Thursday, July 16, 2009

Terima Ksih kepada yg memberi..

Ketika entry ini ditulis, aku nk masak utk suami terchenta..memandangkan si dia tgh menggoreng ikan, jd aku amik kesempatan jenguk blog..*ish sempat lg daa..dh kawen ni seme bende kene sempat..pantas n tuntas..lg2 kalo sudah beranak nnt*

ok pause sekejep..mau teruskan masak..

selesai sudah masak tp...ooowh terpkasa puase lg sbb azan maghrib dh berkumandang..kami harus berjemaah..itu pesan ibu mertuaku..sentiasa solt berjemaah, gunakan kelebihan sudah berkahwin sebaik2nya..

~~~~~~~~~~~~~

ok aku nk sambung balik..sudah kenyang mengisi perut sendiri dan tentunya perut suami..alhamdulillah masih diberi rezeki makanan..**terpkir2 apa agaknya yg suami masak sepanjang 2 minggu aku tinggalkannya kerana kursus induksi..siannyer..**

back to the topic..
kenduri bertndang ari sabtu lepas kami menerima lambakan hadiah lg..utk kali ke2, setelah kali pertamnya masa kenduri belah aku..pulang ke kuantan kereta yg kecil itu penuh lg..asik penuh jer keter, xkira la time balik ke ganu ke or bila balik kuantn smula..ader2 jer yg nk disumbat..
itupun terpkasa ditinggalkan sebahgian di umah mertua..memikirkan ketidaklaratan utk mengangkat naik menara kayangan kami di tingkt 4 tu..

gelas2 ni sbnrnya ada gunanya bila ramai tetamu dtg..tea maker set tu aku suke-modern style..bekas makanan tingkt2 tu penting kalo kata nk g berkelah..ecewah..

thanks to fesol+nadiah sbb bg bende alah ni yg aku sngt memerlukannya..senang keje..siap blh ice blended lg*l.de pun xbg lg hadiah kt korg..nk aper yek???*

dan dgn bantuan blender ini jugak, maka dgn rasa simpati pd suami, aku telah blendkan bawang merah n putih utk memudahkan si dia bila nk masak nnt..*apalah suamiku akan masak nnt bila bini dia ni xder*

terima kasih jugak diucapkan kepada sedara mara yg telah menambahkan lg koleksi kain baju aku..3 pasang telahpun dihantar utk dijahit..nmpkanya stok kain adalah utk setahun..tidak perlu lg susah2 nk g kamdar or alamoda or aper2 kdai kain utk mengabihkan duit..

xlupa jugak kain batik sarung..lepas ni harus la pergi jahit..ada perubahan di cni, sblm ni aku mmg xpkai kain batik..dan hnaya 1 helai jer yg ada hasil dr pemberian mak..tp skang ni harus ader lebih dr 1 sbb kalu sedara mara dtg bertndang ke rumah dan mintk kain batik, xkan aku nk kata xder walau hakikatnya xder..malu la beb..nmpk sngt xpenah pkai kain batik..wakaka..aperpun terima kasih pd yg memberi..nk harap beli sendiri???hurrmmm belum pasti..

pemberiaan seterusnya..dr kakak ipar yg bnyk berhempas pulas utk wedding kami..multi function cooker..blh masak stim, nk kukus pun blh.p bile nk masak??heheh berusahala la lepas ni mengggoogle.talhamdulillah..murah lg rezeki kami..


dan hadiah seterusnya jugak spsel..ditempah khas utk kami pemberiaan dr rakan suami..kusangka hnya sekadar towel biasa tp bila dibuka..waahh spesel..diberi sorg satu..blh la aku bawak towel ni nk pegi induksi nnt..hehehe..sekurngnya blh mengingtkan aku pd suami..


kepda semua yg bermurah hati, kami sngt2 berterima kasih atas kesudian kalian menghadirkan diri dan sumbangan hadiah..mmg sngt berguna semua hadiah2 yg diberi..alhamdulillah

7 comments:

deqyalalink in-situ said...

hi byknye kain baju...nak la 1..hehe..eh xpnh pki kain batik ye..* kite tsgt suke bkain batik je sbb sng* smoge lbih prctice utk suami tcenta >.<

KAK RAINBOW said...

hadiah2 saya masih tersimpan di bilik di rumah family tidak digunakan lagi. terlampau byk tak tahu mana nak simpan lagi. hehehe.

aziyan suami kamu pandai memasak ye. bertuah kamu ye :)

Love Lavendar said...

sweetnye towel tu....kain baju byknye...dah nak raya ni...mmg best melaram...hahahaha... selamat men'design'kn kain2 tu..

nur easy said...

salam..alala mmg sweet towel tu. ni y macam nak buat jugak nih..hik2..

fizz said...

yeaayy banyaknya hadiah :D

nurul aziyana said...

deqyalalink:hahha nk 1 kene dtg besut lg la..mintk ngn ma..amboi dh strt practice ker

nurul:hehe dlm blik kt kg pun ader jugk..erm suami blh la masak ckit2..utk kenyng perut die

blacroses:hhaha itu ler pasal..sbb tu 3 pasang skaligus hntr jahit..nk jahit sdn xreti

easyou:buat2..sila la tiru idea itu

fizz:hehe suke kan dpt bnyk hadiah

ida_F said...

best2.. nanti anak dah dua, ada plak hadiah yang tak guna lagi.. banyak tuu.