Thursday, April 20, 2017

Kesan Ubat Dari Farmasi Untuk Jerawat Sia-sia, Wanita Ini Dedahkan Apa Yang Berlaku

Kak Yana ada terima beberapa whatsapp dua tiga minggu lepas. Kongsi masalah muka, apa lagi kalau bukan jerawat. Gelisah, stress semua ada memikirkan jerawat yang dah tumbuh melata-melata kat wajah. Nak jumpa orang pun malu. Dan ada di kalangan mereka bagitau terpaksa ke klinik sebab terlalu teruk jerawatnya.


Kak yana tanya, doktor buat macam mana untuk masalah jerawat tu?
Ada yang jawab, " Cucuk" ada yang jawab " doc bagi antibiotik" 

Haa tu dia, sampai tahap kena makan antibiotik. Tapi bagus ke untuk kesan jangka panjang? Boleh rawat dari punca ke? Ada pernah terbaca kesannya boleh mengganggu sistem pencernaan dan boleh menimbulkan reaksi alergi. Kak Yana memang ngeri sikit dengan kes cucuk-cucuk ni. Kalau nak tahu apa punca jerawat ni bertebaran di wajah, boleh baca entry Kak Yana yang kat bawah ni. 


RESVERATROL MENGHALANG PEMBENTUKAN JERAWAT 

Risau risua juga, tapi takkan nak risau aje kan, kena la cari penyelesaian camne nak atasi maslah jerawat ni. Ada satu cara yang sangat berkesan untuk cure jerawat. Iaitu dengan Resveratrol. 

Kajian menunjukkan resveratrol menghalang pertumbuhan jerawat dengna cara melemahkan membran sel bakteria. Jadi jangka hayat bakteria jadi pendek dan menghalang pembiakan bakteria. 

Dalam Kajian INI pula, Ahli-ahli sains dalam kajian ini menggunakan gel yang mengandungi resveratrol ke muka pesakit jerawat. Resveratrol diletakkan di sebelah kanan muka dan gel plasebo di bahagian kiri muka. Selepas 60 hari, para saintis mendapati bahawa kiraan jerawat / jerawat di sebelah resveratrol muka pesakit berkurang sebanyak 54%. Jerawat di sebelah kiri hanya berkurang sebanyak 6%.

VIVIX: Tonik yang mempunyai sebatian Resveratrol dan gabungan polyphenol dengan kuasa antioksidan 10x ganda berbanding resveratrol sahaja.

Bagaimana VIVIX membantu menghalang jerawat kronik di wajah?

Kuasa antioksidan yang ada melalui kebaikan resveratrol membantu untuk melawan kerosakan sel akibat dari serangan radikal bebas. Vivix juga tonik anti penuaan di mana ia mencegah penuaal sel yang akhirnya merosakkan sel dan melemahkan fungsi sel. Vivix menghalang pembiakan bakteria penyebab jerawat dengan cara melemahkan membran sel bakteria. Cegah bakteria dari beranak pinak dan jerawat akan mula hilang.

Ada 4 mekanisme VIVIX



KENAPA RESVERATROL JAUH LEBIH BERKESAN DARI PIL-PIL AJAIB PENGHILANG JERAWAT? 

Reason no 1, Resveratrol sebenarnya disokong oleh kajian saintifik dan banyak bukti dunia sebenar yang perlu dipertimbangkan. No bukti, no talk. Gituuu. 

Resveratrol memberi kesihatan badan secara keseluruhan. Jadi bukan setakat wajah je dapat manfaat, satu badan sekali. Bukan kah tu lebih berbaloi? Resveratrol meningkatkan jangka hayat sel. Sel sihat, kita pun sihat. 

Kalau dari segi jerawat, 

(1) Resveratrol bertindak sebagai anti inflamasi. Menangani keradangan kronik adalah salah satu daripada dua strategi terbaik untuk jerawat dan kulit , kerana tindak balas keradangan yang berlebihan ditunjukkan oleh jerawat yang kronik. 

Resveratrol mengurangkan keradangan dengan menghalang 5-lipoxygenase. Yang merupakan enzim yang membantu untuk mengeluarkan bahan kimia pro-radang badan anda, termasuk interleukin-6 dan cytokines lain di sebalik jerawat.

Menurut beberapa kajian pula, penggunaan resveratrol boleh meningkatkan jumlah strain bakteria baik dalam usus. Selain itu, satu kajian mendapati bahawa resveratrol boleh membunuh strain bakteria patogenik dipanggil clostridium. Clostridium diketahui membawa kepada penyakit di sebalik pertumbuhan jerawat seperti sindrom usus bocor. Pertumbuhan bakteria tidak sihat dalam usus merupakan penyebab jerawat mudah tumbuh tapi ramai yang tak tahu pasal ni

(2) Resveratrol mengurangkan oksidatif stressResveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat, yang membantu memusnahkan radikal bebas dalam badan dan juga melindungi sebum daripada pengoksidaan yang menyekat liang roma.



Ok lah Kak Yana sebenarnya nak share satu cerita perkongsian dari Cik Shahida mengenai masalah jerawat beliau yang kronik. So jom baca

[KRISIS PEMULIHAN RESDUNG & JERAWAT SELAMA DUA BULAN YANG AMAT BERBALOI DENGAN PRODUK SHAKLEE]
.
Nama saya Norshahida Mamat dan berusia 23 tahun. Saya berasal daripada Terengganu dan masih lagi bergelar pelajar di sebuah kolej swasta.
.
Sebelum ini, saya menghadapi masalah resdung dan jerawat yang amat dahsyat sehingga mengganggu banyak tumpuan saya terhadap rutin harian. Setiap pagi, saya pasti akan mengalami masalah bersin yang teruk sehinggakan nak kelas pun saya rasa tak selesa.
.
Belum lagi bab jerawat yang penuh di wajah sehinggakan saya rasa malu dan seolah rasa rendah diri. Lagi-lagi bila time datang bulan.. bertambah meriah jerawat di wajah saya ni! Masalah resdung ini bukan sahaja membuat bahagian hidung dan seluruh wajah saya menjadi gatal-gatal, malahan ada masanya sehingga tahap saya sakit kepala. Keadaan ini amat mengganggu situasi saya sebagai seorang pelajar kolej.
.
Pada ketika itu, rawatan yang saya mampu dan tahu hanyalah bergantung dengan ubat-ubatan yang dapatkan daripada farmasi. Memang berkesan namun hanyalah sementara. Namun, jika saya stop aje makan ubat terus simptom-simptom tadi datang balik.
Akhirnya, mimpi ngeri saya mula tiba ke penghujungnya apabila saya bertemu dengan produk Shaklee di Facebook upline saya, Mami Ayu Adyani.
.
Setelah menceritakan masalah yang saya hadapi serta sessi konsultasi bersama beliau; saya disyorkan untuk mengambil Vivix sebagai permulaan dengan sukatan satu pada waktu pagi dan satu sudu pada waktu malam. Selain itu, saya turut mengambil produk Shaklee yang lain iaitu kolagen, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard dan ESP; dan masih mengamalkannya sampai hari ini.



Kesannya pada peringkat awal tidaklah seperti yang semua orang yang mengalami masalah seperti saya harapkan. Saya mengalami krisis pemulihan selama hampir 2 bulan lamanya. Saya kerap mengantuk dan keletihan, semakin kerap bersin dan paling saya tak suka, makin banyak pula jerawat yang keluar. Namun, sebab saya dah aware mengenai hal ini semasa sessi konsultasi, maka saya teruskan pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten.

[BERKAT SABAR, MASALAH RESDUNG MULA HILANG, JERAWAT KIAN BERKURANGAN]
.

Alhamdulillah.. berkat istiqomah dan sabar mengamalkan suplemen Shaklee seperti yang diajar oleh upline saya, dalam masa lebih kurang 9 bulan .. masalah resdung saya lama-kelamaan kian berkurangan dan beransur pulih. Tiada lagi masalah bersin di waktu pagi dan paling best, jerawat di muka kian berkurangan! Malahan, kalau ada pun cepat kecut.
.
Saranan saya untuk anda semua di luar sana, cubalah produk Shaklee kerana suplemen Shaklee adalah semulajadi, tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan setiap satu produk telah menjalani ujian klinikal. Saya juga syorkan anda buat juga research tentang produk Shaklee yang sesuai dengan anda di samping mendapatkan konsultasi daripada SID yang boleh guide anda sehingga mendapat hasil yang diinginkan.
.
Juga, jangan lupa untuk sabar dan konsisten amalkan produk Shaklee ini. Sememangnya saya sangat berpuas hati dengan produk Shaklee dan konsultasi yang diberi oleh upline saya. Inilah Shaklee Effect saya!

Haaa amacam? Best kan bila jerawat dah tiada, kulit pula makin segar bugar, makin bernutrisi. Ada lagi testimoni-testimoni tentang jerawat ni boleh rujuk entry kat bawah ni especially mereka yang ada masalah jerawat bernanah tu. Jangan biarkan nanah tu bersarang lama-lama kat kulit wajah nanti penyakit lain pulak timbul.



CARA ORDER VIVIX untuk masalah Jerawat kronik: 

Beli Vivix, PERCUMA keahlian. Macam mana? Nak beli Vivix, ada 2 cara 

1. Boleh terus buat pembelian vivix dan di SINI 

2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vvivix untuk membantu anda untuk bebas jerawat dan rasai kulit cantik macam orang lain. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum. Sekiranya anda berada di kawasan berikut, boleh uruskan COD


SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang


1 comment:

DBestUmmi said...

Thank you kak yana for sharing. Betul vivix kesannya memang hebat. Sebab apa? Ni saya kongsikan http://dbestummi.blogspot.my/2017/04/bagaimana-tonik-ajaib-bantu-baiki-sel-dna-manusia.html?m=1