Thursday, October 11, 2012

Faedah & Kebaikan ESP

Saya pernah menaip entri tentang kebaikan ESP yang saya rasa sendiri pada diri. Anda boleh baca testimoni dari saya. ESP la titik mula saya dengan SHAKLEE. ESP adalah cinta pertama saya dengan produk dari SHAKLEE. Kalau saya tidak merasa kebaikannya, saya pasti tidak mahu laburkan duit untuk membeli tin yang ke-2, dan seterusnya yang ke-3 dan seterusnya lagi terus mendaftar sebagai Independent Distributor.
Ajaibnya kesan ESP. Padahal saya sudah tahu lama mengenainya dan mengenai shaklee. Sungguh, bila sudah kenal maka cinta mula berputik. Ketika ini, saya masih rasa penyesalan kerana begitu lambat untuk mencubanya.

Tapi tak mengapa. Better late than never kan. Saya sudah pun menggunakannya sekarang!
Sebenarnya bukan saya je pengguna tegar ESP. Ramai lagi rakyat malaysia di luar yang sudah jatuh cinta dengan ESP. Pembelian kali pertama pasti disusuli dengan kali ke 2, ke 3 dan seterusnya. Sebab itu ESP adalah HOT PRODUCT shaklee.

Kenapa ramai jatuh cinta dengan ESP?

Pertama sekali, ESP adalah untuk semua. Tidak terhad pada ibu menyusu atau wanita yg ingin cantik sahaja. Remaja boleh ambil ESP, nenek, atuk malah orang lelaki juga boleh ambil ESP. One for ALL. Satu canister ESP boleh dirasai oleh semua isi rumah (kanak2 tidak digalakkan).

1 canister ESP = 850gm
Boleh tahan 1-2 bulan penggunaan

Kenapa ESP penting??

ESP adalah serbuk protin berkualiti tinggi yang telah melalui kajian klinikal yang paling banyak. Ia mengandungi kacang soya non -GMO dan mengandungi 22 jenis asid amino, yg penting rendah lemak dan rendah kolestrol. Badan kita ni full of cells..kuku, kulit, otot2 dan lain2 yang mane semuanya berasal daripada protin. Jadi, secara ringkasnya,

SEL --> TISU --> ORGAN --> SISTEM --> BADAN ANDA ^__^

Dan disebabkan itu, badan kita sangat memerlukan PROTIN. Sebabnya MAKANAN UTAMA bagi SEL ialah PROTIN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.[credit: Tg Muzlina]

Apa faedah ESP??

Faedah ESP mmg banyak. Antaranya: 

1. Kekal Muda : Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 
2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
[credit: Master Lyna]

 Bukan itu sahaja, banyak lagi kelebihan ESP yang lain. 


Menarik kan?? Siapa yang tak nak merasai kebaikan ni sememangnya anda melepaskan peluang keemasan yang hadir depan mata. Tambah2 sekarang ni PROMOTION ESP!!. Beli 6 percuma 1. Kongsi dengan kawan2 atau sedara mara. Atau kalau nak 1 pun boleh, anda masih berpeluang mendapatkan harga promotion ini. Anda perlu rebut peluang ini. Kenapa saya kata perlu rebut? Sebab:

>> Setahun sekali pun belum tentu promotion ESP ni. Produk HOT jarang buat promo...
>> Beli banyak buat stok pun tak mengapa kerana expired date adalah JUN 2014...
>> Harga pastinya sangat berbaloi...bertambah special jika anda beli dengan saya..jeng..jeng...
Jadi apa tunggu lagi?? Bawa kebaikan ini dalam rumah anda untuk seisi keluarga. Selamat ber ESP :) 
Sebelum sy menamatkan entri ini, meh saya sajikan testimoni menarik pengguna ESP



Untuk mendapatkan produk ini, hubungi saya:
FB: Nurul Aziyana
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
Tel:  011-11548031 atau klik http://aziyanashaklee.wasap.my
Page: Healthy Beauty Shoppe
COD: Semambu, UIA kuantan, KOTASAS, IM 14 & 15

 ***Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan dan mencegah sebarang penyakit.



No comments: