Thursday, May 22, 2008

Indah Tidak Selamanya Milik Kita

Kt sekolah hari ni ader gtong royong, stiap kelas kene ader keceriaan..huhu pening aku cmner nk ceriakan kelas aku ni. ganti gru kelas so kene la bertnggungjawab jadik gru kelas jugak.adeh..erm dlm kelam kabut nk ceriakan kelas (sebb ader pertandingn,kalu x xkuasa..hahhha), buat jer maner yg sempat..suoh budak2 ni print maner yg ptt..at last,ader jugk sumbangan yg aku tinggl utk kelas ni nt..hehehe..sabar jugk la ngn karenah budk2 ni nk suoh wt keje.mklum la laki (2org jer pompuan), tau2 jer la cmner gaya..huhuh..

lepas sudah,aku tinggl jer budak2 ni wt..biar diorg raser bertanggungjawab ckit..pastu aku masuk blik gru..degr celoteh ckgu seronok jugak..mcm2 penglmn dpt tau..hehe..ader sorg ckgu ni die citer psl husband die..time tu die citer kt aku n ader sorg lg ckgu yg bkl nk kawen..so kire nasihat kt org2 bujang jugk la ni memandangkan kami berdua ni mmg xkawen lg..hehehe..erm katanya sblm amik kputusan nk kawen,mintk doa ngn Tuhan bnyk2,semyg istikharah sgt penting sbb kadang2 apa yg kiter lihat hari ni dlm dri pasangan kita xsemenstinya sama biler dh kawen nnt..n die ckp pulak kawen ni bukan blh solve everthing..tp sbnarnya makin bnyk maslah yg akn dihadapi..huhu time ni takut aku dgr..terpikir jugk cmner nnt bile aku kawen..huhuh..

kisah die pasl husband yg mcm xtau tnaggungjawab..dlu time mula2 kawen husband die wt bisnes so pendaptn xtetap jugk la..time tu die yg bnyk menyumbang pd perbelanjaan keluaga..tp katanya die xkisah sbb die fhm keadaan husband die..erm kebnykan camni la yg aku tgk..pompuan ni rela berkorban ape shj tp yg dihargai segelintir shj..pastu bile husband die dh success, lain pulk jadiknya..dh terbiasa ngn sumbangan isteri jadi dri sdn pon kurg menyumbang dlm keluarga..nmpk dh kt stu xbertanggungjawab.pdhl duit dh bnyk tp lebih suke melabur kt kawn2 dari family sdn..huhuh degr keluhan ckgu ni aku jadik takut jugak..mcm2 dugaan alam rumahtangga ni..sbb tu org ckp kalu xbersdia mental n fizikal,pkir dlu..adeh..

n satu lg aku terkejut bile ckgu ni gtau husband die nk kawen lain..time tu punyer la sakit hati sbb die rase pengorbann die selamaa ni mcm xdihargai langsung oleh suami..kesian kan..sbb tu la aku rase die dpt kanser (skang dh lepas treatment)..agknya dok tnaggung persaan lama sangt..huhuhu btul la org ckp duit xleh beri kebahagiaan..tp tnpa duit pom xbhgia jugk..yg penting masing2 kene tau tanggungjawab baru la stabil..give n take..baru hidup peacefully..tu my opinion la..

1 comment:

Anonymous said...

yes i agreed with u..duit mmg tak bleh beli seme bende tp seme bende perlukan duit.huhuu..tp pape pom i will take the morale of the story for myself..for my future life..Dunno why but i feel like the story is specially dedicated to me la..adeih..takpe kite amik pengajaran la kan..pape pom,kawen mmg x solve seme problem, tp mkin byk problem akan dtg..so be prepare..
peace