Tuesday, February 14, 2017

Cara Cepat Sembuh Luka Jahitan Bersalin Elak Terbuka Semula

Bayangkan kalau luka jahitan bersalin terbuka semula, fuhhhhh hazab tak tahu nak cakap kan? Ada yang bersalin caeser, ada yang bersalin noraml tapi jahit banyak sebab koyakan banyak. Bila dah sakit tu, satu je yang kita pikir supaya nak cari ubat yang boleh cepat baik luka kan? kalau boleh makan tu nak terus hilang rasa sakit yang mengilukan. Apa cara cepat nak sembuh luka bersalin?


Kak Yana ada pengalaman sakit yang amat semasa bersalinkan anak yang kedua secara caeser. Boleh baca cerita lanjut tu di ENTRY ini. 

Bagi ibu-ibu yang bersalin, satu je perkara yang perlu dielakkan iaitu elakkan mencuci luka dengan dettol kerana khuatir akan menghakis benang jahitan dan menyebabkan benang tertetas sebelum luka sempat bercantum. 

Luka hanya perlu dibersihkan dengan air biasa sahaja. Selepas dibersihkan, hanya lap sahaja tempat luka supaya kering. Bagi membersihkan bahagian kemaluan yang mengalami koyakan dan jahitan yang banyak, boleh cuba duduk dalam air besen yang mengandungi air garam yang dilarutkan dalam air suam.


Bila jahitan terbuka, rasa sakit akan berpanjangan dan yang lebih membahayakan berlaku jangkitan kuman, bengkak, bernanah ataupun keluar cecair yang berbau dari tempat jahitan. 
Elakkan penggunaan ubat-ubat herba seperti sapu ubat gamat pada kawasan luka. Bagi ibu-ibu yang mengalami masalah diabetes, penyembuhan luka mungkin akan mengambil masa jadi penting untuk mengawal paras gula dalam darah. 

CARA CEPAT SEMBUH LUKA JAHITAN BERSALIN 

Kak Yana memang dah cuba cara ni. Malah kawan-kawan kak yana pun kak yana memang suggest guna cara ni. Memang superb kesan pantas. Apa caranya? 

Telan VIVIX. 

Vivix mengandungi ramuan botani yang terdiri dari 4 bahan utama iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.


Yang bestnya Vivix ni adalah ia bantu bagi tenaga juga pada badan. Yelah penat woo jaga anak dalam pantang ni. Walaupun bukannya buat kerja-kerja berat tapi kalau anak melalak je malam-malam, memang mata panda la. Tu belum lagi nak jaga anak-anak lain kan, lagi-lagi kalau anak lain masih kecil dan dalam fasa tengah membuas. Fuhhhhh memang lap peluh. 

Macam mana Vivix ni boleh bagi tenaga pada badan? Ia dibuktikan melalui kajian klinikal. Maknanya bukan omong-omong kosong saja donggg..

Salah satu mekanisme VIVIX adalah menghasilkan mitokondria yang baru dalam sel. Mitokondria ni adalah ibarat energy generator pada sel. Generator ni fungsinya untuk hasilkan tenaga pada sel tu. Tapi bila dah menua, penghasilan tenaga mitokondria tu dah berkurangan. So kita akan mudah cepat letih. Jadi macam mana nak bagi ada balik tenaga?Jawapnnya Kena tambahkan bilangan mitokondria dalam sel kita.

Bila mitokondria bertambah, sel akan re-energize, tenaga akan bertambah dan bukan sahaja bantu kita untuk jalani kehidupan seharian dengan lebih proaktif tapi boleh bantu kita juga untuk pengurusan berat badan.Lepas bersalin nak turun berat badan jadi lebih mudah bila sel kita dalam keadaan tip top.

So elok sangat lah ibu berpantang consume Vivix insyaaAllah badan tak letih, otak pun tak stress. Nutrisi terbaik untuk sel boleh mempengaruhi keselurhan kesihtan kita sebabnya yang paling asas dalam badan adalah sel. Vivix bertindak jauh ke peringkat DNA , mmebantu dalam perlindungan DNA dari rosak dan musnah. 

Jadi apa kata ibu-ibu berpantang yang ambil vivix semasa berpantang? 








Kalau anda salah seorang yang nak luka bersalin czer cepat baik. tak mampu nak menahan rasa sakit Vivix adalah solusi terbaik untuk diambil. Nak beli Vivix, ada 2 cara 

1. Boleh terus buat pembelian vivix dan di SINI 
2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vitamin untuk cepat baik luka bersalin. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum. Sekiranya anda berada di kawasan berikut, boleh uruskan COD

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanavivix.wasap.my)
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang



No comments: