Monday, December 5, 2011

Sleeping beauty

Anak kecil, walau tengah meneran berak pun comel mukanya. Inikan pula kalau ketika tidur. Perasaan nk marah dengan karenah ketika jaganya, bila menatap wajah suci yang halus mulus waktu dia tidur, boleh bikin hati yang keras menjadi cair. Ajaibnya kuasa yang Allah kurniakan pada wajah tidur seorang anak. Hebat kan? Subhanallah.


Aku suka snap gambar budak tecik ni tidur. Bila aku nk tidur, kadang2 aku bukak henpon belek gambor budak ni dulu. Macam ubat tidur pulak lagaknya. Bila dah puas tatap baru tidur, pernah sekali tertido dengan henpon skali.


Semacam ada satu kuasa yang menarik tatkala melihat dia tidur. Kuasa kasih sayang. Waktu tu la rasa mcam nk cium je anak. Tapi kebiasaan yang aku amal, ketika melihat wajah anak tidur, masa tu aku akan panjatkan doa. Apa sahaja doa yang aku inginkan untuknya.


Princess hati


5 comments:

Farhana said...

setuju sesangat..sy pun mcm tu jugak..time nk tido, sy akan baring btul2 sebelah anak, btul2 ngadap muka anak dan akan pandang muka anak sy smpai sy terlelap..dlm hati tak henti2 bersyukur di atas rahmat dan nikmat menjadi seorang ibu yg diberikan kpd sy..syukur alhamdulillah...

Mrs Nageb said...

Saya jugak...suke tengok wajah suci anak sendiri sewaktu tidur kan..kadang2siap cium2.. :)

rDnA said...

Me too..suka snap gambar time danial tido.pastu bila nk tido belek semua gambar2 tu balik..xtau nk describe camne perasaan bla tgk muka tulus time anak tido

fizz said...

bibir die..... geraaaam mcm nk geget

Ann said...

Yana
pandang muka anak ms tido adalah perkara yg sgt syahdu
lg2 bila kita ada ter-marah atau ter-cubit dia
dan2 tu la rasa nk nangis aje
huhu


p/s pernah terbaca (tapi x ingat sumber mana) kalau nk anak/suami dengar kata (means utk jd baik) baca doa, usap dekat ubun2 dia. Insya-Allah senang dgr kata..