Wednesday, June 18, 2014

Cara makan Phytocol- ST PALING BERKESAN untuk menurunkan kolestrol tinggi

Kolestrol tinggi biasanya boleh menjadi punca penyakit darah tinggi dan jantung. Jadi kena turunkan bacaan kolestrol. Kalau kolestrol tinggi, makan pun kene control tak boleh sembarangan dan ikut sedap mulut.. so sekali lagi kena turunkan paras kolestrol. Tapi kalau masih amalkan pemakanan yg tak sihat, kolestrol memamg susah nk turun. Ada 2 jenis kolestrol iaitu HDL (kolestrol baik) dan LDL (kolestrol jahat). LDL yang menjadi penyumbang kepada masalah jantung. bacaan kolestrol normal adalah <200mg/dL dan bacaan kolestrol tinggi adalah 240 mg/dL. Jika anda mengalami masalah kolestrol tinggi, pastikan anda baca sampai habis entry cara PALING BERKESAN untuk menurunkan paras kolestrol.


NAK RENDAHKAN KOELSTROL DALAM DARAH? TONTON VIDEO INI 




Cuba bayangkan kalau saluran darah ke jantung anda seperti gambar di atas. Cuba bayangkan pula pergerakan aliran darah yg melalui kawasan yang mempunyai tompokan kolestrol tersebut. Bayangkan lagi bagaimana saluran darah tersebut bekerja untuk mengepam darah ke jantung. 

Again, bayangkan jika tompokan kuning tersebut semakin besar dan besar dan akhirnya tiada lagi ruang untuk darah mengalir melaluinya seperti gmabar di bawah. Sekarang apa yang ada di fikiran anda? 1 saat yg tiada bekalan darah ke jantung. Permulaan di mana jantung berhenti untuk mengepam. Apa yg berlaku? Sudden death. 




Antara kesan lain akibat dari kolestrol tinggi adalah 
  • Potensi terkena angin ahmar sebanyk 11%
  • Masalah kesuburan 
  • Penyakit Hati 
  • Tekanan Darah tinggi

Jadi apakah cara paling berkesan untuk menurunkan paras kolestrol? 
Phytocol- ST adalah new product dari Shaklee yang dihasilkan khas untuk menurunkan kolestrol yang tinggi. Phytocol mengandungi 2000mg fitosterol. Apakah fungsi fitosterol?
  • Menjaga keseimbangan membran fosfolipid dari sel tumbuhan, seperti kolesterol pada membran sel manusia. 
  • Memiliki kemampuan untuk berkompetisi dengan kolesterol dalam penyerapannya di dalam usus. Kompetisi ini mengakibatkan berkurangnya jumlah kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh. 
  • Selain tu, ia juga dapat berperanan dalam mencegah terjadinya kanser. 
  • Bermanfaat sebagai anti pembentukan plak dalam pembuluh darah, anti radang, anti oksidan dan anti kanser




Bagaimana phytocol memberi kesan? Institut Kesihatan Kebangsaan mengesyorkan penambahan 2000mg fitosterol ke dalam diet harian boleh merendahkan paras kolestrol secara semulajadi. Fitostetol membantu menghalang penyerapan kolestrol secara semulajadi dengan cara menjadi benteng dari penyerapan kolestrol ke dalam saluran darah.Mekanismenya adalah melalui fitosterol dalam bentuk micelle akan bergabung dengan komplek  lemak bebas, monogliserida dan garam hempedu yang akan diserap oleh mukosa sel usus halus.


Di bawah adalah TESTIMONI bagaimana Phytocol membantu menurunkan kolestrol tinggi. Apa yg saya nk highlight kt sini adalah Mr Ethan 
  • TIDAK control diet semasa pengambilan Pyhtocol  (loaded with fat and less fiber, vege and fruits)
  • Hanya mengambil phytocol (stopped taking Omega Guard, Lecithin and reduce intake of ESP)
  • Jumlah penurunan kolestrol adalah 22% (pengambilan selama  2 bulan-lebih kurang 2 botol Pyhtocol)




 hasil bacaan paras kolestrol SEBELUM pengambilan Phytocol


Hasil bacaan paras kolestrol SELEPAS pengambilan Phytocol

Bagaimana CARA MAKAN PHYTOCOL yang betul untuk menurunkan kolestrol? 
  • Pengambilan 2 biji, 2 kali sehari (total 4 biji sehari) yg diambil sebelum makan secara konsisten membantu menurunkan paras kolestrol 
  • Minum banyak air setiap hari. sekurang-kurangnya 2 liter sehari bergantung kepada berat badan anda
  • Untuk kesan yang lebih cepat dan optimum, jaga pemakanan harian, elakkan makanan yg menyumbang kepada kolestrol tinggi 
  • Lakukan aktiviti pergerakan untuk membakar kalori

Jangan biarkan paras kolestrol anda menyebabkan isteri/suami anda kehilangan tempat bergantung. Sanggup kah anda membiarkan mereka meneruskan kehidupan dlm keadaan sukar semasa ketiadaan anda disebabkan anda tidak mengambil berat masalah kolestrol tinggi yang menyumbang kepada jantung berhenti berfungsi?? Prevent is better than cure. Dapatkan Phytocol-ST sekarang dengan menghubungi saya di talian berikut 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel:  011-11548031 atau klik http://aziyanashaklee.wasap.my
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
                   COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM




1 comment:

Sis Collen said...

Thanks infonya.. Tapi intuk best result kawal pemakanan dan gaya hidup mesti lagi banyak turun kan...