Friday, September 19, 2014

Pengakuan tergempar Pengidap Cyst Tentang GLA COMPLEX

Sejak akhir-akhir ini ramai wanita menghadapi masalah Cyst.Cyst atau benjolan kecil yang mengandungi cecair di sekitar ovary seseorang wanita biasanya tidak disedari oleh pengidapnya sehinggalah ujian ultrasound dibuat. Dan biasanya ujian ini dilakukan ketika buat pemeriksaan untuk masalah kesuburan. Bahaya ke cyst? Adakah cyst boleh mengganggu kesuburan dan keinginan untuk hamil? Saya tidak berniat untuk menghuraikan secara lanjut berkenaan dengan cyst. Puan2 boleh merujuk artikel Dr Zubaidi di sini untuk tahu lanjut mengenai cyst di SINI


Entri kali ini akan memfokuskan kenapa cyst tidak pecah dan mengeluarkan telur untuk disenyawakan oleh sperma apabila ia matang. Ianya ada kaitan dengan hormon. Memetik artikel yang ditulis oleh Dr Zubaidi, wanita yang sukar hamil dikesan apabila hormonnya tidak seimbang.


Kalenjar pituitari yang terdapat di otak akan mula melepaskan hormon FSH pada awal kitaran haid. Apabila hormon FSH ini semakin meningkat dan mencapai satu tahap, ia akan memberikan isyarat kepada folikel di ovari untuk matang.

Apabila folikel semakin matang, ia akan mengeluarkan hormon estrogen. Tahap estrogen yang semakin meningkat, menyebabkan kelenjar pituitari menghentikan pengeluaran hormon FSH.
Jika folikel gagal untuk matang, badan itu terus mengeluarkan FSH dan tahap FSH kekal tinggi.

Wanita dengan masalah keseimbangan hormon akan menunjukkan tahap FSH yang tinggi. Inilah sebabnya mengapa doktor melakukan ujian FSH. Jika tahap FSH terlalu tinggi, bermakna terdapat masalah fungsi ovari yang tidak dapat mematangkan folikel.
Jika folikel yang tidak matang, telur ovu, tidak akan dikeluarkan.
Apabila folikel semakin matang, ia akan mengeluarkan hormon estrogen. Tahap estrogen yang semakin meningkat, menyebabkan kelenjar pituitari menghentikan pengeluaran hormon FSH. Jika folikel gagal untuk matang, badan itu terus mengeluarkan FSH dan tahap FSH kekal tinggi. 
Wanita dengan masalah keseimbangan hormon akan menunjukkan tahap FSH yang tinggi. Inilah sebabnya mengapa doktor melakukan ujian FSH. Jika tahap FSH terlalu tinggi, bermakna terdapat masalah fungsi ovari yang tidak dapat mematangkan folikel. Jika folikel yang tidak matang, telur ovum, tidak akan dikeluarkan.

Jadi bagaimana untuk seimbangkan hormon? Salahs atu cara adalah dengan bantuan supplement GLA COMPLEX. Gla Complex mengandungi sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. Prostaglin adalah bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normalGLA Complex Shaklee menggabungkan khasiat minyak borej, yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linoleik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Ikuti pengakuan bekas pengidap Cyst tentang GLA COMPLEX 


Testimoni GLA 1

Testimoni GLA 2


Testimoni GLA 3

Testimoni GLA 4

Testimoni GLA 5

Testimoni GLA 6

Testimoni GLA 7

Alhamdulillah..saya sendiri pun mempunyai customer yang hilang cyst selepas pengambilan GLA Complex. Kebanyakan dari mereka sedang merancang untuk hamil. Ada juga yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak normal. Jika anda mengalami masalah yang sama, bertindak segera. Banyak kelebihan GLA COmplex untuk wanita khususnya seperti mencergaskan tubuh dan membantu wanita berasa lebih selesa semasa haid: Asid gamma linolenik telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan kesakitan semasa haid, sakit kepala, menormalkan semula kitaran haid dan melegakan simptom-simptom menopaus.* 


Untuk mendapatkan GLA Complex, boleh hubungi saya di talian berikut:

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil



No comments: