Tuesday, December 8, 2015

Cara Hilangkan Bekas Parut Jerawat Yang Hitam dan Berlubang

Jerawat dah hilang, tapi parutnya alahai susah benar nak hilang. Stress kan tengok kulit bekas jerawat, merah-merah, hitam dan berlubang pun ada.
Siapa yang nak kulit yang ada bekas hitam tanda parut dari jerawat. Tidak ada sebab semua orang mengimpikan kulit yang bebas cela, tiada bintik hitam, cerah, tegang, anjal dan awet muda.


Ada orang cakap..ala apa susah, tutup je la dengan foundation.

Adik kakak, berapa lama boleh cover hanya dengan foundation? Paling kurang pun masa pakai je. Lepas dah bersihkan muka dari foundation, kita akan tengok balik muka berkawah tu. Nak? Takde sape yang nak kan?

Lebih baik kulit cantik semulajadi tanpa bersusah payah nak makeup tebal-tebal.

Tapi macam mana cara nak hilangkan noda-noda hitam di kulit ni? Saya nak share cara yang paling selamat dan dah beribu orang berjaya mendapat hasil yang menggembirakan dan memuaskan hati. Yang penting bagi mereka yang dah malas, dah fadeup tengok parut kat muka tu, dah tak kuasa nak layan mulut-mulut orang mengata pasal kulit muka dah boleh lega dan tersenyum puas.

Mari saya bongkarkan!


Memang banyak cara untuk hilangkan bekas parut jerawat tu. Cara moden, cara traditional memang banyak. Nak buat laser kat spa pun boleh tapi kos mungkin mahal. Cara yang saya nak kongsikan ini mudah dan yang paling penting berkesan. Bukan itu sahaja, keseluruhan badan akan dapat benefit bukan sahaja kulit tapi sel seluruh badan. All in one package!

Macam mana?
macam mana?
macam mana?

Saya ada banyak cara. nak advance, mudah, pantas, cepat , berkesan atau nak cara yang slow steady kompem jadi pun boleh.

Cara yang advance, mudah dan pantas adalah VIVIX. Vivix membantu baiki sel dengan lebih cepat. Bila kulit berparut, itu maknanya sel kulit dah mati tapi tak dibuang dan diperbaharui. Kulit juga nampak kusam dan tak bermaya. Vivix akan bagi tenaga pada sel untuk sel bekerja secara optimum dan cergas. Sebab tu tindakan VIVIX ni pantas untuk kulit.


Cara yang lain adalah dengan penggunaan Vitamin C, Vitamin E dan ESP. 
3 supplement ni bertindak dengan cara, merawat, melindungi dan menghasilkan sel baru. Cuba bayangkan kalau pokok yang cukup baja dan air, merimbun daunya dan kembang cantik bunganya. macam tu jugalah kulit kita. Kosmetik hanya memberi impak secara luaran sahaja. Nak kulit yang maintain cantik, segar dalam jangka masa panjang mestilah juga cukup nutrisi dari dalam.

Vitamin C - bantu cerahkan kulit, lindungi sel kulit dari teroksida dan bagi kuat imun sistem dan menghasilkan kolagen pada kulit.
Vitamin E- hilangkan parut, cegah kedutan dan cerahkan kulit, baiki struktur kulit dan tona kulit juga melancarkan sistem peredaran darah.
ESP membantu memperbaiki sel sel kulit mati dan membantu menghilangkan kesan kesan jerawat yang hitam.


Testimoni menggunakan Vitamin E, Vitamin C dan NutriWhite Deep Cleanser


Testimoni menggunakan Vitamin C, ESP dan Gla Complex



Testimoni pengguna Esp, Vivix, Vitamin C, Vitamin E, Alfalfa Complex, B-Complex.Omega Guard,Herblax dan set skincare Shaklee



Testimoni penggunaan Vitamin E secara konsisten

Testimoni penggunaan Vivix untuk kulit kusam dan penuaan.


Testimoni penggunaan ESP dan Vitamin C 



Testimoni penggunaan Vitamin C, Vitamin E, Gla Complex, Alfalfa, dan ESP



Bagaimana nak dapat nutrisi dari dalam?
Mestilah dengan pemakanan yang betul. Tapi sekarang pemakanan kita seharian lebih banyak terdedah dengan chemical, lebih banyak diproses which is menyebabkan kita makan hanya untuk kenyang tapi nutrisinya sudah berkurangan.


Macam saya cakap tadi, kelebihan vitamin-vitamin ni bukan sekadar untuk nak hilangkan kesan parut jerawat semata-mata tapi kesannya dapat diperolehi oleh keseluruhan badan. Cuba tengok kelebihan makan Vitamin E dan Vitamin C pada badan kat bawah ni.


Jadi jangan biarkan rasa rendah diri dengan kesan parut yang ketara di muka apa lagi benci bila melihat muka sendiri. Hentikan masalah yang timbul di kulit muka dengan penggunaan Vitamin Kulit Shaklee. Hentikan pencarian product berkesan nak hilangkan parut jerawat kerana anda dah jumpa di sini. Biarkan saya untuk bantu anda.

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

2 comments: