Monday, September 12, 2016

Beza Vitamin Shaklee dengan Vitamin Di Farmasi: Landmark Study Membuktikannya

Ummi pernah dapat soalan dari customer, "Apa beza vitamin Shaklee dengan Vitamin Di Farmasi" Same je kan? Semuanya vitamin. Vitamin untuk bagi nutrisi tambahan.

Ada juga yang berkata..

" Semua vitamin sama je...kt farmasi berlambak2 vitamin pilih aje"

" Beli je makanan tambahan yg bumiputera buat..support golongan bumiputra berniaga..banyak je boleh pilih mana satu nk"

" Dah dia jual product tu mestilah dia kata product dia terbaik"


Selama 4 tahun berkecimpung dalam bisnes shaklee ni, ummi pernah dengar perbualan-perbualan mcm ni.

Ummi nak kabo ni, sememangnya Vitamin Shaklee memang nyata berbeza dengan Vitamin Di Farmasi atau di pasaran Facebook. Ada banyak perbezaan yang akan ummi rungkai dalam entri kali ni.

No1: Jangan pukul rata semua vitamin sama. Apa lagi nak banding vitamin Shaklee dengan vitamin di farmasi. Yang di farmasi kemungkinan ada yang sintetik (mostly).


No 2: Banyak product sebenarnya belum mendapat kelulusan KKM, setakat dapat notifikasi sudah riuh sekampung dicanang "kelulusan KKM"...2 3 bulan kemudian terpapar di akhbar "product XX beracun" ..masa tu dah berkotak-kotak selamat masuk dalam badan pengguna.. ish menakutkan...jangan ambil risiko.

No 3: Perlu la dikaji kenapa dia bilang product dia terbaik. Kalau temui jawapannya, why not kamu cuba kan?

ummi bilang product yg ummi jual memang diakui terbaik. Boleh percaya? Meh ummi bantu anda untuk tahu info ini.

Product Shaklee mempunyai Landmark Study dan diiktiraf oleh third party. Landmark study ni membuktikan makan 'real food' BELUM cukup untuk dapatkan nutrisi dan merendahkan risiko pendapat penyakit kronik..

Landmark study juga membuktikan pengambilan vitamin dari brand lain memberi keputusan berbeza berbanding makan vitamin Shaklee. Sekaligus membuktikan andaian NO 1 di atas salah. Yang paling lucu, risiko yg tak makan vitamin langsung lagi rendah pula berbanding dengan yg makan vitamin dr brand lain.


Belum cukup puas hati dengan Landmark Study? Anda boleh subscribe "Consumer Lab" untuk gali bagaimana vitamin Shaklee diiktiraf segala ingredient dan kebagusannya berbanding vitamin lain.

Persoalan di sini, syarikat vitamin mana yang buat Landmark Study selain Shaklee?

Jawapan : Tiada!

Jika kita mahu yang terbaik, sudah pasti kita pilih yang terbaik. Dan memang terbukti Shaklee terbaik untuk pemilihan supplement tambahan.


Dan ingat satu lagi, vitamin bukan lagi kehendak tapi keperluan.
If u choose to be healthy in a great and better way, then u should choose Shaklee.


Jadi bukan setakat kelulusan KKM, tapi juga pengiktirafan peringkat global siap masuk dalam jurnal nutirisi antarabangsa. Apa lagi yang nak dicari kan?  Jika kita mmg pilih yg terbaik dalam segala perkara,kenapa untuk kesihatan sendiri, utk tubuh badan sendiri kita nak amik yang cikai-cikai je kan?? 

Jadi jika anda sedang mencari pemkanan tambahan utk support nutrisi dlm bdn,Shaklee pilihan yg paling baik dan paling selamat. 

Hubungi ummi utk dapatkan rangkaian product shaklee

Nurul aziyana ( Id 886587)
012 9576 172 
Cod area ; seluruh indera mahkota, Taman Polo, Uia, Polisas, Bukit Rangin, Permatang Badak,Bandar Kuantan,Air Putih, Semambu 

1 comment:

Nas Ibrahim said...

Hujah yang bernas dan berfakta serta ada bukti kukuh. Cukup menyakinkan.