Thursday, September 17, 2015

Orlando, Florida Aku Datang ! Free Trip Lagi....

Orlando! Hoyeaaa sejak form 1 lagi nama tempat ni terpahat di hati. Kesnya masa tu ade geng bawak beg yang bertulis Orlando. Beg tu cantik dan yang menarik perhatian sebab beg tu unik. Tahun depan peluang untuk jejak kaki ke US lagi.. kali ni destinasi pilihan adalah Orlando. Tahun lepas dah merasa naik flight 21 jam ke Los Angeles dan San Fransisco.. fuh kematu montot.


Nak tahu story mory perjalanan ke US tahun lepas, boleh terjah sini. Pengalaman travel oversea bersama anak umur 4 tahun tanpa suami memang agak mencabar dan menguji kesabaran. Tapi itulah untungnya anak-anak yang maknya buat biznes Shaklee ni..heheehhe boleh merasa travel. Harapkan nak pergi tanggungan sendiri memang idok la. 

Nak ke Usa ni yang lecehnya sebab kena buat visa. Nak buat visa cerewet la jugak. Banyak proses. Nak kene interbiu bagai..dah sampai epot LA pun satu hal lagi kene intebiu. Tapi ape yg best kt sana, yang bawak anak kecik dan warga emas memang btul2 special treat.



Pertama kali melalui pengalaman hadir Global Conference memang rasa sangat bertuah. Diraikan bersama-sama dengan delegasi Shaklee seluruh dunia, time tu bangga sangat bila mewakili delegasi Malaysia. Betul lah Allah kata, setiap kesusahan akan diakhiri dengan kemanisan. Saat melangkah ke pentas tu tak boleh nak gambar betapa manisnya kenangan tu. 
Masa conference lepas, Shaklee US bagi plate kaca dari Tiffany & Co. Hadiah reward yang sangat berharga. 


Seperti dalam gambar tu, memang itulah tempat-tempat yang Shaklee akan bawak. Legoland, Universal Studio Florida kompem sangat best. Tahun lepas kami ke Disneyland, Universala Studio Holywood, Beverly Hills, Farmer's Market, Hollywood Walk of Fame, Santa Monica Pier Factory Outlet dan banyak lagi lah. Semua tempat ni sangat best. Yang paling best sekali tentunya sebab FREE, tak payah nak bayar apa. Elaun makan pun Shaklee tanggung tau. Kalau macam tahun lepas sorang dapat USD400..Ohsam wei!. Bawak badan dan enjoy the moment. Betul-betul reward diri setelah berusaha. 

Macam mana boleh dapat free trip ni? 

Saya takkan dapat kalau saya tak join ahli Shaklee. Kelebihan ahli Shaklee, insyaaAllah saya akan cerita next entry. Jadi pertama sekali kena jadi ahli baru boleh rebut apa-apa reward dari Shaklee.
Seterusnya, be serious in shaklee business. Dalam Shaklee ni, income adalah unlimited. Korang tentukan sendiri brapa yang nak dan usaha ke arah itu. Alhamdulillah ramai dah yang mendapat eksihtan lebih baik dengan mengambil vitamin Shaklee ni. Bisnes tolong orang ni bisnes yang boleh bertahan lama. 

Seterusnya, tips untuk dapatkan tiket free trip ni adalah PERCAYA, USAHA, FOKUS dan KONSISTEN. Buat apapun mesti kena ada 3 prinsip ni. Kalau separuh jalan, kita takkan sampai ke destinasi. Tidak ada benda percuma kalau tanpa usaha. Nak makan pun kita kena usaha, kena gerakkan tangan untuk suap makanan. Hatta si pencuri pun belajar bagaimana nak mencuri dengan pro. 



Tapi penting untuk pilih siapa mentor anda bila nak run bisnes ni. Pilih siapa orang yang sepatutnya anda daftar sebagai ahli. Supaya mentor atau upline ni boleh guide korang dengan betul sebab tidak semua orang mampu lakukannya. Alhamdulillah saya ditakdirkan berada dalam group yang sangat ohsam, sentiasa diberi bimbingan baik ilmu bisnes mahupun ilmu kehidupan. Kita hidup di dunia ni sementara je jadi kalau kita tak belajar untuk hidup di akhirat, rugi besar la kita sedangkan kehidupan di akhirat tu la yang kekal. Belajar dan mengajar juga perlu seiring. Hari ini kita belajar, esok kita ajar orang pula supaya ilmu tu sentiasa berkembang dan bermanfaat. Moga-moga pahalanya sentiasa mengalir. 

Bagi yang nak menikmati kelebihan menjadi ahli Shaklee ni, boleh bersama-sama dengan team saya. Daftar ahli Shaklee hari ini dan sama-sama kita grow bisnes untuk ekonomi ummah. SAYA SEDIA MEMBANTU. Hubungi saya di talian berikut 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo

5 comments:

Nila Anggraini said...

Waahhh bestnya jalan-jalan percuma......!!!
Moga sy pun akan dapat menikmati percutian percuma dari shaklee....aamiin ya Allah.....

Ali Ridho said...

Beruntung sekali, saya belum pernah ke USA

Raihanah Ahmad said...

ni yang best pasal bisnes shaklee

akuoka said...

bertuah lah tuan hamba...

jalan2 percuma...

Unknown said...

Tahniah Aziyana..tahun ni pergi Italy lagi kan?