Tuesday, October 11, 2016

Atasi Masalah Resdung Paling Berkesan: Migrain Pun Hilang Sekali

Siapa yang ada masalah resdung memang tau la kan boleh jadi sampai sakit kepala. Bayang kan kalau salah makan, bersin tak berhenti..lama-lama akan bawak ke kepala..berdenyut-denyut. Ni pengalaman ummi sendiri yang memang ada masalah resdung.


Lebih malang nak makan ubat pun tak boleh. Ni kes ummi la yang alergic dengan ubat. hatta makan panadol pun alergic. Jadi boleh dikataknaya ummi bergantung sepnuhnya kepada vitamin. Syukur ada vitamin semulajadi Shaklee.

Macam mana resdung berlaku? Dan kenapa orang boleh ada masalah resdung? apa kesan kepada resdung yang tidak dirawat?

Jom kita ikuti kisah Pn ayu yang dah pulih dari masalah resdung, migrain dan gastrik kronik. Apa yang beliau amalkan?

SAKIT SINUS SEMBUH SERTA MIGRAIN DAN GASTRIK SEMAKIN BERKURANGAN SEJAK AMALKAN VIVIX

Assalamualaikum W.B.T.. Saya Ayu Adyani Ab Rahman, berumur 33 tahun dan berasal dari Kota Bharu. Saya berkerja sebagai guru dan memiliki 3 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengidap penyakit sinus, migrain dan gastrik di tahap kritikal.


.Antara simptom yang saya hadapi ialah bersin yang berpanjangan, bengkak muka dan migrain yang teruk sehingga muntah-muntah. Saya juga kerap mengambil cuti sakit akibat daripada penyakit-penyakit ini. Saya telah mengidap penyakit ini sejak dari bangku sekolah lagi.
.
Untuk mengatasi masalah ini, saya kerap kali berjumpa dengan doktor, mengambil pain killer, PCM dan yang sewaktu dengannya. Saya juga pernah berjumpa dengan pakar neuro akibat masalah migrain yang teruk. Doktor memberi saya ubat-ubatan, pain killer dan ubat sinus pula perlu kerap diambil ketika sinus menyerang.
.


Saya mula mengenali Shaklee selepas kelahiran anak ketiga ketika hadir ke sebuah kelas nutrisi anjuran Shaklee. Pakar nutrisi dalam kelas telah menjelaskan serba sedikit tentang kepentingan mengambil supplemen tambahan Shaklee. Pulang dari kelas nutrisi, saya mula membuat kajian tentang Vivix, polifenol, resveratrol dan juga antioxidant.

Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. Antara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vitalea, Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lecithin, Herblax, GLA Complex dan juga Vita-E.
.
Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami ‘healing crysis’ yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selsema.

Baca juga >> Bersin Waktu Pagi Berkurnagan - Tak Perlu Lagi Ubat Spray Hidung
.
Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurang dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeayy!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang telah saya ambil.

Haa meh tengok rupa Ayu sekarang - memang licin. Ummi pun pernah jumpa Ayu ni face to face takde dah masalah kulit tu ..takde dah masalah bintik-bintik hitam.



Vitamin-vitamin Shaklee memang banyakmemabntu mereka yang ada masalah sinus, migrain dan gastrik. Contoh kalau untuk migrain, pengambilan bcomplex dan Ostematrix sangat membantu. Dan bagi masalah gastrik pula, EPS dan ostematrix boleh mengurangkan serangan gastrik. 

Jom kita ikuti video temubual dengan Pn Ayu 



Vitamin Shaklee ni special sikit, setiap satu vitamin bukan untuk 1 kegunaan sahaja, boleh membantu untuk capai tahap kesihtan yang lebih menyeluruh. Itu yang best. 

Nak dapatkan bekalan Vitamin Semulajadi dan terbaik ni? 
Boleh hubungi ummi di talian berikut ya 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan
.

No comments: