Friday, September 11, 2015

Bekalan Vitamin Untuk Jemaah Haji dan Umrah Jadi Lebih Bertenaga

Bekalan Vitamin Untuk Jemaah Haji dan Umrah.
Musim haji dah bermula. Para jemaah haji dari Malaysia dah ada yang terbang ke Tanah Suci untuk menunaikan haji. Opismate saya pun turut menerima jemputan dari Allah. Syukur alhamdulillah..sememangnya jemputan ini sangat istimewa dan tiada bandingan. Jemputan dari Allah Maha Agung. Subhanallah...bahagianya mereka yang terpilih menjadi tetamuNya.


Nak beribadah badan yang sihat dan bertenaga sememangnya diperlukan. Lebih-lebih lagi kalau menunaikan haji, di mana tempoh berada di tanah suci lebih lama berbanding menunaikan umrah. Jadi bekalan ubat dan supplement ni dah jadi bekalan wajib dan penting.

Cuaca kat sana pun berbeza dengan cuaca kat Malaysia. Ada orang mudah terkesan dengan perbezaan cuaca dan jadi kurang sihat. Kalau tak sihat, ibadah pun mungkin akan terganggu.

Memang la tidak dinafikan sihat dan sakit tu dari Allah. Tapi kita kena usaha untuk menjaga kesihatan. Mintak dengan Allah moga2 dengan usaha ni Allah bagi kesihatan dan kekuatan yang tip top semasa di tanah suci.

Jadi apa bekalan vitamin yang sesuai untuk para jemaah haji/umrah?

Pn Ainul berkongsi pengalaman beliau dengan vitamin2 ni semasa mengerjakan umrah dalam video ni.


Ya, mengerjakan haji atau umrah memang banyak guna kekuatan kaki sebab banyak berjalan. Nak berjalan dari hotel ke masjid, nak buat tawaf, nak saie semuanya memerlukan kekuatan fizikal.
Energy level kena maintain dan ini menjadi cabaran yang besar buat warga emas.
Dengan bekalan vitamin ni, insyaaAllah membantu mereka untuk kuat

Dari 6 vitamin haji dan umrah yang disebut dalam video di atas, saya pecahkankepada 3 pilihan.

1. Set basic (Nutriferon,performance drink,ostematrix)
2. Set advance (Nutriferon,performance drink,ostematrix,vitalea,b complex,joint health tablet)
3. Set premium (Nutriferon,performance drink,ostematrix,vitalea,b complex, advanced joint health tablet, omegaguard dan vitamin c plus)


Yang paling best tentulah Set Premium sebab kalau boleh kita mestilah nak bawak bekalan yang lengkap..supaya senang apa2 jadi dah ada bekalan. 

Jadi apa tujuan vitamin-vitamin tersebut? 
1. Performance Drink- cuaca kat sana panas terik. Jado performance drink ni bantu untuk cegah masalah pengdehidratan. Pd juga beri tenaga sepanjang sepanjang menunaikan ibadah. Disarankan kalau takmo bawak 1 canister, repack dalam plastik siap2. Kat sana boleh bancuh dengna air zam-zam dan minum 2-3x sehari. InsyaaAllah akan rasa lebih bertenaga dan segar walaupun panas terik.

2. B Complex- Ibadah haji ni memerlukan jemaah untuk banyak berjaga demi untuk menunaikan ibadah. Jadi bagi nak elak kurang tenaga, bcomplex bantu tubuh untuk menjana tenaga. Yang penting makan seckupnya. Walaupun kurang tidur, insyaaAllah masih rasa kuat. 

3. Vitamin C- Untuk menjaga kesihatan badan dari diserang selsema, demam dan flu yang mungkin hadir akibat perubahan cuaca. Vitamin C akan meningkatkan sistem imun untuk melawan penyakit.

4. Kalsium @ Ostematrix- Kalsium penting sebab ibadah haji memerlukan kekuatan kaki. Banyak berjalan kan. Jadi akan ada rasa lenguh tu. Taknak rasa lenguh dan kebas yang berlarutan sehingga boleh jadi cramp, penggunaan ostematrix sangat membantu. Mudah juga untuk bangun beribadah selepas tidur. 

5. Nutriferon- Badan kita dah memang sedia ada antibodi. Tapi bila kita boost sistem imun kita, badan lebih kuat untukmelawan penyakit. Ini fungsi nutriferon. Kalau boleh kita nak elak dari telan pain killer, panadol tu. Jadi pengambilan nutriferon 2-3 paket seminggu, insyaaAllah tak mudah kena sakit.

6. Advance Joint Health Tablet- Sakit sendi dan sakit lutut biasanya berlaku di kalangan warga emas. Jika jemaah haji memang selalu sakit lutut dan sendi, disarankan untuk mengambil AJHT ni. InsyaaAllah mudah untuk bangun duduk dalam solat.

Jika anda adalah bakal jemaah haji atau umrah, dan ingin mendapatkan bekalan vitamin ini, boleh hubungi saya di talian berikut. Anak2 yg ingin beli untuk ibu bapa juga boleh hubungi saya 

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

DAPAT FREE SEBOTOL VITALEA DENGAN PEMBELIAN VITAMIN DAN JOIN AHLI SHAKLEE. 
Klik LINK INI

PROMOSI VIVIX HINGGA OCTOBER
Hubungi 0129576172 untuk info lanjut



No comments: