Wednesday, July 20, 2011

IIUM educare kuantan

Aku sebenarnya xsabar nk tunggu isnin minggu hadapan. Sebenarnya kalau ikutkan fikiran negatif aku ni mcm2 yg aku fikir, bimbang takut semua ada..Tp teringat pesan Prof dr Muhaya, DELETE segala yg negative insyaAllah aura positif sentiasa hadir. Percaya dan yakin, Allah sentiasa ada untuk menjaga anakku yg sorang tu.

Bakal mejadi rumah ke-2 Husna

Insyaallah jumaat ini kami akan ke sini untuk membawa Husna meninjau tempat baru yg akan dia berada dari jam 7.40am-5.00pm..Sebelum ini hanya hubby yg meninjau, kali ini aku pulak nk tinjau keadaan di IIUM Educare. Ini sahaja la tempat harapan aku. Moga2 menjadi tempat terbaik untuk Husna juga.

Ok nk review pasal IIUM educare, seperti yg dijanjikan. Moga2 siapa2 yg berhasrat mau hantar anak di situ dapat la sedikit maklumat.

Disebabkan title husband adalah post graduate student, yuran pendaftaran kesemuanya untuk anak yg berumur 2bulan - 1 thn adalah rm845. Fuhhh gaji belum dapat lg tp sbb nk chop, kene la bayar awal. Merasa la bulan ni kopak ckit. nasib dh nk gaji. Kalau tak bernafas dalam lumpur sahaja ler..Jumlah ni adalah termasuk deposit untuk 2 bulan (rm250x2), registration rm50, material rm40 and registration form rm5

Total yuran pendahuluan

Registration form pun kene bayar..mana taknya, tebalnya mcm2 nk kene isi kalau xbyr rugi jugak nk memfotostat. Setakat hari ni masih belum complete nk mengisi borang tu..mmg bnayak yg nk kene isi, tp bagus sbb maklumat details. Semua rules yg parents kene tahu pun termasuk skli dlm reg form tu. Kalau nk buat bayaran bulanan dengan cara ptngn gaji pun boleh tp since hubby xde slip gaji, xper lu ler..dh namanya student :)




morning before school..i le yg nk kene make sure semua rules tu diikuti


semua berkaitan anak, sila la isi dengan sejujurnya

Husna skrg ni dh kurang ckit ketakutannnya dengan strangers..cuma ade 2 shja cabaran sekarang ni. Pertama, dia reject botol. Aku xtau mcm mana gayanya kt taska nnt kalau xmau minum susu. Minum ngn cawan or sudu mmg cikgu taska tu xmau. Masa ngn pengasuh lama, ok minum btol cuma bila ngn aku or ayah die or nenek dia mmg reject terus.

Kedua, tidur. kalau kt rumah pengasuh lama, dia tidur dalam buai. Di taska pulak, xdibenarkan tidur dalam buai. Samada tidur atas tilam or dalam car seat yg dibawa oleh parent masing2. Hubby cakap ramai jugak yg tidur dalam car seat. Huhu aku tahu 2-2 cara tu sukar buat Husna..cara pertama menjadi hanya bila ada dgn aku, meaning dia lelap sambil aku susukan dia.

Aku harap bila kt tempat baru nnt, dia cepat sesuaikan diri. Siang malam berdoa mintak dipermudahkan. Kita tgk la nota yg akan cikgu selit kt beg sekolah Husna nnt. Husna, plz behave ye sayang.


Aku tertarik yg terakhir tu..PLENTY ATTENTION FROM STAFF.. Ye, mmg itu yg aku harapkan..

5 comments:

nanonano said...

nevesnye nk tao keputusan 1hb nanti
budak U kan bijak2, hehhe harap2 husna bijak mengawal prangai yg elok2 je kt sane, hehe

Ida Iar said...

moga2 dia akan cepat adapt di sana..

Anonymous said...

Iium educare ni hanya utk staf or student uia je ke? Tq

Anonymous said...

bayaran tu untuk awal registration je ke? afterwards punya bayaran banyak tak?

Syeeda Ashraf said...

kenapa yuran SBU staff lebih mahal ya?