Wednesday, April 1, 2015

8 Koleksi Video Motivasi Sempoi Tapi Penuh Makna Untuk Orang Bisnes

[8 Koleksi Video Motivasi Sempoi Tapi Penuh Makna Untuk Orang Bisnes]

Bukan senang nak jadi orang bisnes.
Kalau pun dilihat senang, mewah, kaya, bahagia tapi harga yang perlu dibayar untuk dapat perkara sebegitu bukanlah murah dan bukan juga mudah. Prosesnya mungkin berliku-liku, naik dan turun silih berganti namun pasti ada sesuatu yang buat teguh bertahan dan tegak berdiri.


Motivasi penting..sebab adakala kita terasa lemah..dan mudah dipengaruhi perkara-perkara sekeliling.
Nak terus bertahan, kita perlukan motivasi..tak kira dari luaran atau dalaman.
Namun motivasi terhebat tentulah datangnya dari Allah yang memberi. Kalau Allah tak bagi, carilah lubang cacing pun kompem tak dapat. Kan?

Ok, jika anda orang bisnes, saya sahring 8 koleksi video motivasi yang pendek dan sempoi tapi penuh makna. Bagaimana kebanyakan orang bertahan dalam bisnes, rahsianya ada dikongsi dalam semua video ni.
Tak sempat nak tengok semua hari ini? Bookmark siap2 url entry ini untuk rujukan akan datang.
Tak kira la anda bisnes apa pun, percayalah ianya ilmu yang berguna.

[VIDEO 1: CARA SYUKUR NIKMAT AGAR HAPPY DAN TENANG SOKMO]
Orang bisnes mana boleh murung dan kalut. Rezeki taknak dekat nanti. Siapa yang rugi? Anda juga


[VIDEO 2: CARA MUHASABAH DIRI AGAR KEKAL POSITIF]
Orang bisnes kalau sentiasa negatif memang tidak akan ke mana. Pelanggan lari, kawan lari, prospek pun tak nak dekat. Mana bisnes nak laku. 


[VIDEO 3: IBU YANG SIBUK JAGA ANAK PUN MAMPU BUAT BISNES]
Sekarang ni ramai surirumah yang buat bisnes online. Hebat kan? macam mana nak jadi hebat seperti mereka? Wajib tonton video ini, ada motivasi untuk anda yang nak buat bisnes dari rumah ditemani anak2 syurga.


[VIDEO 4: CARA NAK JADI ORANG BERBAKAT]
Mudah sebenarnya nak jadi orang yang berbakat ni. Perlu teknik yang betul je. InsyaaAllahh bakat dalam apa jua bisnes boleh dipupuk dengan 4 teknik yang dikongsi dalam video ni. Semua orang pun boleh buat..tak perlu ada sijil dgree, master hatta phd sekalipun. 


[VIDEO 5: TIPS MENJADI MANUSIA PRODUKTIF & TAK KESAL DENGAN APA YANG ADA] 
Kalau selalu terperangkap dengan dilema suka membanding-bandingkan kelebihan orang lain dengan diri sendiri, video ni mengcungkil rahsia bagaimana untuk mengatasi delima ini. Ajaibnya, kita akan mula fokus dan teruskan impian sendiri untuk dapat apa sahaja yang kita mahu dalam perniagaan kita. 


[VIDEO 6: JUST DO IT! TAPI KENAPA?]
Ada orang takut-takut nak mulakan sesuatu..takut nak start bisnes sebab takut takde customer, takut nak pasang impian sebab takut tak dapat nak capai...takut nak buat keputusan sebab takut baut silap..hidup dalam ketakutan tidak akan menjadikan anda maju ke depan. Bagaimana nak keluar dari masalah ini? Semuanya dibongkar dalam video ini



[VIDEO 7: TIPS URUS ANAK SAMBIL BERNIAGA ONLINE] 
Tips yang paling penting khusus untuk ibu-ibu berbisnes online terutamanya yang selalu ada masalah berebut gadjet dengan anak. 


[VIDEO 8: KENAPA SEDEKAH, ZAKAT DAN IFAQ ITU WAJIB?]
Ni teori yang tak boleh disangkal. Kalau bisnes nak maju dan lebih maju, wajib la tonton video ni. Mungkin juga ini adalah penyelesaian kepada masalah bisnes asyik tak jalan, atau buat apa pun tak jadi, jual apa pun tak laku


Selamat menonton dan mengmabil input dari semua video yang dikongsikan. Percayalah, pasti ada di antaranya yang sangat diperlukan dalam kehidupan sebagai orang bisnes. Walau dah maju tapi tidak salah menjadikannya panduan. Mungkin ianya berguna tatkala tiba waktu yang diperlukan. 

Nak jadi ahli Shaklee dan nak tambahkan pendapatan dengan bisnes shaklee? Boleh hubungi saya di saluran di bawah

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com

Kenali dengan lebih dekat mengenai FAQ BISNES SHAKLEE DI SINI

No comments: