Saturday, September 16, 2017

Cara Hilangkan Keputihan Teruk Yang Gatal dan Berbau. Tak Malu Kat Suami Dah

Keputihan? Aduhhh masalah yang sangat tak menyelesakan terutama kalau dah berkahwin. Keputihan kronik akan timbul rasa gatal merenyam, dan berbau pula..Euwww memang diri sendiri pun rasa geli dan sangat tak selesa. Suami? Aduhhh Mestilah la malu kan dengan suami. 



Nak hentikan keputihan?
Nak hilangkan rasa gatal yang sungguh tak selesa tu?




Teruskan baca entry ni sebab Kak Yana nak kongsi cara nak hilangkan keputihan kronik. Kak yana nak share satu kisah benar dari seseorang yang alami masalah keputihan kronik ni


KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
.

Beza Keputihan Normal Dan Keputihan Tidak Normal


Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.



Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, tak tahu nak bertanyakan pada siapa untuk elak macamana keputihan tu. Sampaikan, kerap sangat basuh di bahagian tersebut setiap kali gatal, atau membuang air besar. Ke hulu hilir bawa “femine wash” untuk pastikan bahagian tersebut di basuh bersih.
.
Masa mengandung, masalah keputihan semakin menjadi jadi dan bila diajukan pada doktor dan nurse semasa “check up” bulanan, diaorang kata memang itu masalah biasa untuk ibu hamil. Lagi jadi masalah bila perut semakin membesar dan ia menjadi jadi semakin gatal. Ada orang suruh basuh bahagian tersebut dengan air sirih yang direbus dan letakkan daun sirih di bahagian tersebut. Kak Ct buat juga. Tapi sekejap je hilang gatalnya. Esok lusa, ia datang balik.
.
Pernah berjumpa doktor dan doktor pun sahkan masalah keputihan Kak Ct sangat teruk. Jadi doktor masukkan sejenis ubat untuk mengelakkan bakteria merebak ke dalam organ organ dalaman. Ambil juga ubat yang diberikan oleh doktor, tapi hanya seminggu atau selagi makan ubat yang diberikan. Bila tak makan ubat, ia datang balik. Doktor sendiri tak bagi kak ct makan ubat yang dose lebih tinggi sebab masa tu tengah mengandung.
.
Akhirnya, selepas bersalinkan Zafran, dan mencari maklumat berkenaan suplemen penyusuan, terjumpa artikel berkenaan merawat masalah keputihan juga. Macam best, nak cuba juga. Jadi belilah set penyusuan ( ALFALFA, ESP, SR VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA, OSTEMATRIK) dan add on garlic untuk elakkan bakteria semakin merebak dan bantu matikan kulat dibahagian tersebut.
.

Bila Suami Komplen, Malu... 


Tak sangka, selepas 2 3 bulan konsisten ambil alfalfa dan garlic, masalah keputihan dapat diatasi. Bermula dengan kurang rasa gatal walaupun berpeluh, sehingga dah kurang bau, suami juga akhirnya menegur akan kurangnya masalah keputihan tersebut. Kalau tak, sebelum ni, dia juga komplen akan masalah yang kak ct hadapi. Lama lama, kak ct juga yang malu sendiri dengan keadaan begitu. Ianya, waktu “bersama” adalah waktu yang seronok, tapi ia jadi sebaliknya dengan bau yang tidak sedap dan akhirnya, keinginan itu terus mati disitu. Sedih sangat
.
Tapi kini, Alhamdulillah, walaupun ia tak 100% hilang, ia tidak lagi berbau teruk dan keputihan pun pada tahap yang baik dan hanya datang sebelum 2 3 hari nak haid saja. Pantyliner pun dah lama tak guna. Nak bergerak aktif pun dah tak risau akan berpeluh banyak dan mula gatal gatal. Seronok sangatlah. Garlic dan alfalfa, 2 suplemen wajib yang kak ct ambil hari hari. KITA ENJOYS!!!

Vitamin Boleh Hentikan Keputihan dan Buat Suami Tersenyum


Bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. 



Manakala alfalfa pula adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Kacip Fatimah?? Tau tau jelah apa manfaat nya kan? Yang itu pun kak ct dapat manfaatnya. Buat suami tersenyummm saja. opss



Dan tips lain semasa amalkan supplement untuk masalah Keputihan ni adalah kurangkan gula putih. Sebab gula putih boleh meramaikan lagi umat bakteria tu. Amalkan juga makan yogurt plain. InsyaaAllah ikhtiar ini dapat menghapuskan masalah keputihan. 

Kalau keputihan dah hilang, perlu lagi ke makan supplement ni?

Supplement adalah sokongan kepada pada kita akibat kekurangan nutrisi tertentu dalam badan. Jadi untuk menten kulit yang cantik, imun yang kuat, badan yang lebih ringan dan energetic, terus amalkan pengambilan supplement secara berterusan. 

Alfalfa Complex tu fiber, jadi bagus sangat untuk penghadaman dan pembuangan najis yang lancar. Buang angin juga tau. Lagipun makan Alfalfa suami suka :) 

Jadi bagaimana nak dapatkan vitamin untuk keputihan ni?

Boleh hubungi kak yana di talian berikut 

Boleh Whats app ' Nak Vitamin Keputihan ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk atasi masalah keputihan ni. 

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Atau boleh buat pembelian secara online menggunakan Kad Kredit atau Kad Debit dengan klik gambar di bawah. 

DAPATKAN PENJIMATAN HARGA DENGAN MENJADI AHLI SHAKLEE. Nak tahu cara? hubungi kak yana ya 


No comments: