Saturday, October 11, 2014

Teknik Tingkatkan Muscle (Otot) Ketika Senaman / Workout

Nak bina otot / muscle? Biasanya yang bina badan memang otot la part paling penting kan..macam mana nak bina otot dengan lebih berkesan semasa workout? Kata pakar, orang yang nak bina otot kena jaga pemakanan baru otot terbina dengan cantik. Makan makanan yang betul boleh meningkatkan prestasi semasa workout. Takde la cepat semput atau mengah.


Salah satu makanan yang disarankan untuk diambil sebelum workout adalah campuran protein dan karbohidrat. Haa macam mana tu? Senang sahaja. Pisang yang diblend bersama dengan serbuk protin adalah cadangan terbaik. Cadangan saya tentulah Cinch Shake yang diblend dengan pisang.



Fungsi Cinch Shake

Cinch shake adalah serbuk protin yang kaya dengan leusine untuk menghalang kehilangan otot di samping melindungi metabolisme (otot = metabolisme) dan juga meningkatkan kehilangan lemak tanpa kesan yo-yo diet. 1 scoop cinch shake mempunyai nilai kalori sebanyak 95kcal. Jika 2 scoop bermakna 190 kcal. 1 biji pisang pula mempunyai kalori sebanyak105kcal.

Menurut Bodybuilding.com, protein membantu dengan pembangunan otot dan pengecutan. Jika pengambilan protein adalah kurang, otot tidak akan sembuh dengan sempurna selepas senaman yang berat dan risiko untuk tercedera adalah tinggi kerana otot berada dalam tekanan. Cinch shake yang diambil dengan pisang bukan sahaja membantu mengekalkan otot tetapi juga memberi tenaga sepanjang senaman / workout dan memastikan gula dalam darah stabil supaya tak cramp.



Satu lagi kelebihan Cinch Shake adalah ianya merupakan salah satu product untuk menurunkan berat badan dan paling menarik boleh jimat duit poket anda. Cut cost di zaman harga barang semua naik ni sangat membantu kita rancang kewangan lebih baik kan. Macam mana tu? Cinch Shake adalah meal replacement. Biasanya kita spend paling kurang dalam RM5 sehari untuk breakfast. Itu paling murah mungkin.Jika mengambil Cinch Shake untuk breakfast, anda tak perlu lagi membeli breakfast (yg kadang-kadang mengandungi kalori lebih dari nilai yang diperlukan..macam mana nak kurus kalau terlebih kalori). So anda kenyang, dan anda tak perlu keluarkan wang. Begitu juga dengan makan malam.

Bacaan lanjut mengenai CINCH SHAKE
 >> Nak kurus : Fungsi Leucine dalan Cinch Shake Shaklee

Cinch Shake mempunyai 3 perisa iaitu

  • Vanilla
  • Cofee Latte
  • Chocolate
Nak perisa ape? Semuanya sedap. Jadi terpulang mengikut kegemaran masing2. Untuk order, boleh klik button di bawah. Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee 


Setelah pembelian dibuat, jangan lupa untuk hubungi saya bagi mendapatkan konsultasi exclusive hanya untuk pelanggan saya 


Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan, Pahang
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM




No comments: