Wednesday, June 20, 2018

Rahsia Sentiasa Cergas Ketika Hamil Elak Letih Lesu

Bila hamil, ada yang diuji dengan badan letih lembik lesu. Mungkin kerana alahan teruk. Ada juga yang kurang alahan tapi badan cepat letih. Selalu rasa nak tidur je. Kadang-kadang disebabkan tidak lena tidur waktu malam menyebabkan badan lesu ketika siang. Macam mana boleh kekal cergas walaupun hamil?



Kali ni kak yana nak kongsi cerita pengalaman ibu hamil yang sentiasa cergas. Apa yang beliau amalkan sepanjang kehamilan?

[TIADA ALAHAN DAN CERGAS BERTENAGA KETIKA HAMIL DENGAN SET HAMIL SHAKLEE] 

Pengalaman mengamalkan set hamil Shaklee memberi satu pengalaman indah lebih-lebih lagi pada kehamilan ke tiga dan usia pun dah memasuki 30-an. Apa yang saya gembira sangat-sangat, saya tidak mempunyai sebarang alahan dan saya hamil juga tidak disedari oleh rakan sekerja kerana tiada sebarang tanda saya sedang hamil pun. Sentiasa cergas, tidak pernah ambil cuti sakit dan kerja berjalan seperti biasa.
Kenapa saya konsisten mengamalkan setiap vitamin Shaklee ini? Selain saya telah merasai kesan yang sangat-sangat positif terhadap diri saya sejak mengamalkan supplement secara konsisten dari penghujung tahun 2012, saya tahu badan saya memerlukan setiap nutrisi yang ada dalam supplement yang saya amalkan ini lebih-lebih lagi saya sudah mempunyai dua orang anak sebelum ini, seorang ibu yang bekerja dan pada masa yang sama saya juga seorang pelajar di sebuah institusi pendidikan awam.

Jadi saya perlu memastikan diri saya sentiasa cergas, sentiasa sihat bukan sahaja untuk diri saya tetapi untuk suami dan anak-anak yang memerlukan saya sentiasa ada dengan mereka dalam apa jua keadaan.
TIADA MASALAH HB LOW DAN KENCING MANIS KETIKA HAMIL SEPERTI KEHAMILAN TERDAHULU
Semasa kehamilan anak ke 2,saya disahkan mengidap kencing manis semasa hamil tetapi alhamdulillah,hamil anak yang ke 3 ini,saya bebas dari terkena kencing manis semasa hamil. Jika dulu hb saya sangat-sangat low dan pernah bacaan sehingga 8.6 dan terpaksa berulang alik berjumpa doktor pakar diklinik, tetapi syukur sangat-sangat kali ini bacaan hb saya sangat-sangat baik. 
Semoga perkongsian saya ini boleh membantu ibu-ibu diluar sana supaya menjaga kesihatan kita bukan sahaja semasa hamil tetapi sepanjang masa dan secara konsisten dan berdisiplin bagi memastikan seisi keluarga kita dapat menjalani kehidupan yang lebih cergas dan lebih sihat.

SET KEHAMILAN SHAKLEE 

Set Kehamilan Shaklee mengandungi nutrisi lengkap untuk menyokong kesihatan ibu hamil. 
Mengandungi 6 product cadangan iaitu
  • ESP (sumber protin lengkap)
  • Bcomplex
  • Vitalea 
  • Vitamin C
  • Ostematrix (Sumber kalsium)
  • Omega Guard 

ESP : Lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu, index glisemik rendah memberikan rasa kenyang yang lama dan meningkatkan tenaga

Bcomplex Membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh ibu, melengkapi jurang nutrisi vitamin B. Pengambilan asid folik yang mencukupi telah terbukti dapat mengurangkan risiko wanita daripada melahirkan bayi yang mengalami kecacatan otak atau saraf tunjang

Vitamin CVitamin C semula jadi untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, kolagen dan hampir kesemua elemen yang membentuk tubuh badan. Meningkatkan penyerapan zat besi untuk bina hemoglobin

Vitalea : Mengandungi iron yang membantu penghasilan hemoglobin. Memberikan 28 vitamin penting dan mineral utama untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum

OstematrixDiformulasi dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembinatulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat

Omega GuardMembekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat untuk bantu jana otak janin. 

Bagaimana nak dapatkan Set Kehamilan Shaklee dan rasai pengalaman kehamilan yang menyeronokkan dengan badan cergas?


Boleh contact kak yana di 011-11548031 (http://aziyanashaklee.wasap.my) untuk order. 


Atau boleh terus buat pembelian di sini 


Dapatkan penjimatan berganda dengan menjadi AHLI SHAKLEE. Untuk jadi ahli boleh KLIK LINK DI BAWAH


No comments: