Tuesday, March 19, 2013

3 Fakta menarik ESP Shaklee untuk ibu menyusu

ESP product hot shaklee, sangat hot terutama di kalangan ibu menyusu. Boleh dikatakan majoriti ibu menyusu memilih shaklee sebagai makanan tambahan harian mereka dan bagi saya pula, teman baik yang mengiringi saya sepanjang breastfeeding journey yang nak menjangkau 2 tahun 4 bulan ni. Yes, i choose to extend the journey. Since susu pun masih ada, dan anak pula masih seronok minum, saya biarkan sahaja.

Nak tahu apa itu ESP? Boleh lanjutkan pembacaan di sini.
Kenapa ibu menyusu memilih ESP? Sedikit fakta tentang ESP.
 "ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting."


 Ramai di kalangan ibu menyusu memilih ESP kerana bagi mereka, ESP memberi kelebihan berikut :-
  1. Bantu beri mereka tenaga yang berpanjangan kerana kelebihan indeks glisemik rendah dalam ESP. Penyusuan boleh membakar kalori dari 200-500 sehari. Jika ibu menyusu tidak makan dengan seckupnya bagi memenuhi keperluan kalori harian mereka, ia mungkin juga menjadi penyebab kepada keletihan. Menyusukan anak memerlukan tenaga dan kalori yang banyak bagi seorang ibu.
    bak kata Farah di SARAKIDS

    "Seorang ibu akan menghasilkan 600-1000 ml (20-35 oz) dalam masa 24 jam ~ bergantung kepada umur, saiz dan permintaan dari bayi. Dan setiap 1000 ml susu yang terhasil akan memerlukan 1000 kalori untuk tenaga dalam susu dan tenaga ini digunakan untuk menghasilkan susu. Ini belum dihitung kalori yang diperlukan utk tenaga oleh tubuh si ibu"
  2. Semasa menyusu, badan ibu memerlukan lebih protin dan kalsium. Dengan pengambilan ESP, secara tidak langsung ibu2 menyusu boleh mencukupkan keperluan protin harian. Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Protein juga adalah blok bangunan untuk pertumbuhan bayi. Susu ibu mengandungi protein yang sempurna untuk bayi, dan protin akan diambil dr dalam diet anda untuk diberikan kepada bayi anda. Tapi perlu diingatkan ESP bukan lah memperbanyakkan susu, tetapi ianya merupakan suatu bonus kepada badan ibu itu sendiri untuk menghasilkan susu badan yang cukup. Ianya adalah untuk mengisi kekurangan sumber nutrisi yang tidak diambil oleh ibu di dalam pemakanan mereka setiap hari. Protein adalah blok bangunan untuk pertumbuhan bayi andaMenurut Ohio State University xtension, ibu-ibu harus mempunyai 71 g protein setiap hari.
  3. Kulit ibu lebih gebu dan cantik. Ini merupakan satu bonus kepada ibu2 menyusu. Di samping menggunakan ESP sengai makanan tambahan, ibu2 mendapati kulit mereka lebih gebu, halus dan cerah dari yang sebelumnya. Protein diperlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk mengekalkan kehidupan. Protein juga bahan utama yang digunakan untuk "menggantikan" sel-sel mati. sebab itu lah ibu-ibu mendapati kulit mereka lebih segar dan cantik selepas pengambilan ESP. 
Walaubagaimanapun perlu diingatkan, selain mengamalkan pengambilan ESP,  ibu2 perlu mengamalkan teknik penyusuan dengan betul, pengambilan air yang cukup dan jadual pam yg konsisten semasa anak tiada bersama bagi menyokong kejayaan perjalanan penyusuan. Fahami konsep supply by demand. Pastikan juga ibu jauh dari stress dan dapatkan sokongan ahli keluarga terdekat terutama suami. InsyaaAllah anda mampu melengkapkan tempoh penyusuan sehingga 2 tahun, terbaik untuk anak anda :)

Bagaimana untuk mendapatkan ESP? Saya adalah pengedar sah shaklee kawasan KUANTAN. Hubungi saya untuk mendapatkan product shaklee anda pada hari ini. 
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah melalui pos. 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


No comments: