Sunday, June 24, 2018

Cara Elak Stress dan Kemurungan Ketika Berpantang

Bukan sekali dua kita dengar berita ibu kelar anak, ibu humban anak, ibu cekik anak ketika antara tempoh berpantang dan lepas berpantang. Post partum depression adalah perkara real. Yang langsung tak boleh diambil remeh oleh suami yang isterinya baru bersalin terutama kalau anak pertama.



Stress, kemurungan ini dikaitkan dengan meroyan yang boleh membawa padah. 

Kemurungan dan stress ni biasanya berlaku bila badan si ibu letih, mungkin terpaksa menguruskan sendiri ketika tempoh berpantang, ditambah pula dengan anak yang sentiasa menangis. Suami pula tidak membantu dan tidak memberi sokongan emosi kepada si ibu. Ada juga kerana pengalaman bersalin yang sukar menyebabkan trauma.

Selain faktor luaran, faktor dalaman juga boleh jadi penyebab. Antaranya adalah kekurangan nutrisi semasa berpantang dengan diet yang tidak seimbang.

Bagaimana cara nak atasi perkara ini di peringkat permulaan ?

Penting untuk si ibu yang bakal melahirkan untuk mencari ilmu terutama jika pertama kali menjadi ibu. Jika terpaksa berpantang sendirian mungkin tiada ibu bapa, cuba untuk cari confinement lady untuk menguruskan diri dan anak ketika tempoh berpantang.

Cuba juga untuk cari ilmu-ilmu berkaitan penyusuan, untuk elak stress susu kurang lepas bersalin berlaku. Ilmu menguruskan bayi baru lahir. Dan berbincang dengan suami untuk bantuan. Sokongan suami sangat penting ketika berpantang.

Perkara yang sangat penting adalah nutrisi tambahan yang diambil ketika tempoh berpantang untuk memastikan emosi dan tahap kesihatan ibu terkawal dan dalam keadaan baik. Antara cadangan Set Berpantang terbaik yang mendapat review positif yang sangat tinggi adalah Set Berpantang Shaklee.

Antara yang Kak Yana dapat kongsi adalah kisah yang ini

Assalamualaikum. Saya Nurul Suwana Bt Abu Bakar berumur 31 tahun seorang ibu dan mempunyai 3 orang anak. 
Sue ingin kongsikan pengalaman berpantang anak ketiga dengan set berpantang shaklee..bermulanya tahu diri hamil sue dah ambil set hamil setiap hari sehingga la bersalin..
kalau dulu bila tahu mengandung sue hanya ambil ubat yang klinik bekalkan. Bila makan jadi pening nak muntah mungkin tak sesuai dgn sue dan bila tak makan tekanan darah rendah..asyik kena marah dengan nurse sebab hb low nanti effect kepada baby. Sue juga ada masalah sembelit yg teruk dan selalu kejang kaki semasa kehamilan sebelum.
Tetapi berbeza dengan kehamilan ketiga ini..Sue amalkan set hamil shaklee, Pernah juga ada masalah hb low diawal kehamilan..itu pun disebabkan alahan tak boleh bau makanan..makan muntah, tapi tak lama kandungan masuk ke usia 4 bulan semuanya kembali normal.
 

sepanjang kehamilan ke 3 kurangnya kejang kaki kurang masalah sembelit dan hb kembali cantik..yang best nya hamil kali ni sue bebas kena kencing manis..anak yang dulu sue kena kencing manis sehingga terpaksa cucuk insulin..
 

sepanjang tempoh bersalin alhamdulillah tidak mengalami kontraksi yang lama, tiada koyakan bersalin, dan cepat discaj..sebelum masuk ke labour room sue mengambil 6 biji pil ostematrix untuk mengurangkan kontraksi.
 

selepas dibenarkan discaj sepanjang tempoh rawatan susulan jaundis anak diklinik tiada masalah dan kali ini tiada lg episod berkampung didalam wad seperti abang-abang yang lain.

Berpantang sendiri bersama dengan 2 orang hero sangat mencabar, nasib la sue ambil set pantang yg ada b complex membantu sue daripada stress dan meroyan dan lecithin mengurangkan bengkak susu. 

selain daripada kekal bertenaga dengan set berpantang bonus yang sue dapat alhamdulillah susu meriah, sehingga kini awliya sudah berumur 1 tahun 2 bulan masih lagi menyusu badan berbanding abang-abang nya sebelum ini hanya sampai usia empat bulan sahaja.
 

Tiada lagi mimpi ngeri sembelit ketika berpantang. set berpantang yang sue ambil ialah vitalea, vitamin c, b complex, ostematrix, esp dan alfafa....Alhamdulillah sue yakin dgn pilihan sue kerana produk shaklee ini dijamin selamat , semulajadi dan berkesan..
Jika ibu-ibu tercari-cari set berpantang sue syorkan ibu-ibu mencuba set berpantang shaklee kerana sue sendiri dapat kesan positif yang sangat berbeza ketika berpantang sebelum ini..
ini lah shaklee effect Sue.

SET BERPANTANG SHAKLEE


Set berpantang lengkap Shaklee mengandungi:

  • ESP
  • Bcomplex
  • Vitalea
  • Vitamin c
  • Ostematrix 
  • Alfalfa Complex 
  • Omega Guard

Perlu makan semua ke?

Setiap satu vitamin dalam set berpantang ni ada fungsinya yang tersendiri. Kurang satu, seolah tak lengkap. Jika ibu-ibu baca testimoni set berpantang shaklee, yang mana bagi kesan yang sangat best tu kebanyakkannya mengambil set lengkap yang penuh. Tindakan vitamin adalah sinergi. Saling memerlukan. 

Ibu-ibu berpantang perlukan badan yang sentiasa bertenaga (ESP), yang boleh elak dari kemurungan (Bcomplex). Kadang kala susu kurang pun boleh menyebabkan kemurungan. Jadi nak kena ada vitamin yang boleh galakkan pengeluaran susu iaitu Alfalfa. Lagi satu masalah yang ditakuti ibu berpantang adalah Sembelit. Kat sini Ostematrix membantu. Selalunya kita tengok ibu-biu berpantang muka pucat je kan, tak berseri. Darah dah banyak hilang masa melahirkan. Jadi kena ganti. Vitalea + Vit C bantu tambah darah. 

Kesimpualnnya, bila ambik 1 set lengkap memang sangat puas hati kesannya. Berpantang pun best. Kulit glowing, tak serupa macam orang berpantang. Yang superb best, memang membantu penyusuan hingga 2 tahun 



Macam mana nak dapatkn Set Berpantang Shaklee ni? 

Boleh contact kak yana di 011-11548031 (http://aziyanashaklee.wasap.my) untuk order. 

Atau boleh terus buat pembelian di sini 

Dapatkan penjimatan berganda dengan menjadi AHLI SHAKLEE. Untuk jadi ahli boleh KLIK LINK DI BAWAH

JADI AHLI SHAKLEE





No comments: