Thursday, September 17, 2015

Kulit Muka Kering, Rawat Segera Dengan 3 Langkah Elak Nampak Lebih Berusia

Bila kulit muka kering, mesti ada tanda-tanda macam menggelupas. Kadang-kadang rasa perit. Dan sesetengah orang nampak macam lebih berusia dan tak segar. Yang jaga penampilan,kulit muka kering memang merimaskan. Gatal-gatal pun ya, bila gatal mesti rasa nak garu kan? Haa lagi teruk menggelupas gitu. Biasanya kulit kering ni nampak sekitar hidung dan pipi.


Apa yang menyebabkan kulit muka jadi kering? 

Biasanya penggunaan sabun yang kasar, salah guna pelembap dan selalu mandi guna hot shower boleh menyebabkan kulit kering. Ada juga kering disebabkan oleh pengambilan ubat-ubatan dan pemakanan yang tidak seimbang. 

Ada banyak cara nak atasi masalah kulit kering ni. Untuk entry ni saya fokuskan kepada kulit kering di wajah. Bila kulit wajah kering, bermakna sebum yang mengeluarkan minyak tidak menjalankan fungsinya untuk melembapkan wajah. 

Macam mana nak rawat kulit kering ni? Ada 2 kaedah iaitu secara dalaman dan juga secara luaran. 
Secara luaran dengan bantuan Set Penjagaan Wajah Enfuselle. Dan secara dalaman pula boleh ambil GLA Complex dan Vitamin E. Omega Guard juga membantu memberi kelembapan kepada kulit. Dan yang paling penting, pastikan pengambilan air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. 

3 Langkah Berkesan Untuk Atasi Kulit Kering Secara Luaran

Set Enfuselle dari Shaklee untuk merawat kulit muka kering mengandungi 3 jenis iaitu Hydrating  Cleansing Lotion, Hydrating Toner dan Hydrating Moisterizer.

Bagaimana ketiga-tiga product ni bertindak?

Hydrating Cleansing Lotion 
Bertindak sebagai pencuci yang menanggalkan kotoran dan mekap tnapa menjejaskan lapisan sebum semulajadi. Kulit akan terasa lebih halus, seimbang dan berseri. Kaya dengan kandungan emolien serta penambahan Vitamin E agar kulit sentiasa halus, seimbang dan berseri. Di samping melembapkan, pencuci ni juga boleh mencerahkan kulit. PH pun seimbang. 

Hydrating Toner
Meneutralkan tindakbalas yang boleh menjejaskan kulit, Toner ni juga memberi kesna pembersihan tambahan dan melegakan kulit. Walaupun ianya menyejat dengna cepat selepas guna, tetapi ianya tidak mengeringkan. Toner ni melindungi lapisan minyak semula jadi kulit, membersihkan dan melembutkan kulit dengan ekstrak witch hazel dan kamomil.
Hydrating Moisterizer
Krim yang kaya dengan pelembap, tanpa minyak dan tidak melekit ini bertindak pantas untuk menghidratkan kulit serta menyerlahkan kehalusan dan keanjalan kulit. Ianya terbukti secara klinikal dalam tempoh 28 hari (pemakaian berterusan) akan memberi kesan 102% peningkatan keanjalan kulit, 195% pengurangan garis-garis halus dan 21% pengurangan kedutan. Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan berterusan sehingga 24 jam

Feedback pengguna? Ini salah satunya. Ohsam kan?






Saya sendiri pun menggunakan Hydryting Moisterizer bila kulit nampak kering. Malah kalau kulit kering tu berlaku kat siku, lengan atau betis saya sapu juga. Biasanya 2-3x pakai dah back to normal. Memang terbaik kesannya. 

Nak rawat masalah kulit kering agar tak nampak macam lebih berusia? boleh hubungi saya di talian berikut

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com

DAPAT FREE SEBOTOL VITALEA DENGAN PEMBELIAN RPODUCT DAN JOIN AHLI SHAKLEE. 
Klik LINK INI

PROMOSI VIVIX HINGGA OCTOBER
Hubungi 0129576172 untuk info lanjut


No comments: