Tuesday, April 29, 2014

Cara Mudah Buang Angin Dalam Badan dengan Peppermint Ginger Plus

Dalam entri kali ni saya ingin berkongsi tentang
  • 2 sebab dan punca kenapa badan penuh angin atau badan berangin 
  • Petua atasi masalah berangin secara semulajadi dan cepat

Sebab dan Punca Badan Berangin atau Penuh Angin 

Angin berlebihan dalam badan boleh menimbulkan masalah rasa tak selesa dalam perut atau kembung, badan rasa lemah, loya-loya hingga melarat kepada sakit kepala dan paling teruk sampai ada yang rasa mcm sakit jantung. Ada beberapa sebab dan punca kenapa badan berangin. 

1. Sumber makanan
Punca angin dalam badan berlaku disebabkan oleh sumber makanan. Memang selalunya lepas makan lah yang menyebabkan kita rasa mcm sebu or kembung, rasa macam angin tak lepas orang kata. Sebenarnya sumber-sumber makanan yang tidak dapat tolerate dengan badan akan menghasilkan angin.  Makanan yang menghasilkan angin adlh mcm kekacang, sayur mcm bendi, terung, kobis, brokoli, bijirin, cereal, roti gandum. Makanan bergula juga boleh menghasilkan angin. Bakteria suka gula ringkas dan karbohidrat ringkas kerana ianya begitu mudah untuk dihadam. 

2. Udara yang disedut
Angin dalam badan bukan hanya disebabkan oleh apa yang anda makan. Ia juga melibatkan udara yang digunakan utk bernafas. 20% daripada gas itu datang dari udara yg masuk ke dlm dalam mulut. Ianya mungkin disebabkan oleh tabiat makan terlalu cepat, suka minum minuman berkarbonat, suka kunyah gula-gula getah, menghisap rokok. Udara tersebut akan masuk ke dalam badan dan seterusnya masuk ke dalam usus. 

Petua atasi masalah berangin secara semulajadi dan cepat


Salah satu cara yang paling berkesan adalah dengan minum air, makan perlahan-lahan dan elakkan makan makanan yg boleh mencetus angin dalam badan. Biasanya untuk atasi masalah badan berangin dengan lebih cepat, saya akan menelan PEPPERMINT GINGER PLUS. 


Ini 3 sebab utama kenapa saya suka pilih Peppermint Ginger untuk mengatasi maslah angin dalam badan 
  • Saya tak suka menyiksakan badan, tahan rasa kembung perut yang tentunya membuatkan saya rase letih sampai boleh menggigil badan. Peppermint ginger memberikan kelegaan yang pantas. 
  • Angin yang terperangkap cepat keluar. Memang bila sendawa atau kentut satu kelegaan kalau dah kembung perut kan. Lepas tu legaaaaa yang amat. 
  • Rase yang mendamaikan. kalau minum halia tobat mungkin 1 hirupan je kot..Tapi pepermint ni kalau rendam dalam air seolah kita minum air daun mint. Berangin jerr.. nyaman da sedap. 
===========================================================
PEPPERMINT GINGER juga membantu mereka yang mengalami gastrik. Ikuti testimoni live bekas pesakit gastrik yang mengidap gastrik 10 tahun, hilang dengan vitamin utk gastrik termasuk pepermint ginger



===========================================================
Tentunya anda taknak ape2 perkara buruk berlaku disebabkan angin dalam badan yang banyak dan tidak dapat dikeluarkan (saya pernah terbaca angin dalam badan boleh menekan saraf otak sehingga kita merasa pening dan boleh jadi menekan saraf pusat sehingga mengakibatkan strok). Sebelum anda bertindak dengan cara yang lambat memberi kesan, elak sebarang bahaya dengan pengambilan Peppermint ginger yg memberi kesan kelegaan yang pantas.

1 botol mengandungi 90 biji hanya berharga RM45

Dapatkan Peppermint Ginger dengan konsultasi terbaik dan eksklusif dari saya Pengedar Shaklee (Kuantan) bersama tips2 penggunaan untuk kesan yang optimum.

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui pos. 

No comments: