Thursday, December 28, 2017

Cara Hilang Sakit Tumit Kaki Menyucuk Tanpa Guna Ubat Steroid

Anda ada masalah sakit tumit kaki menyucuk-nyucuk?
Nak berjalan pun sakit tak tahan? Tapak kaki rasa berdenyut-denyut. Terutama waktu bangun pagi bila nak mula berjalan, aduhai sakit betul nak berjalan.



Dah lama rasa sakit menyucuk, dah sapu minyak panas pun tak jalan juga.

Tonton video ini kalau nak hilang sakit tumit kaki menyucuk

 

Punca sakit tumit kaki ni boleh disebabkan beberapa faktor. Antaranya adalah kerana

  • Pemakaian kasut tumit tinggi
  • Masalah berat badan berlebihan di mana kaki tak dapat nak menampung lebihan berat
  • Kekejangan otot betis kerana otot betis lemah
  • Sakit tulang belakang yang menyebabkan urat saraf tulang belakang menjalar ke tumit kaki

Sakit tumit ia sebenarnya lebih dikenali sebagai plantar fasciitis di mana ia merupakan bengkak atau radang terhadap tisu yang menyokong lengkungan kaki yang dikenali sebagai sascia. 



Plantar sascia tu menerima tekanan yang berulang-ulang akhirnya berlaku keradangan. Keradangan tisu menyebabkan sakit, bengkak dan lebam.


Vitamin Untuk Hilang Sakit Tumit Kaki

Rawatan untuk sakit tumit ni selain fisioterapi, sangat bagus untuk consume vitamin. Antara vitamin yang sangat membantu masalah sakit tumit kaki adalah 

1. Bcomplex 

Bcomplex adalah vitamin larut air yang sangat bagus untuk masalah berkaitan saraf. Vitamin B kompleks membantu dalam neuropati dengan mengurangkan kesakitan dan meningkatkan regenerasi saraf. Bcomplex juga dikatakan membantu mengurangkan kesakitan saraf yang berkaitan dengan diabetes, yang dipanggil neuropati diabetes, serta sakit saraf yang berkaitan dengan kemoterapi tertentu.


Melalui kajian juga Bcomplex meningkatkan rembesan glucocorticoid (steroid semula jadi), yang akan mengurangkan keradangan dalam badan, jadi mengurangkan kesakitan. 

2. Ostematrix 

Ostematrix adalah kalsium , magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D. Magnesium mengawal proses yang terlibat dalam tindak balas keradangan. Apabila magnesium meningkat, proses keradangan seperti pembebasan protein proinflamasi berkurangan. Magnesium juga boleh menghalang pengaktifan reseptor yang terdapat dalam sel-sel saraf yang mengawal rasa sakit. 



3. VIVIX 

VIVIX adalah tonik antioksidan yang memperbaiki kerosakan pada sel. Vivix repair sel di peringkat DNA. VIVIX juga bertindak sebagai anti keradangan. 4 mekanisme VIVIX adalah 

  • Melindungi DNA dari kerosakan : setiap sel dalam tubuh manusia terdedah kepada 1 juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel
  • Membaiki kerosakan DNA : dengan cara memperbaiki pengatur genetik yang berperanan dalam proses pembaikan sel. 
  • Mengecas tenaga pada Mitokondria (sumber tenaga sel) : sel yang tidak mempunyai tenaga yang cukup tidak akan berfungsi dengan sebaiknya. 
  • Membersihkan protein AGE (bahan sisa dari tindakbalas protein): semakin bertambah umur, semakin banyak bahan sisa dalam sel yang boleh mengganggu fungsi optimum sel

Baca lanjut mengenai VIVIX di SINI 

Macam mana nak dapatkan vitamin untuk sakit tumit kaki menyucuk ni ? 

Boleh Whats app ' Nak VITAMIN untuk Sakit Tumit Kaki ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk bantu anak puan cepat sihat.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JANA INCOME MODAL RENDAH DENGAN KAMI? SILA KLIK LINK INI 

NAK DAPAT PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN? DAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI






No comments: