Friday, September 12, 2014

Cara Bancuh Collagen Powder Shaklee untuk Hilang Rasa Hanyir

Ada yang tanya, apa rasa collagen powder Shaklee? Jawapannya ada rasa sedikit hanyir sebab ianya dari ekstrak kerang-kerangan. Jadi kalau dah rasa hanyir macam mana nak telan? Ada pengguna takde masalah dengan rasa tersebut. Ada yang perlu bancuh dengan minuman lain untuk hilangkan rasa tersebut. Jika anda termasuk dalam kategori tak boleh nak telan collagen powder Shaklee sebab rasa hanyir,haaa jangan risau, meh nak share resepi yang selalu saya buat bila minum collagen. Serius tak rasa langsung hanyir collagen tersebut.

Sebelum tu meh nak cerita dulu, kenapa orang sibuk-sibuk nak makan collagen powder shaklee ni? Istimewa sangat kah? Apa tujuannya makan collagen ni? Penting sangat kah? Kalau adik-adik yang berumur kurang dari 25thn mungkin tak berapa penting. Tapi kalau dah menginjak ke usia 30an, 40an dan kemudiannya sampai umur 50an,  ianya menjadi salah satu yang perlu ambil. Sebab apa tu ye?
Haaa cuba tengok gambar kat bawah ni


Kesannya boleh terjadi dari hujung rambut hingga hujung kaki. Kenapa agaknya? Kita mungkin tak sedar pun mengenai kolagen dalam badan ni. Tapi tahukah anda kolagen adalah protin yang paling banyak dalam badan kita, kira2 75% tapi kehilangannya akan dirasai sedikit demi sedikit bermula umur 25 tahun. Akibatnya jika tak topup, pada umur 50 tahun kita dah mula rasa sakit lutut, sakit sendi, kulit dah mula berkedut, dah mula sakit pinggang, bongkok, gigi pun dah mula rosak dan macam2 lagi la seperti yang digambarkan di atas. 

Ok cukup lah sebagai pengenalan kenapa nak kena makan collagen. Back to the topic, macam mana nk bancuh collagen powder ni agar hilang rasa hanyir? Saya kongsikan 2 resepi yang selalu saya buat bila nak makan collagen.

Resepi Collagen yang pertama adalah campurkan 2 sudu Performance Drink, 2 sudu madu dan 1 sacet collagen. Campuran collagen ni boleh dibancuh sejuk, walaupun sejuk collagen cepat melarut. Perlu diingat, kalau collagen cpt larut bermakna molekulnya cukup kecil. Haaa ade cara nak pilih collagen yang terbaik! Boleh rujuk entri ini untuk tahu adakah anda mengambil collagen yang terbaik? Resepi ni saya ambil setiap pagi masa perut kosong.



Resepi Collagen yang kedua pula adalah bancuhan buah tembikai, ESP, Melashake Collagen dan sanquick. Yang ni bahan banyak sikit tapi senang bancuh sekali harung je semua. Guna Shake & Take tu sekejap je blend dah gebus gebas dan ready untuk dinikmati. Memang serius sedap sangat. Yang ini pun dibancuh sejuk2, dah jadi macam ice blended gituuu. 


Actually nak guna buah lain pun boley.. tak ksiah ikut suka..buah honeydew pun sodap. Kalau taknak blend, boleh juga bancuh ESP, Mealshake, Sanquick dan collagen powder.. Just shake dan minum sejuk2 macam dalam resepi kat bawah ni 



Nak cuba collagen powder Shaklee? Special PROMOTION untuk collagen powder bulan ini sajaha (Sept). Rujuk link ini details mengenai promotion. Boleh hubungi saya di talian berikut 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo



No comments: