Tuesday, January 23, 2018

Cara Rawat Bisul Dengan Berkesan dan Kos Murah

Bisul boleh sampai kena pembedahan ke? Ia, kalau bisul tu memang jadi inflamasi kronik. Suami kak yana pernah kena bisul di peha. Bisul tu memang besar tak sangat menyakitkan sehingga kena pergi hospital. Dan dek kerana bisul yang dah bengkak tu, nak berjalan pun tak boleh sebab sakit sangat. Akhirnya terpaksa buat minor operation untuk buang nanah bisul tu.


Buat di hospital swasta tahu-tahu je la berapa kosnya. RM7k tau. Seb baik ada insuranse yang cover. Fuhhh kerana bisul je pun. Udah macam nak beranak pulak kosnya.

Itu kali pertama. Bila kena kali kedua pulak, kak yana paksa suami untuk ambil vitamin Shaklee khas untuk bisul. Alhamdulillah kali ni pandai pula surut sendiri dan selamat lah dari tanggung kos mahal lagi.

Nak hentikan bisul dengan cepat? Tonton video ini


Sebenarnya kenapa bisul berlaku?

Bisul berlaku bila ada jangkitan bakteria di folikel rambut. Ia menimbulkan bengkak yang bernanah tanda inflamasi. Walaupun boleh sembuh dengan sendiri, tapi bila rasa terlalu sakit ia boleh menganggu kehidupan harian.



Bisul berisiko tinggi terjadi pada mereka yang
  • ada sistem imun rendah 
  • diabetes
  • jerawat
Kenapa bisul boleh bengkak?

Sebaik sahaja dijangkiti oleh bakteria, sel-sel darah putih khas, neutrofil akan ‘meluru’ ke kawasan tersebut untuk melawan jangkitan, menyebabkan inflamasi dan nanah terbentuk di mana merupakan satu campuran sel-sel darah putih lama, bakteria dan sel-sel kulit yang mati.

Bahaya ke bisul ni?

Sanagat bahaya bila bakteria daripada bisul boleh memasuki aliran darah dan bergerak ke bahagian tubuh yang lain. Jangkitan yang merebak dikenali sebagai keracunan darah (septisemia) dan boleh meragut nyawa.

Jadi macam mana cara nak rawat bisul dengan cepat dan berkesan tanpa kos yang mahal?

Ada 2 product dari vitamin semulajadi untuk merawat bisul. Dan vitamin ini yang kak yana bagi husband makan untuk bisulnya 


  • Garlic Complex 
  • Omega guard 
Garlic Complex adalah antibiotik, antifungi dan antiseptik semulajadi yang membantu untuk mengelakkan jangkitan bakteria lebih teruk. Ia juga meningkatkan sistem imun badan. Jadi nak elak kejadian bisul berulang, kuatkan sistem imun. 



Omega guard pula adalah anti radang. Bila berlaku bisul, timbul inflamasi. Jadi anti inflamasi, tempoh sakit akan berkurangan. 


Untuk kesan lebih baik, di bahagian luaran sapu dengar krim bebas paraben Herbal Blend. 
Krim ini dingin, bermenthol dan tidak berminyak. Bila kena bisul, akibat inflmasi tu kita akan rasa panas je di kawasan tu. Jadi bila sapu Herbal Blend, akan rasa dingin. Dan dari feddback pengguna, bisul mudah pecah bila kerap sapu dengan krim ni. 



Walau apapun, penjagaan luaran dan dalaman penting. Kuatkan sistem imun suapya tidak kena bisul berulang kali sebab bakteria bisul ni bijak. Bila bisul pertama dah nak pecah, dia akan mula cari tapak lain. Sebab itu jadi berulang kali kena. 
So kuatkan sistem imun. Amalkan pengambilan Vitamin C setiap hari. 

Macam mana nak dapatkan vitamin untuk rawat bisul ? 

Boleh Whats app ' Nak VITAMIN Bisul ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk bantu anak puan cepat sihat.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Follow up selepas penggunaan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JANA INCOME MODAL RENDAH DENGAN KAMI? SILA KLIK LINK INI 

NAK DAPAT PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN? DAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI




No comments: