Friday, February 5, 2010

Pengalaman mmg berharga

Alhamdulliah, Tuhan masih meminjamkan aku nyawa utk menikmati hari2 yg penuh dgn nikmat darinya..syukur yg tidak terhingga..

kata org, pengalaman mengajar kita erti kedewasaan, kematangan..dari kecil smpai besar..dr alam persekolahan tadika hingga universiti..dr hanya mengharapkan duit mak bapak sehingga mampu menyumbang utk mreka walau tidak sebanyk yg mereka berikan..semua itu pengalaman..

lain org lain pula pengalaman..waktu kcil aku punya ramai penjaga..sepupu2 aku yg lebih besar pakat2 jg aku dan abg aku..smpai skrang aku close ngn spupu2 aku..masuk sekolh, aku sngt suka alam persekolahan..satu lg pengalaman yg berhrga aku kutip..paling seronok waktu bersekolah di mrsm pc..dan smpai skrang kawan2 classmate masih berhubungan..

erti bff tu blh aku berikan hnya utk mereka..


masuk uni, tmbh lg pengalaman..dan mcm2 suka duka kehidupan aku belajar..pling bermakna, belajar hidup berdikari..belajar berjauhan dr family..dan belajar pandai2 nk hidup kalo xckup duit..pandai2 la sesuaikan diri bila hstel slalu xder air..

dan skrang, aku sedang melalui pengalaman bekerja..pegang duit hasil usaha sendiri..baru mengenal erti stress bekerja dgn kerenah itu dan ini..setiap semester jumpa pelajar yg berlainan yg pelbagai rgam dan gaya..bgtu bnyk skali penglaman yg aku kutip..

dan satu transformasi pling besar dlm hidup aku adalah bila berumahtngga..dlu hnya memkirkan kperluan diri, skrang totally sudah berubah..perhubungan semakin luas dgn bertambahnya ahli kluarga..dlu hnya pandai masak lauk2 tertentu shja, skrang resepi baru sentiasa dicuba..dlu ada 2 psng cadar sudh ckup, skrng pantang nmpk cdr rasa nk beli..nk buat koleksi..pantang nmpk perhiasan kesukaan hati, rasa nk memiliki utk rumah..

pengalaman membuat sendiri decoupage paling membanggakan aku

adakah aku kini ke arah menjadi lebih wanita??dan pengalaman yg aku tunggu2 dan teringin skali utk merasainya..pengalaman menjadi ibu..

9 comments:

haime said...

salam cik adik.. doa akak, moga secepat yang boleh menjadi ibu.. aminnn..

Anonymous said...

yana : jangan putus berdoa.insyaAllah akan ada rezki tu.. =)) tabahkan hati ye..

deqyalalink in-situ said...

skrg pun ase mcm nak ke arah wanita siap beli buku SDK comel tak comel tak :)

Nor Hafinaliza said...

Assalamualaikum Aziyana..Insyaallah..ada rezeki tu nanti..memang satu pengalaman yg tak ternilai dr mula dpt tahu mengandung sampailah ke hari ni..penawar suka duka..

m@Ri@ said...

insyaALLAH masa itu akan tiba..doa byk2 k...

sharEna said...

Insyallah, ade rezeki x kemane. Yg penting never give up & be +ve always. Doa itu senjata org mukmin :)

Unknown said...

iye..iye..
kita smua dlm transformasi menjadi wanita dewasa yang makin matang
*boleh gedik2 manja ngan suami sendiri je, kalau ngan org lain mesti org meluat tgk*

pengalama hidup kan sekolah terbaik org kata

nurul aziyana said...

to all:thnks to all yg mendoakan sy dan memberi ucapan semangt..lap uolls..

antalya said...

insyaallah kami kekawan yana sentiasa doakan rezeki yg satu tu utk kamu suami isteri sbg penyeri