Tuesday, August 25, 2015

Ekzema Teruk Kanak-Kanak Umur 9 Tahun Beransur Baik Dengan Anggur

Siapa sangka kan anggur boleh kurangkan keradangan ekzema. Ternyata bukan anggur biasa.
Biasanya ekzema ni payah nak baik. In fact ada sumber mengatakan tiada ubat untuk masalah ekzema. Hanya boleh mengawalnya. Betul ke?


Ekzema ni menyebabkan kulit kering dan gatal, tompok-tompok merah..kalau lebih teruk boleh sampai luka, berair dan berkudis.
Ada yang sensitif dengan air. Kalau di kaki sensitif dengan pasir. Punca ekzema mungkin datang dari alahan pada susu, sabun basuh, sabun mandi, makanan laut,air berklorin tinggi dan sebagainya.
Ekzema boleh serang sape-sape je tak kira umur atau jantina. Kulit tidak akan berfungsi sebagaimana yang sepatutnya. Jadi pengidap ekzema mudah terkena infection dan alergi

Baca juga >> Kulit Tangan Menggerutu Dengan Sabun Basuh Pinggan..Cuba ini

Bayangkan kalau ekzema pada bayi dna kanak-kanak. Kesian kan. Mereka akan menangis kerana tak selesa akibat gatal dan pedih. Yang risau tentulah mak ayah. Dan potensi untuk menggaru pun tinggi di kalangan mereka menyebabkan iritasi semakin teruk. Nak kawal mereka dari menggaru memang agak sukar.

Kalau ekzema ringan, mungkin hanya boleh sapu dengan krim seperti Herbal Blend tapi kalau dah teruk ape alternatif yang boleh dicuba??

Kawan saya punya anak yang menghadapi masalah ekzema di kaki. Agak teruk. Boleh tengok gambar di bawah. Nak jaga memang perlukan extra care. Kaki anak beliau sensitif pada pasir dan lopak-lopak air. Terpaksa pakai selipar bila ke sekolah.


Apa yang beliau cuba untuk kurangkan keradangan?
Apa yang dikongsi oleh beliau, beliau berikan VIVIX untuk anaknya.


Vivix adalah tonik merah yang mana bahan utamanya adalah ANGGUR MUSCODINE, bukan anggur biasa tapi anggur istimewa dan sangat tinggi khasiatnya. Haa tahu x dalam al quran buah anggur disebut sebanyak 6 kali.

Apa kelebihan anggur muscodine ni dan kenapa anggur ni yang dipilih dalam ramuan Vivix?
  1. Anggur muscadine ada extra kromosom iaitu 20. Anggur biasa hanya ada 19. Kelebihan mempunyai 20 kromosom ni adalah ianya memberi fungsi imun yang tinggi, membekalkan sejenis antipenuaan khas dan antioksidan terbaik.
  2. Buahnya besar lebih kurang 5cm diameter. Jadi ianya mempunyai banyak polifenol dan resveratrol. Apa yang istimewanya ada bahan dalam anggur muscodine yang takda dalam anggur lain iaitu  asid ellagik yang berfungsi untuk menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.
  3. Mempunyai 6 kali ganda kandungan resvaratrol lebih tinggi daripada anggur merah biasa. Hampir 2000 kajian sains mengenai kelebihan buah anggur muscadine yang telah dilakukan sejak 2 dekad yang lalu
  4. Anggur muecadine ada lebih banyak serat diet berbanding nasi atau bran oat
  5. Anggur muscat tinggi dalam Quercetin iaitu flavanoid yang sangat sihat.

Kak Erni ni memang borong VIVIX bila ada promosi untuk kegunaan anaknya. Selain untuk masalah ekzema, VIVIX juga membantu menambah baik kesihatan terutama bagi pesakit kanser, jantung, kencing manis, darah tinggi, kolestrol, SLE, psoriasis, buah pinggang, asma, dan tonik antipenuaan yang sangat berkesan. 

Bagi yang mempunyai masalah yang sama sehingga pening untuk mencari penawar, mungkin Vivix penyelesaianya. Pastikan anda tak terlepas untuk miliki VIVIX pad aharga menarik dengan menghubungi saya di talian berikut. 

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

DAPAT FREE SEBOTOL VITALEA DENGAN PEMBELIAN VITAMIN DAN JOIN AHLI SHAKLEE. 
Klik LINK INI

PROMOSI VIVIX HINGGA OCTOBER
Hubungi 0129576172 untuk info lanjut






No comments: