Tuesday, July 26, 2016

Tip Sukses Diet Seminggu : Kompem Paling Kurang Turun 4KG

Malaysia juara obesiti
Separuh dari rakyat Malaysia alami obesiti


Menakutkan bukan tajuk-tajuk akhbar ni.
Statistik peningkatan orang obes dan mengalami masalah kegemukan di Malaysia adalah sebanyak hampir 18% pda thn 2015. Kemungkin sudah lebih dari peratusan tersebut pada tahun 2016.

Bila obesiti meningkat, masalah kolestrol tinggi juga meningkat..penyakit jantung meningkat, darah tinggi, kencing manis juga meningkat dan penyakit-penyakit kritikal semakin meningkat.

Fuhhhh sedar atau tidak?

Nak elak semua ni, tak lain dan tak bukan adalah ubah corak pemkanan dan gaya hidup
Ramai yang berangan-angan nak kurus tapi akibat salah diet, tak kurus-kurus juga

Nak ubah corak pemkanan kepada pengambilan makanan sihat memang tak mudah. Ia memerlukan latihan. kalau ada support group lagi bagus, Contohnya paling mudah suami isteri,. kene saling menyokong untuk sediakan makanan sihat,

Kali ni ummi nak share TIPS DIET SUKSES SEMINGGU. Ya seminggu je latihan untuk anda ubah gaya hidup dan pemaknan. InsyaaAllah lepas seminggu ni kalau diteruskan tips ni anda memang boleh ubah 360 darjah, Nak turun berat badan pun senang.

ISNIN

Makan segala jenis sayuran berdaun hijau dan buah-buahan kecuali pisang. Kiranya uolls buat diet fiber la. Goreng-goreng, tumis-tumis2 big NO. Diulang semua sayur yang berdaun hijau. Haa buat la research sikit pasal sayur berdaun hijau ni. Paling paling dan paling senang adalah salad, Lettuce. Ingat, protin dan karbo tak dibenarkan lagi untuk hari yang kedua. Tembikai mempunyai nilai kalori yang rendah berbanding buah yang lain. Sepanjang hari makan buah dan sayur, Untuk minuman pula, minum air tanpa gula, jus buah dan air putih.


SELASA

Hari kedua ni, boleh la bernafas sikit. Sayur-sayur tu boleh dibuat sup. Sup yang paling bagus adalah sup sihat la..MSG memang tak boleh langsung, gula pun kalau boleh cut off dan garam yang minima.Jadi pilih la menu sup sayur dari pagi sampai malam. Masa ni uolls akan start notice badan terasa lebih ringan dan pembuangan lebih lawas. Jaga pengambilan air juga ya.



RABU

Gabungkan makanan hari pertama dan hari kedua. Kalau disiplin,means takde ngelat sikit pun..takde langgar pantang..hari keempat uolls dah boleh gembira tengok hasil timbangan sebab sudah menampakkan perubahan. Pada hari rabu ni, boleh la makan apa-apa jenis sayur dan buah yang pelbagai warna. Vitamin dan mineral daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang pelbagai warna ni membantu untuk mengaktifkan enzim detox yang memusnahkan mereka dan mengelakkan kerosakan kepada sel-sel.


KHAMIS

Yeay dah boleh ambil protin untuk hari ke-4. Jadi apa tunggu lagi, nikmatilah ayam dan ikan. Untuk waktu pagi, ambil protin smoothies yang membantu untuk kekalkan tenaga berpanjangan. Protin yang bagus boleh membantu meningkatkan jisim tanpa lemak badan. Nak bagus lagi yang lengkap dengan asid amoni perlu yang badan tak boleh hasilkan.


JUMAAT

Untuk hari ni, menunya masih sama seperti hari Khamis. Teruskan pengambilan protin, buah dan sayuran segar. Karbo masih lagi perlu dielakkan. So menunya ayam/ikan/daging. Sayur dan buah jangan tinggal tau.Tu watak utama dalam program diet uolls. Tanpa mereka, jangan mimpi nak tengok angka kt alat penimbang tu berubah.


SABTU 

Ok, sudah sampai fasa lega bagi tekak melayu iaitu karbo..dengan erti kata lain boleh makan nasi.Yahoooo! Udah gaya macam kena catu makan ye tak boleh makan nasi atau roti. Jadi hari ni jangan pulak pergi bantai nasi 4 pinggan deknon, Huhuhuhuhu sia-sia bertahan. Hanya 1 genggam nasi sahaja dibenarkan. Wajib juga ada protin, sayur dan buah dalam hidangan.


AHAD

Hari terkahir ni uolls mula dah rasa badan yang segar, yang ringan, perut yang rasa lebih kempis, paha-paha tidak lagi berlaga sesam sendiri, nafas yang tak lagi mencungap-cungap, stamina juga lebih meningkat. Teruskan menu harian seperti hari sabtu. Bermula hari ni dan hari yang seterusnya uolls boleh amalkan menu dengan portion yang betul seperti menu hari sabtu. Dan lihatlah penurunan berat badan yang mana korang sendiri pun macam tak percaya boleh turun.

Alaa....takde ke contoh menu plan yang boleh follow?

Mungkin ada yang bertanya kan? Aaaha berita baik tips diet sukses seminggu ni dah pun dikaji oleh nutritionist shaklee dan diorg dah comeout dengan menuplan selama 7 hari.

Kat bawah ni contoh menu Day 1.


Ramai yang dah pun cuba program diet ni. Dan hasilnya sangat memberangsangkan. Ada yang turun berkilo-kilo..dan menten berat sampai sekarang. Mereka bukan sahaja dapat turun berat malah dapat effect ini 


Jom intai-intai testimoni mereka yang berjaya di SINI

Jeles dengan kejayaan mereka? Apa lagi..mulakan program ni untuk diri sendiri. Kental dan disiplin paling penting untuk kejayaan. Boleh hubungi ummi bagaimana nak mulakan program ini beserta dengan bantuan supplement. Supplement bantu badan berfungsi lebih efisien dan lancar - ibarat booster.

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan


No comments: