Tuesday, October 3, 2017

Anak Kena HFMD. Cuba Ini Untuk Cepat Baik

Mak-mak yang ada anak hantar ke taska atau pengasuh, kemungkinan pernah alami pengalaman anak kena penyakit berjangkit HFMD. Ya, kak yana pun termasuk juga. Seminggu cuti. Taska pula terpaksa tutup sebab banyak kes HFMD dilaporkan. Cuti lagi.




Masa Umar kena HFMD, masa tu belum keluar lagi pekeliling yang penjaga boleh dapat cuti khas. Jadi masa tu bergilir jugalah dengan husband cuti untuk jaga Umar.

Masa Umar kena HFMD, kawasan yang infected adalah tapak tangan dan lutut. Syukurlah mulut tak kena sangat, jadi dia tak merenget sangat. Boleh minum susu dan makan dengan bahagia. Duduk di rumah pun lagaknya macam tak sakit, main sana main sini. Kena di lutut tapi merangkak tetap laju.

Doktor ada bekalkan lotion putih tu tapi Kak Yana tak guna. Kak Yana sepenuhnya guna Herbal Blend. Sapu sekerap yang boleh. Alhamdulillah cepat kering dan cepat surut biji-biji tu.

Actually, bukan kak yana sorang yang cuba kaedah ni. Ada lagi ibu-ibu lain yang cuba. Salah seorang yang ini

[ANAK SEMBUH DARIPADA HFMD]



Nama Saya Nor Hawana Mohd Tahir. Saya bekerja sebagai Pembantu Pustakawan dan mempunyai 2 cahaya mata. Kali ni Saya nak berkongsi kisah anak lelaki Saya Naeem Akmal yang terkena penyakit tangan kaki mulut atau HFMD.
Kisah anak Saya bermula pada awal tahun 2017 yang lepas. Saya telah menghantar anak Saya ke sekolah tadika. Baru je mula sekolah sekitar 2 minggu macam tu dia dah kena cuti.
Alkisahnya, tangan siku kaki dan tepi mulut anak Saya tumbuh biji-biji merah dan biji air gelembung. Saya sedar biji-biji ni tumbuh pun hari kedua selepas anak Saya mengadu dia tak boleh nak berjalan dan memakai selipar. Biji- biji ni tumbuh selepas dia demam.
Kita ni bila dah jadi Ibu dengar ke tengok anak tak sihat mulalah jiwa tu berkocak semacam kan. Bukan apa risau tengok keadaan anak. Ibu mana lah sanggup tengok anak kecil kesakitan macam tu kan. Saya kurang pasti dia dapat HFMD dari mana.
Saya tunjuk pada kawan-kawan dan kakak. Masing-masing confuse sama ada anak Saya kena HFMD atau Chicken pox. Saya yang dengar ni mula lah gelabah. Petang tu lepas kerja, Saya terus bawa anak pergi Klinik.

Tanda-tanda HFMD

Masa di klinik doktor pun tak pasti sama ada HFMD atau tak sebab dalam mulut anak takde tumbuh biji merah. Dapatlah ubat demam dan ubat sapu. Balik je rumah Saya ambil herba blend dan mandikan anak Saya dengan basic H. Semua baju-baju anak pun Saya rendam dengan Basic H.

Kebetulan Saya ada dapat beberapa stick Nutriferon, Saya pun bagi pada anak. Chewable vita C pun Saya bagi juga. Tapi anak lelaki Saya ni kurang gemar benda masam jadinya susah gak la nak paksa dia makan vitamin tu.
=================================================
=================================================
Kalau nak tahu, Saya memang selalu sapu herbal blend dan mandikan anak dengan basic H bila badan anak-anak dah start dedor nak demam.Kiranya ni tindakan pantas Saya sebelum bawa dorang ke klinik. Okay, sambung kisah tadi.

Alhamdulillah, lepas beberapa hari biji-biji merah yang ada di tepi mulut, tangan, siku dan kaki pecah dan kering. Lega sangat bila tengok keadaan anak beransur pulih dan boleh menjalankan aktiviti harian seperti biasa.
Moga perkongsian Saya ni dapat memberi manfaat untuk kawan-kawan, ibu-ibu dan ayah-ayah yang membaca yer. Akhir kata, Alhamdulillah sekali lagi dan terima kasih Allah sebab temukan Saya dengan Shaklee.

Ya inilah dia cream serbaguna yang bebas Paraben dan Steroid, selamat untuk kegunaan anak-anak kecil 

Herbal Blend® Multi-Purpose Cream
  • Krim yang melegakan dan diuji secara klinikal ini berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki
  • Dengan kesejukan mentol dan tidak melekit
  • Dirumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang sungguh menyegarkan termasuk sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary yang mempunyai ciri-cirin anti radang seperti mengurangkan bengkak, lebam di kulit, dan memperbaiki lebam dan kebiruan pada kulit akibat kapilari darah pecah di bawah kulit. 
  • Tidak berminyak dan mudah diserap
Satu tiub RM37.50 tidak termasuk kos penghantaran. 

Nak dapatkan Herbal Blend dan Basic H ni Boleh hubungi kak yana di talian berikut 

Boleh Whats app ' Nak HB dan Basic H ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara guna yang berkesan untuk atasi masalah ni.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

No comments: