Thursday, April 27, 2017

Tips Hilangkan Kulit Sunburn Cara Cepat dan Berkesan

Masalah kulit sunburn atau kulit terbakar ni biasanya berlaku kalau kita terlalu lama terdedah pada cahaya matahari. Contohnya main sukan, snorkeling, berenang, kalau yang kerja pulak biasanya engineer yang selalu turun site. Nak hilangkna kesan sunburn biasanya tak mudah, ambil masa juga lah. 

Yang tak bestnya kalau bukak tudung memang nampak nyata sekali kesan balang kat muka tu. Stress je tengok kan? Gelap habis kulit. Yang teruk akan nampak macam kulit merah macam udang kena bakar. Fuhhh bukan takat hitam, daapt sekali pakej pedih. Aduhai. 

Macam mana nak atasi masalah kulit sunburn cara cepat? 

Kak Yana nak share satu kisah ni, Pn Irdayati ni alami masalah kulit sunburn yang tak boleh nak elak sebab beliau memang terpaksa terdedah kepada cahaya matahari dalam tempoh yang lama. 

Kenapa agaknya ya? Meh kita ikuti confession beliau. 

[KINI KULIT SAYA TIDAK SUNBURN LAGI. MALAH LIANG PORI SAYA JUGA MENGECIL]

Assalamualaikum W.B.T dan salam sejahtera. Nama saya Irdayati binti Abdul Air. Saya berusia 36 tahun (2017). Saya merupakan seorang bekas konsultant perancang bandar dan desa.
.
Kerjaya saya memerlukan saya kerap pergi outstation; sama ada untuk menghadiri mesyuarat ataupun melawat tapak projek. Ada kalanya sehingga berhari-hari saya perlu melakukan pemeriksaan tapak. Apabila berada di tapak projek, kebiasaannya saya akan terdedah kepada cahaya matahari secara langsung. Tidak kiralah sama ada sewaktu dalam perjalanan mahupun sewaktu membuat survey di tapak projek. Sehinggakan kulit saya menjadi berminyak, timbul blackheads dan whiteheads serta kusam akibat sunburn. Paling sedih apabila saya buka tudung, garis belak seperti ‘sempadan’ amat jelas ketara di bahagian pipi & pelipis saya. Macam nak nangis rasanya bila tengok.
.
[SKINCARE MEMBURUKKAN LAGI KEADAAN]

Saya jenis yang sangat memilih dalam produk skincare. Takut sangat nak cuba sembarangan; takut ada bahan berbahaya di dalamnya. Sebelum berkenalan dengan Nutriwhite Shaklee, saya pernah mencuba satu jenama yang dijual di kedai butik khas untuk kecantikan dan wangian yang berasaskan bahan semulajadi. Katanya, produk skincare mereka mampu mengurangkan sunburn dan mengurangkan masalah kulit berminyak saya. 

Ternyata tidak! 

Malah, kulit saya jadi semakin berminyak sehingga kelihatan berkilat seperti cermin terutamanya di waktu pagi sewaktu bangun dari tidur.
.


Setelah setahun saya mengamalkan ESP dalam rutin harian saya (untuk penyusuan bayi), saya perasan yang kulit saya menjadi lebih cerah sekata dan gebu. Pada waktu itu, terbuka pintu hati saya untuk mencuba produk Nutriwhite yg dikatakan direka khas untuk kulit orang Asia. 

Saya bermula dengan Gentle Deep Foaming Cleanser. Kemudian, setiap bulan saya beli satu-persatu pula Spot Whitening Treatment, Ultimate Protection Whitening Lotion, Soothing Radiance Whitening Softener, Gentle Action Makeup Remover; dan yang terkini saya beli Overnight Renewal Whitening Cream.


.
[RAHSIA KULIT SUNBURN PULIH DENGAN CEPAT]

Seriusnya, saya sangat-sangat berpuas hati. Kulit saya yang dulu mudah sunburn tetapi lambat untuk pulih kembali, kini dah tak mudah sunburn lagi!
Dah takde dah garis belak di pipi dan pelipis saya. 
Malah, Makeup Remover telah berjaya membebaskan liang pori saya dari tersumbat oleh blackheads dan whiteheads! 
Untuk kesan yang lebih mantap, saya tambah pula ambil Shaklee Collagen Powder yang berjaya menjadikan liang pori saya mengecil!
.
Terima kasih Nutriwhite Shaklee kerana telah menjadi ASBAB TERBAIK untuk saya mendapat kulit yang diidamkan. Sampai orang gelarkan saya ‘Kakak Cantik’! Awww!

Haaa best kan?

Sedikit tentang set Nutriwhite ni 

Nutriwhite dihasilkan setelah 3 tahun melalui pelbagai kajian oleh saintis Jepun dan Amerika. Bahan-bahan dalam Nutriwhite diperolehi dari 16 jeni bahan botani yang diambil dari 16 buah negara. 





Kenapa Nutriwhite perlu jadi pilihan mereka yang nak cantik tapi dengan cara yang selamat dan sihat? 

Cuba bayangkan kita bersih muka hari-hari. Keluar rumah pakai krim tepek kat kulit. Lembapkan muka dengan krim 2x sehari. Nak tido pulak tepek lagi krim malam. 

Bayangkan yang kita guna tu ada bahan kimia yang kita tak sedar pun sebenanrya snagat merbahaya dan jadi punca sel kita jadi sel kanser. Apa bahan tu? Paraben. Ye paraben. Kebanyakan product di pasaran ada bahan merbahaya ni. Paraben hanya ambil masa 26 saat sahaj untuk masuk salur darah kita. Ngeri tau. 

Kalau kita nak blend semua 16 bahan botani ni sendiri memang mustahil lah kan, berapa suaktan pun kita tak tahu, toksah cerita pasal kos kompem banyak snagat kos kot nak hasilkan 1 tiub pencuci tu. Jadi product kualiti tinggi ni dah tersedia untuk diguna, memang sangat mudah la dengan harga yang murah. 

Jangka hayat penggunaan pun lama. Majoriti boleh tahan sampai setahun. Kalau buat MOBILE SPA dengan set Nutriwhite ni? Perghhhh keuntungan toksah cakap memang riban-riban sebulan. 

Nak pakai product natural based? Nutriwhite jawapan paling tepat. Nak cuba? Boleh klik link di bawah untuk pembelian 



Atau boleh juga hubungi Kak Yana di talian berikut 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang


No comments: