 raya thn ni aku nk pjuk kasik bli..ngeh ngeh ngeh...kalo korg berkenan jugk, blh la terjah blog di atas...

11 comments:

hana said...

huhu..
sye x sesuai la pkai shawl..
nmpk tembam..
sye paki tudung bawal gak yg selesa..
hehe

cik nas said...

igtkan saya sorg je yg dh lama tak beli baju baru..heeeeeeeee

she said...

saya masih setia dgn tudung bawal.

penah pkai shawl. tapi penat nk lilit la.berpeluh ketiak2.haha.

nanonano said...

Haha same la kita,yg senang,simple n murah itu 1st ch0ice. Bkn xske shawl,tp tkt xsesuai n cerewet,kalau xda ank lg xpe,huhu

nurul aziyana said...

hana: sy pun bermuka bulat, pernah try letak kt muka tudung jnis mcm ni mmg huduh jer..hahahha

cik nas: heeee kita senasib

aiena:tudung bawal dh asing ltk almari lain..skrg setia ngn tudung awning..hahaha sbb tu xberani nk bli shawl..tkut beli tp buat hiasan dlm almari jer

nano:ya betull..faktor ade ank juga..kalo x blh juga cuba2

mun said...

mun pon sp skrg msh lagi pk tudung bawal..kdg2 teringin jugak nak ber"shawl"...tapi mcm rasa tak sesuai pulak

nurul aziyana said...

mun:tudung bawal pkai jugk t lebih bnyk pakai tudung awning

Unknown said...

suka sgt shawl
dan skrg mmg koleksi shawl makin hari makin bertambah
tapi ngan cha
pakai shawl time opis je lah
penah gak try pakai time ngan dia
mmg haru la..
tapi dah ati berkenan kan

awning mmg pilihan terbaik la buat mak2 mcm kita ni

nurul aziyana said...

dayu:muka bujur mcm dayu sesuai ar pakai shawl..muka bulat cam yana ni tembam jer nampaknya..husna pulak kalu nyusu habis ditarik2nya tudung..kalo pakai shawl mau tercabut pin

Ann said...

Salam kenal nurul.


sejak ada anak ni kalau boleh semua nk yg senang2. tudung yg pin sana-sini mmg nampak cantik tp payah nk pakai.

mcm saya muka adalah sgt tak sesuwei dgn tudung yg ada awning. end up bawal jugak. hehe

nurul aziyana said...

ann: btul2..sjak ader anak ni kalo blh seme nk senang..tu bru sorg..kalo 2 3 org mcm mane la gayanya