Tuesday, May 15, 2018

Pening Melayang Kerana Vertigo Sembuh Tanpa Pembedahan

Mengidap vertigo? Biasanya kepala akan rasa seperti melayang-layang. Persekitaran seperti berputar-putar, telinga berdengung, pandangan kabur dan rasa mual nak muntah. 

Awas, vertigo boleh menyebabkan pekak atau gangguan masalah pendengaran. Jangan dibiarkan. 




Punca vertigo? 

Ada banyak punca. Boleh baca detail DI SINI. Tapi yang kak yana nak kongsi ni adalah disebabkan oleh resdung. JOm kita ikuti kisah pengidap Vertigo dan bagaimana beliau mengatasi masalah ini. 


[PENGALAMAN SUAMI DISERANG VERTIGO AKIBAT RESDUNG YANG KRONIK PULIH DENGAN VIVIX SHAKLEE]
.

Hai Cikta nak berkongsi kisah pengalaman suami diserang resdung yang kronik.
.
Bercerita tentang resdung, mesti ramai yang seperti Cikta. Cikta sebelum ni menganggap resdung atau dikenali dengan nama sinusitis ni sebagai satu penyakit biasa. Sehinggalah suatu hari suami Cikta sendiri terpaksa dirawat di Hospital kerana menghidapi sinus yang teruk.
.
Bermula dengan kerap bersin dan selsema diawal pagi. Suami Cikta juga kerap diserang vertigo. Mula-mula memang ingat suami hanya mengalami tekanan darah rendah. Tapi lepas buat checkup Doktor diagnosed sebagai vertigo iaitu keadaan berasa dirinya atau persekitaran seperti berpusing-pusing, telinga berdengung , pandangan kabur, mual dan muntah-muntah. Vertigo ini akan menyerang 5 6 kali setahun. Yang paling merisaukan bila dapat tau vertigo boleh menyebabkan masalah pendengaran atau pekak.
.
Pada March 2017, suami Tiba-tiba diserang demam panas. Disitulah segalanya bermula, bila check darah denggi semua negative. 3hari masuk lebih kurang 12botol air. Demam kebah tapi kepala masih sakit. Tersangat risau masa itu.
.
Disebabkan Suami ada sejarah sinus semasa dia sekolah dahulu. Jadi masa hari keempat Doktor menyuruh suami menjalani 'Ct Scan.'
.
Resultnya.... jeng jeng jeng...

KOS PEMBEDAHAN TERLALU TINGGI

Sakit kepala itu memang disebabkan oleh sinus yg teruk. setiap saluran dan rongga di muka belah kiri penuh dengan sinus. belah kanan pun tinggal sedikit ruang. Allahhuakbar! Dan sinusnya telah dijangkiti kuman.
.
Suggestion Doktor tentunya pembedahan. kosnya RM15000 - RM20000. Disebabkan kos yang tinggi, kami mengambil keputusan untuk ikhtiar cara lain dulu iaitu mencuba Vivix Shaklee dan ubat hospital terlebih dulu. dengan harapan tidak ada pembedahan yang akan berlaku.



SETELAH 2 MINGGU ISTIQOMAH VIVIX
.
2 minggu istiqamah makan Vivix Shaklee setiap hari. Alhamdulillah semasa pergi checkup semula. Sinus yang telah dijangkiti kuman sudah tiada dan rongga seperti sediakala. Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah!
Kini suami bebas vertigo dan resdung.
.
Jadi jika anda rasa vivix tu mahal, try la sakit. kosnya menelan beratus kali ganda dari harga sebotol Vivix Shaklee. Serious!
.
Terima kasih Shaklee dan Supermom.

BAGAIMANA VIVIX MENCEGAH VERTIGO?



VIVIX adalah sebatian polyphenols yang terbukti berkesan untuk menghalang kerosakan sel di peringkat DNA. 

1. Tekanan oksidatif adalah salah satu penyebab penyakit telinga dalam contoh hilang pendengaran kerana faktor penuaan. 
Vivix adalah anti-oksidan yang kuat yang memainkan peranan dalam perlindungan terhadap tekanan oksidatif.

2. Keradangan yang disebabkan oleh bakteria
Ciri-ciri anti-histamin, anti-radang dan anti-mikrob di Vivix boleh melegakan Vertigo disebabkan oleh keadaan keradangan.

3. Mempengaruhi telinga dalam
Antioksidan yang meningkatkan kebolehtelapan kapilari. Ini membolehkan nutrien untuk sampai ke organ dan tisu yang diperlukan dan meningkatkan aliran darah akibat sifat anti-radang.

Taknak risau kerana VERTIGO? Cegah segera dengan VIVIX. 









Macam mana nak dapatkan VIVIX?

Boleh Whats app ‘ Nak VIVIX untuk VERTIGO ‘ ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)


Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk dapat kesan maksima dengan VIVIX
Untuk COD :
Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan VIVIX yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

No comments: