Friday, September 30, 2011

Setelah hampir 11 tahun

11 tahun bukan jangka waktu yg singkat. Lama tu..Kalau punya anak, sudah darjah 5.
mengimbau memori 11 tahun yg lalu, waktu itu aku di tingkatan 5, umur 17tahun. Phewitt terasa muda you! Patut la digelar kanak-kanak ribena..

Tingkatan 4 & 5 aku adalah di mrsm pengkalan chepa kelantan. Walaupun hanya 2 tahun, tp itu lah tempoh yang buat aku rasa paling best. Macam-macam pengalaman yg dirasa. itu la pertama kali tinggal di asrama. Itu juga pertama kali berjauhan dari keluarga. Dan tidak lupa, di situ aku ditemukan dengan si jantung hati, jodoh yang ditakdirkan untuk aku. Heehhehehee..

Sekarang sudah mau menginjak ke angka 30. How time flies. Rindu dengan kawan2 seangkatan dulu..Sekarang masing2 sudah punya kehidupan yang baik, punya suami, punya isteri, punya anak dan punya kerjaya yang baik-baik. Alhamdulillah..

Baru-baru ni ada reunion untuk bekas pelajar mrsm pc batch 2000 tp aku tidak berkesempatan untuk hadir. Sebenarnya itu lah waktu yang aku tunggu-tunggu. Sentiasa impikan suatu waktu kami dapat berjumpa tapi Allah tidak izinkan. Kebetulan waktu itu Husna demam. Jadi mmg sah2 la xboleh nak pergi. Pasrah.

Tapi apa-apa pun aku tetap syukur, masih diberi kesempatan untuk berjumpa. Baru2 ni Amie & harith datang berkunjung nun jauh dr Kedah..Ini pertama kali kami berjumpa setelah masing-masing punya anak. Waktu di sekolah, aku dok sebelah Amie..Dia insan paling kecik dalam kelas tp walaupun kecik, otaknya bergeliga. Boleh kata best student dalam kelas. Semua cikgu pun like. Harith tu her husband. Masa kt skool, harith ni adalah musuh. Tapi sekarang jadi cinta hati. Hikhik..jodoh kan, sape nk kata. Dari menjadi teman bergaduh akhirnya jadi teman bergembira kongsi suka duka.

 Harith+Amie = Muhriz yg hensem


Keluarga bahagia

Suhailey, sorang lg geng kelas. Dia ni kalau nk jumpa tiap2 minggu pun boleh. Sebab duduknya di Sg Ular ajo, kejenya di HTAA. Tp walaupun dekat, jarang2 juga berjumpa. Kononya masing2 sibuk. Pernah sekali keluar makan bersama family masing2. Sekarang aku menunggu dia untuk datang beraya kt umah. walaupun raya dh habis, ko ketuk aku buka jugak la pintu..hehehehe..

 ezany+Sue = Nuraini yang so behave

 Gambar bersama suami tiada..


 Us..dulunya kanak2 ribena..skrang dh jadi mak budak

Dan hari raya baru ni, setelah hampir 11 tahun akhirnya dapat jugak bertemu dengan Shila..geng tonton cerita hindustan jam 2 ptg setiap sabtu. Hehehe..sebenarnya ngn shila ni banyak geng. Geng bergosip pun iye..geng prep pun ade jugak. Sekarang ni Shila sangat aktif dengan bisnes Amway..ngn aku sekali terjoin. Dia ni graduate dr Jepun. amik engineering tp end up dengan bisnes. Heheehhee ape2 je la ek Shila asal minat.Terima kasih sebab datang bertandang ke rumah..kalau tak ntah bila la dapat jumpa..kau di utara ku di timur :)


Bersama anak2..


Kata shila, aleesya ni kalau depan kamera mmg gini gayanya..auuww comel
 

Maap, tudung tu main sarung je..hukhukhuk

Antara ramai2 geng sekolah, dari sek ren sampai menengah, kawan2 yg ni masih kekal berhubung rapat. Nasib juga la ada FB, kalau tidak memang harus la kami lost contact. To all my friends, LOVE U...Semoga ikatan persahabatan kekal selama2nya dan smoga kita semua berjiran di jannah..

2 comments:

Ami said...

hahaha bilo awok kate 11 tahun baru sero tuo.eh tau dok muhriz ade perangai saye hok bekeng denge suko baling barang kalu maroh hihi.zie,9 oct nie wedding fab,jom gi ramai2

mama_ka0ri said...

mcna...tu la..
byk tul kenangan kita..11 tahun bukan tempoh yg sekejap..dari org tgk yer dulu bulat comei..skang dah jadi kurus melidi..tapi tetap comeii..rindu nak jumpa lagi..bila agaknya boleh ke kuantan ni..boleh bertandang umah mcna yg baru..hehehe..

-shila-