Thursday, February 1, 2018

5 Cara Nak Muka Awet Muda Walau Umur Melangkah 40an

Tengah tunggu anak balik dari sekolah, tiba-tiba kena sapa
" amik adik ke? darjah berapa?" Fuhhhh adik? padahal anak. 
Pernah kan ada situasi macam ni berlaku sebab maknya awet muda sangat tak gaya ada anak yang dah besar. Ada orang memang rezeki muka awet muda sentiasa. Tapi tentu ada petuanya kan sebab penuaan ni payah nak sekat.



Apapun, kalau jaga betul-betul memang boleh nampak awet muda dan masih cantik persis 20an walaupun umur dah 40an. 

Kali ni kak yana nak kongsi 5 cara yang boleh diamalkan untuk nak kulit awet muda. 

No 1.

Anjalkan kulit dengan Collagen 

Kolagen didapati di bawah kulit kita untuk memberi struktur dan memberi keanjalan kepada kulit. Kalau takde kolagen, kulit kita lembik, tak boleh nak bentuk jadi muka. Semua dari kita ada kolagen tapi bil aumur meningkat, pengeluaran kolagen akan berkurangan. Sebab radikal bebas boleh uraikan kolagen kulit kita. Sebab itu bila umur meningkat, dah mula ada garis-garis kedutan. Kalau pakai krim antipenuaan pun tak jadi bila kolagen kulit dah kurang.


Jadi kena ambil collagen tambahan. Tips untuk lebih efektif, ambil dengan Vitamin C sebab vitamin C akan ikat kolagen tu bersama. Jadi kulit akan nampak tegang walaupun umur dah menginjak ke 40an. 


No 2. 

Makan Supplement Vitamin C 

Vitamin C bantu untuk tingkatkankeupayaan kulit untuk repair dengan sendiri. Ini boleh mengurangkan kehadiran bintik hitam penyebab jeragat, kulit kering dan kasar. 
Vitamin C bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana meneutralkan kerosakan yang terhasil melalui tindakan radikal bebas. Ia juga penting untuk sintesis kolagen di mana ia bantu untuk menyokong keanjalan, kelembutan dan kesihatan kulit. 


No 3

Buat urutan muka 

Urutan muka ni adalah cara yang selamat berbanding botox atau surgery untuk meningkatkan pengaliran darah ke tisu muka. Ini akan menghasilkan kulit yang glowing kerana aliran darah yang lancar boleh membawa oksigen ke sel kulit. Ia juga boleh rangsang penghasilan kolagen sekaligus boleh mengelakkan dari berlakunya jeragat. 

Cara kak yana, urut masa kita cuci muka tu. Haaa ada tekniknya nak cuci muka ni baru lah lepas cuci nampak fresh dan kulit anjal. 

No 4 

Minum banyak air 

Paling kurang 8 gelas air. kalau boleh lebih lagi bagus. Air melembapkan kulit dan mengelakkan kekeringan terutama bila kita bekerja dalam bilik aircond ataupun kerja di luar. Bila kulit cukup air, ia akan menrangsang pengeluaran minyak untuk ganti kehilangan air. Tapi takde lah sampai nak over minyaknya. Maksudnya balance. Tak kering tak berminyak, moist je. Jadi boleh elak kulit kering dan juga pori wajah besar. 


No 5 

Guna skin care yang betul 

Bina kesihatan kulit dengan skin care yang betul. Cari product yang natural, selamat dan terbukti berkesan yang boleh melambatkan kesan penuaan seperti jeragat, kedutan, Berhati-hati dengan bahan chemical berbahaya yangboleh mengakis lapisan epidermis kulit untuk buang jeragat yang akan menghasilkan inflamasi. pastikan buat rutin penjagaan muka harian dengan skincare yang betul 

Baca juga >> YOUTH Skincare Semulajadi 100% Vege Bebas Paraben Bertaraf Dunia

Follow 5 tips ni, konsisten dan tengok hasilnya
Garis penuaan makin kurang
Yang ada masalah jeragat dah mula pudar cara selamat. Kulit makin anjal makin cerah.

Baca juga >> Cara Mudah Untuk Kulit Gebu dan Licin. 200% Jaminan Selamat

Nak tahu tips-tips kulit cantik yang lain, apa nak makan untuk dapatkan kulit yang cantik boleh follow FB kak yana dan Subscribe Youtube Kak Yana dengan klik gambar di bawah


Untuk dapatkan vitamin-vitamin yang disebut di atas, Kak Yana boleh dihubungi melalui talian berikut

 Whats app ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

BERMINAT NAK JANA INCOME MODAL RENDAH DENGAN KAMI? SILA KLIK LINK INI 

NAK DAPAT PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN? DAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI


No comments: