Monday, February 27, 2017

Atasi Vertigo Penyebab Pening Melayang dan Rasa Tidak Stabil

Tiba-tiba rasa pening, keadaan nampak macam berpusing-pusing dan mata pun rasa berpinar-pinar. Bila berdiri atau berjalan, rasa tak seimbang, nak tumbang sebab tak boleh nak stabilkan badan. Ini adalah gejala-gejala yang berlaku untuk keadaan Vertigo.


Bila berlaku Vertigo ni memang payah la nak buat tugasan harian. Iyelah kan, nak berdiri pun terasa di awan awangan gitu, dengan rasa pening pulak memang boleh mengganggu kerja harian. 

Apa sebenarnya yang menjadi penyebab Vertigo? Bahaya ke kalau dibiarkan? 

Pesakit akan rasa tak seimbang tu sebabnya ada gangguan pada bahagian dalam telinga. Dan gangguan ini yang menyebabkan masalah ketakseimbangan mekanisme tubuh. Ada juga disebabkan 
  • Migrain
  • Inflamasi saraf vestibular pada telinga bagian dalam
  • Gangguan pada otak, misalnya tumor
  • ubat-ubat yang tertentu penyebab kerosakan telinga.
  • Stress
  • Infeksi seperti demam selsema
  • Mabuk kenderaan
Vertigo ni sebenarnya bukan penyakit. Ianya adalah gejala. Jadi ianya boleh diatasi melalui punca-punca terjadinya vertigo. Ada yang tidak memerlukan ubat. 

Cara Atasi Vertigo 

Bila berlaku Vertigo, penderita boleh cuba buat gerakan kepala dengan cara pusingkan kepala kiri dan kanan, cuba pandang objek yang jauh.

Vertigo juga boleh dicegah. Caranya lakukan pola hidup sihat, semasa tidur pastikan posisi kepala kepala lebih tinggi dari posisi badan , jaga kesihatan telinga jangan sampai ada jangkitan, dan jangan terlalu sering menunduk bila membawa barang berat.

Dari segi pemakanan tambahan boleh amalkan VIVIX.
Apakah VIVIX?

Vivix adalah tonik antioksidan yang kaya dengan Resveratrl dan gabungan 15 Polyphenols. Resveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat, bermakna ia akan memusnahkan radikal bebas dalam badan.



Vivix memberi kesan positif melalui empat mekanisme utama penuaan selular, termasuk membantu untuk melindungi dan membaiki kerosakan DNA , mempengaruhi pengawal selia genetik jangka hayat sel , menggalakkan mitokondria pengeluaran tenaga, dan pembentukan perlahan terhadap AGE (advanced glycation end products) .

Boleh juga baca lanjut tentang kelebihan 4 bahan utama dalam Vivix DI SINI 


Apa kesan Vivix bagi mereka yang alami vertigo? Di bawah ni kak Yana tunjukkan testimoni dari pengguna Vertigo yang dah cuba Vivix. 






Lihat LAGI TESTIMONI VERTIGO di SINI


Bagaimana nak dapatkan Vivix untuk masalah Vertigo? Boleh klik icon di bawah dan teruskan pembelian secara online. 


Juga boleh hubungi kak Yana di talian berikut. 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 011-11548031 http://aziyanashaklee.wasap.my
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang




No comments: