Wednesday, May 4, 2011

Sekali harung saje la

Xtau ke mana hilangnya idea nk menulis..dh lama rasanya blog ni tidak berupdate..sungguh aku tidak punya idea nk menaip..tgk org lain sehari blh jadi 2 3 entry..mantap sungguh..aku ni seminggu 1 entry jer berjaya publish..aish mmg ke awan la mood berblog..

ekceli byk nk cerita tp bila nk cerita xreti pulak nk menulis nk mengarang ayat..parang lama xasah tumpul la dia..mcm tu la diibaratkan ngn aku ni..nk focus pd satu2 topic mmg xsiap le jawabnya..tulis semua la senang, skali harung..

1. pasal solid food husna
Husna dh makan 2 jnis bubur skrg..baru 2 minggu dia makan. Mula2 aku bg puree epal die cam reject..ummi die xlenyek hancur kot.bs kater die mcm nk muntah..al maklum xreti lg nk buat..pasni nk campur dlm bubur jer la senang kasik manis ckit. Then aku bg bubur kosong, blend siap2 beras utk seminggu then bgn pg masak bubur jer pastu tapis kasik texture lembut bak sutera..chewahh..Aku cuba ikut 4 days rule tu..dan minggu ni aku bg bubur+kentang+carrot palk..bekalan semalam nmpknya kosong, bermakna habis la tu makan. harini bekalkan benda yg sama lg...tp bila aku suapkan berselera dia makan, tgn tu xsabar2 nk capai feeding spoon..seronok weih tgk anak selera makan ni tp kata org bila dh makan selalunya minum susu kurang..aisey makin banyk le lebihan stock..stock susu bulan 1 ade lg berbaki seplastik..

Cakap ttg solid food ni, seronok jugak bgn pg2 buat bubur anak..skrg ni aku rasa cergas ckit nk bgn pg. mungkin kesan makan MAB..auuww..klu tak bila alarm bunyi asik tekan je pastu sambung tido..kui2..senang je rupanya nk sediakan bubur ni..main campak jer pastu blend..siap untuk dibawa ke rumah bs..tp kalau dpt suap sendiri dan tgk anak kenyang itu lg seronok dan puas...tp apo kan dayo..maknye keje la nak oi...

2. hajat suami tercapai
aku penah buat entry hp impian suami- htc desire hd. mula2 dia rasuah aku ngn nokia x2. xmintk belikan pun tp tetiba muncul depan pintu dgn paperbag nokia..dgn harapan aku luluskan untuk beli htc tu..tp hampeh, bini die ni susah benor nk izin..hihihi mahal weih, banyok kali le kena pkir bila capai bajet riban2 ni...tp napok gaya mmg keinginan die tu xleh saper2 pun thn hatta husna tetiba cakap kata jgn skali pun..semalam bila jemput aku balik kt opis, sengih melebor la dia..rupenya htc dlm genggaman dh weih..alahai bertuahnya suami aku dpt miliki hp canggih tu..katanya kalau htc dpt dimiliki, pluang nk g genting tinggi le..hihihhi i like..


3. husna tumbuh gigi
gigigiggaagaa..phewww..mcm happy giler rase bila gigi husna yg pertama kluar..mcm satu keajaiban pun ade..hhahha kami laki bini mmg teruja habes..maklum la yg pertama..semua perkembangan baru pun teruja..tp sygnya punya la susah nk snap gmbr die sengih tunjuk gg skrg..dh xgelak2 dh bila nk amik gmbr..selalunya bila panggil, menyengih...sindrom nk beralih bulan agknya budak ni..skrg ni bila main ngn husna, perkataan wajib adalah" tunjuk gigi, nganga tunjuk gg..ummi/ayh nk tgk gg..cepat la tunjuk gg" hahaha status paksa anak pun ye nk tgk gg..gg dh tumbuh tp merangkak pun belum lg..usahkan merangkak, mengensot depan belakang pun blum, yg die mahir pusing 360 darjah..

ermm ape lg nk cerita ek..xde dh kot..kan dh kata idea dh kering lor..bunyi mcm banyak tp 3 je?? cukup ar, malas tahap gaban dh ni..kerja banyak xsiap lg satu..kui2


1 comment:

sharEna said...

klu dah dia nak, beli jelah. impian tuu..hahhha..

kite nie impian nk beli LED tv tak tercapai lagi..nyampah!

habi kate tggu tv kecik tu rosak T_T