Thursday, April 9, 2015

Kenapa Tak Kurus? Ini Puncanya...

Tahu tak toksin yang masuk dalam badan setiap hari boleh disimpan dalam tisu lemak? Haa sebab tulah badan yang bertoksik susah nak turun berat. Apa kaitan antara toksik dengan berat badan? Macam mana toksik boleh memberi kesan kepada metabolisme badan? Mungkin pelik juga kan dah diet, dah control makan tapi tak juga kurus..tambah lagi makan vitamin nk kurus, pun tak kurus juga.



Ada kajian menunjukkan bahawa toksik dalam badan akan merendahkan kadar metabolisme badan dengan cara memberi kesan kepada hormon tiriod yang dikumuhkan oleh hati. Bukan itu saje ye, ade banyak lagi cara macam mana toksik mempengaruhi kesukaran menurunkan berat badan 

Beberapa kajian yang dipetik dalam satu artikel di dalam Alam dan Kesihatan (Feb / Mac 2007) menunjukkan bagaimana metabolisma badan kita terjejas akibat dari toksik dalam badan. Meh semak. 

# 1. Kerosakan kepada mitokondria. Tau tak mitokondria tu apa? Mitokondria ni adalah tenaga menghasilkan 'kuasa besar' dalam semua sel-sel. Di dalam hati, dan tisu otot mereka menukar lemak kepada tenaga. 

# 2. Pengurangan tahap hormon tiroid. Hormon tiroid menyumbang kepada kadar metabolik basal, dan juga terlibat dalam metabolisme lemak dan karbohidrat. 

# 3. Toksin menyebabkan peningkatan perkumuhan hormon tiroid oleh hati. 

# 4. Toksin mengganggu tapak reseptor. Untuk menghasilkan metabolisma badan yang normal, hormon tiriod perlu 'attach' pada tapak reseptor. Namun bila badan penuh toksin, ia akan berada di tapak reseptor dan ganggu penghasilan metabolisme badan.



# 5. Toksin menggunakan protein yang diperlukan oleh hormon. Untuk ke tapak reseptor, hormon tiriod menggunakan pengangkutan protin. Berita buruknya ialah, toksik juga turut menggunakan pengangkutan protin. 

# 6. Toksin ganggu kesan isyarat yang memberitahu kita dah kenyang. Toksin menghalang kesan hormon, leptin, yang memberi isyarat kepada anda bahawa anda tidak lagi lapar. Akibatnya, kita mungkin fikir kita lapar walaupun kita tidak makan terlalu banyak.

# 7. Toksin kimia yang melemahkan koenzim khas. Koenzim diperlukan oleh tubuh untuk bakar lemak tapi disebabkan toksik yang terkumpul, kesannya berkurang sebanyak 20%

Kesimpulannya,
kalau nak kurus, perkara pertama adalah detox untuk buang toksik. Toksik di usus dan toksik dalam badan kesemuanya memang mengganggu banyak koenzim penting untuk bakar lemak dengan berkesan. Dan toksin yang dikeluarkan semasa semasa weight lost akan mempunyai kapasiti tinggi untuk memusnahkan mitokondria.

Detox usus dan badan anda dengan SET DETOX SHAKLEE.


Rujuk ENTRI INI untuk mengetahui kepentingan detox bagi menguruskan badan

Bagaimana Nak Nyahtoksin Badan?

Terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk menyahtoksik badan kita.

# 1. Senaman yang sangat penting untuk tingkatkan fungsi badan.

# 2. Makan buah-buahan organik dan sayur-sayuran untuk mengelakkan bahan kimia, racun perosak, racun herba dan umumnya terdapat dalam hasil pertaniah

# 3. Pilih daging organik untuk mengelakkan hormon dan antibiotik yang terdapat dalam daging bukan organik.

# 4. Pilih makanan yang belum diproses untuk mengelakkan bahan pengawet, pewarna, nitrat dan nitrit.

# 5. Pilih produk semula jadi untuk kulit dan rambut yang tidak mengandungi bahan kimia dan pewarna. Selain buang toksik, kulit juga boleh menyerap toksik.

# 6. Ambil hanya  nutrisi yang tidak menggunakan bahan kimia, bahan tambahan atau pengawet seperti vitamin Shaklee.

# 7. Ambil mandian wap atau sauna. Sauna sebenarnya cara yang sangat berkesan untuk menghilangkan racun. Satu sesi sauna setiap hari sebanyak 15 minit, pada 60 darjah Celsius dalam sauna infra merah jauh, boleh mengurangkan kedua-dua berat badan dan lemak badan, serta menyingkirkan toksin melalui kulit.

Jadi sebelum nak mulakan program turunkan berat badan, pastikan detox dulu badan anda. Kemudian boleh la cuba set slimming lengkap ni. InsyaaAllah kesan lebih mudah nampak bila ambil set lengkap.


Anda mungkin nak tahu tesitmoni pengguna yang kurus dengan Cinch Shake. Rujuk ENTRY INI
Anda juga mungkin nak tahu bagaiamana ALFALFA COMPLEX boleh membantu menurunkan berat badan. Rujuk ENTRY INI

No comments: