Sunday, October 19, 2014

Kenali SHAKLEE | Jawapan kepada FAQ tentang Shaklee

Shaklee, nama yang tak asing lagi dalam pasaran supplement di Malaysia. Disokong oleh puluhan jenis supplement, produk kecantikan dan produk untuk rumah, keberkesanan Shaklee telah dirasai oleh ribuan pengguna bukan sahaja Malaysia, tapi juga di Singapore, Indonesia, Kanada, China, US, Jepun, Mexico dan Taiwan.


Saya mula mengenali Shaklee pada tahun 2012 tanpa mengetahui Shaklee adalah syarikat MLM. Kalau lah Shaklee ni salah satu MLM haram jadah, dah tentu nama Shaklee dah glemer sebagai black listed company. Tapi ianya tidak. Jadi saya masuk MLM yang betul dan terjamin.

Walaupun Shaklee dah glemer seantaro dunia, mungkin ada yang masih tak tahu mengenai Shaklee. Mungkin hanya dengar nama tapi tak tahu lanjut.

FAQ #1 : Apa sebenarnya SHAKLEE? Dan apa product yang dijual oleh syarikat SHAKLEE??

Shaklee adalah syarikat kesihatan semulajadi & kesihatan #1 di Amerika Syarikat. Shaklee adalah syarikat pertama yang diisytiharkan neutral karbon, maknanya Shaklee mengimbangi 100% daripada pelepasan karbon mereka. Semua produk Shaklee ini terbukti selamat, berkesan dan 100% dijamin.

Shaklee mempunyai 4 garis product yang berasingan..dipecahkan mengikut kategori berikut
  • Pemakanan Sihat
  • Penjagaan berat badan 
  • Penjagaan diri dan kecantikan 
  • Penjagaan rumah 
Shaklee dah bertapak selama 58 tahun. Dan kalau di Malaysia ni, even semasa kegawatan ekonomi, Shaklee masih teguh berdiri. Di samping itu, setiap angkasawan dalam setiap misi NASA sejak tahun 1993 telah menggunakan Produk Shaklee.


FAQ#2: Apa beza Shaklee dengan syarikat yang lain di pasaran?

Shaklee ditubuhkan supaya semua keuntungan diberikan kepada pengedar. Pengedar melakukan pemasaran produk, dan syarikat menghasilkan produk yang sangat baik. Tidak ada wang yang dibayar untuk pengiklanan atau pasaran runcit. itu sebab tiada iklan Shaklee kt TV atau majalah. Keuntungan yang diberikan secara langsung kepada pengedar untuk kami memasarkan produk. Sebab itulah ganjaran yang diberikan syarikat sangat tinggi untuk pengedar yang komited.



FAQ #3: Bagaimana nak tahu Shaklee bukan MLM yang menipu? 

Mungkin ini adalah soalan yang biasa ditanya. Shaklee telah disenaraikan sebagai sebuah syarikat Fortune 500 pada tahun 1982 dan terus menjadi satu syarikat yang paling mampan dalam perniagaan hari ini. Sehingga kini, Shaklee telah membayar lebih daripada 5 bilion dolar bonus kepada pengedarnya dan setiap bulan kami merasai bonus yang dibayar direct terus ke dalam akaun bank tanpa pernah gagal.
Shaklee banyak memenuhi impian saya sendiri dalam hal kewangan dan kawan-kawan saya especially suri rumah yang begitu mengharapkan side income untuk bantu suami. Siapa yang taknak kan duduk rumah jaga anak depan mata tapi masih boleh jana pendapatan.

FAQ #4: Bagaimana saya bermula dengan Shaklee?

Saya bermula pada bulan Ogos 2012 dengan pembelian 1 tin ESP. Alang-alang dah repeat order (maknanya dah suka dengan product) saya ambil keputusan untuk jadi ahli. Dan saya hanya share tentang kebaikan product di FB selepas saya sendiri merasainya. I love ESP so much then I decided to serious in business. Boleh baca kisah saya ni DI SINI. Sejak dari itulah ianya berkembang hingga ke hari ini.
Nak maju dalam bisnes Shaklee mudah sahaja. Konsepnya USB. 
U -Use (yes saya dah guna dan dah suka dengannya..kalau tak berkesan mesti saya dah stop)
S - Share (saya share apa yang saya rasa, dan saya nak org lain juga rasa kebaikan yang sama)
B - Build (bina empayar sendiri hingga berkembang)

FAQ #5: Apakah produk Shaklee kegemaran saya? 

Ni soalan yang susah sikit nak jawab. Sebab semua porduct pun saya suka. Sebut je apa dia, semua saya dah makan dan saya dah rasa keberkesanannya.Tapi saya rasa kegemaran mutlak sayaadalah vitamin cantik especially VIVIX, ESP, Vitamin C, GLA, Vitalea, Bcomplex, Collagen. Ewah banyak pulak.. nak buat macam mana memang suka sangat dengan kesannya.

FAQ #6: Apakah satu perkara yang saya nak semua orang tahu mengenai Shaklee? 

Bisnes Shaklee adalah satu model bisnes yang paling adil kerana setiap orang tidak kira siapa yang join dulu berpeluang untuk mendapat infinity income. Ianya bergantung kepada berapa banyak usaha yang dicurahkan, sejauh mana anda komited untuk menggerakkannya dan yang pasti anda tak perlu ada pengalaman berbisnes pun apatah lagi kelayakan akademik tertentu untuk menjadi usahawan Shaklee. Jika tak tahu, Shaklee punyai banyak latihan yang disediakan untuk pengedar. Secara jujurnya, semua orang mampu untuk berjaya dalam Shaklee. Dan yang saya paling nak orang tahu adalah Shaklee adalah SELAMAT, tidak ada kemudaratan dalam vitamin Shaklee. Satu lagi, dengan Shaklee banyak impian boelh jadi realiti. Suatu ketika dulu impian saya untuk melancong luar negara. Tidak pernah tertunai sehinggalah saya dapat tiket percuma tajaan Shaklee dan destinasi percutian luar negara saya yang pertama adalah US. Boleh ikuti pengalaman saya di sana di LINK INI




Baca juga :- 


Perlukan vitamin Shaklee? Boleh hubungi saya di
Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan, Pahang
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM



2 comments:

Vitamin Terbaik said...

Good info. Suka baca blog nie..

Nurul aziyana said...

tq dear singgah sini