Sunday, July 24, 2016

Kelebihan menjadi ahli Shaklee dan bagaimana pembelian Shaklee secara online membantu saya berkembang.

Apa bestnya jadi ahli Shaklee? Bagaimana pembelian Shaklee secara online membantu bisnes ummi berkembang? 

Kali ni ummi nak cerita tentang bagaimana ummi uruskan bisnes Shaklee walaupun kt Kuantan ni takde branch Shaklee? Walaupun jauh dari branch, tapi ummi boleh dptkan stock dengan mudah 



Owwh ya dalam Malaysia ni hanya ada 7 cawangan sahaja 
  • Kuala Lumpur (Sri Rampai) 
  • Subangjaya (Pinnacle)
  • Kota Bharu 
  • Penang (Seberang Jaya)
  • Ipoh 
  • Johor Bahru 
  • Kota Kinabalu
Jadi tugas pengedar-pengedar Shaklee lah yang membantu untuk mengedarkan product-product shaklee seluruh malaysia sampai semua orang boleh beli shaklee secara COD di kawasan-kawasan yang jauh dengan branch. 

Sebelum ummi cerita pasal kelebihan sistem pembelian online ni, ummi nak story sikit tentang kelebihan jadi ahli Shaklee,.sebelum ni ummi dah cerita kelebihan Buat Bisnes Shaklee..boleh rujuk entry INI ya 

Kelebihan-kelebihan ni berdasarkan apa yang ummi dah dapat. Kita cerita apa yang kita dapat la kan..baru la walk the talk. 

  • Dapat menikmati bonus dari hasil jualan setiap bulan tanpa miss. Dengan keadaan ekonomi negara sekarang, kita memerlukan side income yang boleh bantu menampung bukan setakat keperluan tapi juga keinginan kita. Kalau setakat mengharapkan pada gaji, kita mungkin hanya dapat tampung keperluan..itupun mungkin akan jadi sesak nafas juga. Tapi bila ada side income, kita boleh setelkan loan dengan cepat, tambah keperluan mak ayah dengan mudah, boleh travel sana sini, boleh infaq lebih banyak. 
  • Bila jadi ahli, dapat kelebihan pembelian product dengan harga yang lebih rendah. Pembelian lebih jimat. Dan setiap pembelian yang cukup point dapat cash back yang dipanggil bonus/komisen. Untung kan? Lebih banyak pembelian, lebih banyak bonus. Ini boleh dilakukan jika kita jalankan bisnes Shaklee
  • Dapat menikmati travel percuma tajaan sepenuhnya dari pihak Shaklee. Setakat ini alhamdulillah ummi dah merasa trip ke US, tahun lepas ke Italy dan tahun ni ke Orlando, US lagi. Trip local pun dah merasa, dapat penginapan di Palace of The Golden Horses juga. Nak pergi sendiri mungkin ambil masa untuk kumpul duit sebab perbelanjaan untuk setiap travel tu menelan belanja lebih 10K tau.
  • Bila jadi ahli Shaklee dan buat bisnes ni, berpeluang untuk dapat car bonus. Car bonus shaklee ni special, diberi dlm bentuk duit. Jadi terpulang la nak buat apa dengan duit tu. Nak bayar kereta sedia ada ke..nak buat bayar rumah ke..ikut suka. Alhamdulillah setakat hari ni ummi tak pernah miss lagi la car bonus ni, setiap bulan dpt. 
  • Dapat belajar banyak ilmu kesihatan terutama ilmu tentang produk-produk semulajadi dan organik.makanan-makanan organik, rawatan secara semulajadi yang sebelum ni tiada pendedahan. So dari situ ummi belajar untuk kurangkan penggunaan bahan kimia di rumah dan dalam kehidupan harian. 
  • Yang paling menarik, dapat menikmati promosi product setiap bulan dengan harga yang jauh lebih murah. Ingat, hanya ahli sahaja yang boleh menikmati keistimewaan ini. 
Bagaimana pula sistem pembelian Shaklee secara online ni sangat membantu ummi?

Sistem Online Shaklee

Bila dah jadi ahli Shaklee, kita boleh buat pembelian product secara online. Hanya login di www.shaklee2.com.my dengan ID dan password yang diberikan oleh pihak Shaklee secara SMS sebaik sahaja pendaftaran selesai. 

Mudah kan? Semuanya di hujung jari 

Bagi ummi pulak, ummi perlu simpan stok kt rumah sebab mcm yang ummi inform, yang pertama sekali bila customer nak COD, senang ummi boleh terus hantar. Bila ada ready stock, customer tak perlu nak tunggu lama. Apa jadi pulak kalau tetiba stok yang customer nak tu tiada? Haa pun mudah jugak, sistem pembelian online shaklee juga membantu. 

Sejak Shaklee adakan sistem online ni, nak beli barang mudah. Hanya klik-klik item yang nak, buat pembayaran guna direct debit/card credit dan esoknya barang sampai rumah (bergntung pd servis gdex kawasan anda). Jadi bagi ummi, sangat jimat masa dengan sistem online ni. Tak perlu nak start enjin kereta, nak bayar tol, nak bayar parking ke untuk beli di branch.Al maklum branch jauh. 

Lagi satu, kalau nak poskan terus pada customer pun mudah. Buat cara yang sama. Kos postage RM10.60. Jika pembelian melebihi RM800, percuma postage. Hanya pembelian Vivix dapat percuma postage. 

Jadi inilah rutin ummi sepanjang hampir 4 tahun usahakan bisnes Shaklee. Tiada halangan walaupun branch jauh. InsyaaAllah product sentiasa sampai pada mereka yang memerlukan. Melalui pembelian secara online ni jugak, ummi boleh hantarkan product pada customer-customer yang duk jauh.. ummi di kuantan tapi boleh hantar ke customer yang duk Perak, duk Johor, dok Kedah..pendek kata seluruh Malaysia ni. Pasal safety jangan risau, jika ada defect pada product yang sampai pada customer Shaklee akan buat replacement. Jadi tak risau. 

Customer-customer ummi juga boleh beli sendiri product shaklee melalui blog ummi. Ada button khas untuk buat pembelian secara online dalam entry-entry ummi. Boleh klik dan follow step-step yang dinyatakan. Lepas tu tunggu je barang sampai. Kalau pun kita outstation ke, takde kat Malaysia ke, bisnes tetap boleh berjalan walaupun tiada pekerja.Barang tetap smapai pada customer. Bisnes yang sangat fleksible. 

Antara stok-stok yang ada

Apa yang penting bila kita nk komit untuk bisnes ni, kita buat apa yang harus buat, Bagi ummi simpan stok ni penting. Alhamdulillah setakat hari ni, takde lagi la jadi kes simpan stok bawah katil tu. Semua stok jalan dengan laju. Bila ada stok, kita bersemangat nak menjual. Dan itulah sebenarnya yang membantu untuk terus buat bisnes ni. 

Nak simpan stok, urus modal kena pandai. Tak kira bonus kecil atau besar, urus modal yang baik membolehkan kita untuk simpan stok. InsyaaAllah bila stok ada, jualan juga ada.Ibarat bila ada gula, di situlah ada semut. Ummi pegang kata-kata ni. 

Bagi mereka terutama SID ataupun yang nak memulakan bisnes Shaklee, ini pesanan penting ummi supaya bisnes anda boleh berkembang
  • Usahakan untuk simpan stok walaupun sedikit. 
  • Urus modal sebaiknya supaya stok dapat disediakan 
  • Jika tiada stok-stok tertentu, jangan panik. Shaklee kan ada. Submit sahaja order secara online. 
Buat bisnes Shaklee ni mudah tapi hanya jika kita tahu cara-cara yang betul dan kita follow sistemnya, Alhamdulillah Shaklee banyak membantu para pengedar untuk mengedarkan product-product di seluruh Malaysia. 

Bagi kawasan mereka yang nak dpaatkan vitamin Shaklee di seluruh Kuantan, boleh dapatkan dengan ummi. 


Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

No comments: