Thursday, September 4, 2014

Top 10 Manfaat Hebat Sumber Coq10 dalam Coqhealth Plus

Koenzim Q-10, atau nama popularnya Coq-10 didapati dalam jumlah yang besar dalam pankreas, hati, buah pinggang dan jantung. Tiap-tiap badan manusia mempunyai kira-kira 0.5-1.5 gram enzim ini, dengan lebih daripada 50% terdapat dalam sel-sel mitokondria. Manfaat utama Coq10 selain membantu enzim mitokondria mengubah nutrien pemakanan ke dalam Adenosina trifosfat, ATP [bekalan tenaga badan manusia], enzim ini juga membantu memadamkan radikal yg dihasilkan semasa penghasilan simpanan tenaga. Coenzymes Q10 juga memainkan peranan penting dalam menjaga membran mitokondria yang sebenar. Dalam product Shaklee, Coqhealth mengandungi sebanyak 28mg sumber coq10. Ikuti 10 manfaat coq10 dalam Coqhealth Plus. Anda pasti ingin segera memilikinya :)



Terdapat banyak manfaat lain. !0 manfaat hebat coq10 dalam coqhealth Plus adalah seperti berikut: -

1. Meningkatkan Kesihatan Jantung Keseluruhan

Enzim ini membantu dalam pengekalan keadaan oksidatif normal kolesterol LDL. Bersama-sama dalam meningkatkan peredaran darah yang lebih baik untuk jantung, enzim ini juga membantu otot jantung bekerja secara optimum. Enzim ini juga bermanfaat dalam melindungi dinding arteri daripada pelbagai keadaan yg dianggap bahaya, termasuk deposit lemak.

Berjuta-juta rakyat Jepun menggunakan koenzim ini untuk merawat dan mengawal semua jenis masalah jantung. Jepun juga merupakan pembekal utama Q-10 ke Amerika Syarikat dan Kanada. Penyelidikan dijalankan ke atas pesakit jantung mengambil makanan tambahan Q10, apabila digunakan bersama-sama dengan ubat-ubatan lain, ia boleh membantu dalam pemulihan yg lebih cepat daripada kegagalan jantung. Walaupun dikatakan bahawa penggunaan enzim ini mungkin boleh mengurangkan risiko kegagalan jantung, fakta-faktanya masih belum diwujudkan.


2. Potensi untuk menggagalkan Neuropati Diabetic:

Neuropati atau dipanggil kerosakan saraf adalah punca utama kematian di kalangan pesakit kencing manis. Kajian yang dijalankan ke atas pesakit kencing manis menunjukkan bahawa meningkatkan tahap Koenzim Q10 dengan bantuan makanan tambahan sebenarnya boleh mengurangkan risiko keadaan ini Para penyelidik yang menjalankan kajian ke atas tikus yg diabetes mencadangkan bahawa enzim ini benar-benar boleh digunakan sebagai terapi jangka panjang pencegahan dalam pesakit kencing manis.

3. Elakkan Penyakit Gusi

Q-10 adalah makanan tambahan yang baik untuk penyakit gusi. Anda boleh mengambil mereka secara lisan dalam bentuk makanan tambahan.

4. Membantu Dalam Rawatan Daripada Pelbagai Masalah Perubatan

Q10, apabila digunakan bersama dengan ubat kanser lain, sebenarnya boleh menyebabkan hasil penyembuhan yang lebih baik, terutama dalam kes-kes kanser payudara. Dadah dan ubat-ubatan dengan Q-10 sebagai satu komponen utama yang ditetapkan untuk otak dan kecelaruan tingkah laku seperti penyakit Parkinson, penyakit Huntington dan lain-lain enzim ini juga digunakan dalam rawatan distrofi otot, sindrom keletihan kronik atau CFS, dan penyakit Lyme.

5. Membantu Penurunan Berat Badan

Sebagai antioksidan, Q10 boleh membebaskan badan manusia daripada toksin berbahaya, dengan itu memastikan kadar metabolik yang lebih baik. Semakin tinggi kadar metabolisme, lebih cepat penurunan berat badan akan berlaku. Sifat antioksidan enzim ini membantu dalam meningkatkan kadar pembakaran lemak semasa senaman, dengan itu menggalakkan penurunan berat badan.

6 Membantu Dalam menguatkan rambut:

Koenzim adalah antioksidan yg melawan kerosakan radikal bebas dan menguatkan rambut anda. Selain mencuci banyak kotoran dari kulit kepala anda, ia juga mengurangkan keguguran rambut. Oleh itu, ia membanturambut anda kelihatan lebih tebal. Walaupun Coq10 dalam coqhealth plus adalah cara terbaik untuk mengawal keguguran rambut, anda juga boleh menggunakan syampu yang mengandungi enzim coq10.

7. Sebagai Penggalak Tenaga

Manfaat Koenzim Q10 yg lain adalah memperlahankan pembekuan darah. Walaupun tidak ada kajian untuk menyokong faedah besar daripada Q-10, ia digunakan secara meluas untuk meningkatkan tenaga dalam badan. Ini adalah kerana koenzim ini menyumbang kepada pengeluaran ATP, yang merupakan molekul yg hadir dalam sel-sel badan. ATP berfungsi seperti bateri yang boleh dicas semula dan membekalkan tenaga untuk sel-sel badan, dengan itu meningkatkan tahap tenaga seseorang.



8. Membantu Dalam Rawatan Penyakit Genetik Dan Diwarisi

Para penyelidik telah mengkaji kesan Q-10 pada beberapa gangguan yang diwarisi di mana terdapat mitokondria yg gagal berfungsi. Q-10 memulihkan semula mitokondria yg tidak berfungsi dan mengalirkan tenaga seperti sedia kala. Enzim ini juga membantu dalam meningkatkan stamina untuk digunakan oleh mereka yg bina badan.

9. Meningkatkan Kekebalan anda

Koenzim ini diketahui menyebabkan sistem imun yang lebih kuat dengan cara memerangkap radikal yang tidak diingini, yang jika dibiarkan akan menghalang fungsi norma badan. Itulah sebabnya Coq10 dicdangkan sebagai makanan tambahan bagi mereka yang tertakluk kepada syarat-syarat seperti HIV / AIDS, migrain, dan sakit kepala. Coq10 juga membantu isu-isu yg berkaitan dengan ketidaksuburan lelaki,dan berkesan dalam mengurangkan kesakitan otot yang dicetuskan oleh statin. Enzim-enzim ini juga merupakan salah satu di antara ubat-ubatan yang ditetapkan untuk menurunkan paras kolesterol.

10. Untuk Sihat, Kulit muda:

Kajian menunjukkan bahawa Koenzim Q10 memberi manfaat kepada kulit anda. Sifat antioksidan enzim ini membantu dalam membaiki kerosakan radikal bebas dan mengurangkan garis-garis halus, kedutan, dan tanda-tanda penuaan. Oleh itu, enzim ini boleh digunakan untuk memiliki kulit yang lebih anjal, lebih muda dan bebas dari kesan sinaran UV.

Sekarang dah tahu kelebihan dan manfaat coq10, inilah masanya untuk tambahkan Coqhealth PLus sebagai vitamin tambahan harian dalam diet anda. Ianya boleh dikatakan memelihara fungsi badan tidak kira kesihatan ataupun kecantikan dari hujung rambut ke hujung kaki. Tidakkah untung tu mereka yg consume Coqhealth.

Boleh rujuk entri ini untuk mengetahui lebih banyak kelebihan yg ada pada Coqhealth Plus

Ingin mudah hamil?? Tingkatkan Kesuburan Lelaki dengan Meningkatkan Bilangan dan Kualiti Sperma

Vitamin yang membantu pecahkan lemak dan tingkatkan metabolisme

GLA Complex dan CoqHealth: Cara cepat hamil bagi pasangan 30an

Cara cerahkan kulit kusam

Bagaimana COQHEALTH PLUS bantu anda hamil

Kelebihan COQHEALTH PLUS SHAKLEE untuk kesuburan suami isteri

Untuk mendapatkan COQHEALTH PLUS, boleh hubungi saya di talian berikut: 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo


No comments: