Friday, May 6, 2016

Sakit Lutut Tidak Lagi Menghantui Warga Emas. Ini Solusi Yang Mungkin Doktor Anda Tidak Beritahu.

"Makcik sakit lutut nak... macam ni lah..sikit punye payah nak bangun semula.. tak boleh dah nak berjalan-jalan jauh..lutut makcik ni tak kuat dah"

Kesian bila tengok sangat ramai warga emas yang menderita sakit lutut ni. Jalan pun macam nak jatuh. Solat pula atas kerusi. Duduk payah bangun pun payah. 

Apa punca sakit lutut? Kenapa mak-mak kita..ayah-ayah kita kena sakit lutut?



Puncanya paling utama penuaan la. Semakin dimamah usia, banyak fungsi badan sudah mula menurun. Ditambah pula dengan sel-sel badan yang sudah banyak rosak dan tak mampu nak jalankan fungsinya. 

Kebiasaannya kalau bagi warga emas, mereka akan mengalami Osteoarthritis, iaitu proses proses penuaan yang berlaku menyebabkab kehausan pada tulang rawan. Rasa sakit timbul disebabkan oleh pergeselan antara tulang. 

Selain Osteoarthritis, warga emas juga ramai yang mengalami Rheumatoid arthritis, iaitu sejenis penyakit auto imun yang melibatkan sendi-sendi. Ia menyebabkan inflamasi dan kerosakan pada sendi.

Cerita bab keradangan ni pulak, ada banyak sumber boleh berlaku keradangan. 
Salah satunya adalah kerana penghasilan protin AGE. 

AGE.

Apa tu? AGE bukan umur ya.. AGE adalah Advanced Glycation End Product.

AGE ni adalah bahan akhir hasil daripada pemprosesan oleh sel badan.

AGE boleh rosakkan protin tertentu dalam tubuh. Badan kita akan cuba musnahkan AGE melalui ejen pemusnah namanya cytokines. Tapi proses ni akan menyebabkan keradangan.

Kalau AGE ni berlaku kat sendi, maka boleh jadi radang sendi. AGE ini boleh menyebabkan kerosakan pada sel-sel dan juga sistem tubuh badan manusia.

Jadi bagaimana nak bantu atasi masalah sakit lutut di kalangan warga emas? 
Sebelum tu ummi nak share dulu testimoni ni 


Testimoni 1 


Testimoni 2 





Bagaimana nak  MELAMBATKAN PENGHASILAN PROTIEN AGE?

Jawapannya VIVIX la. Vivix mengandungi 10 kali ganda lebih kuat dari Resveratrol yang mampu melambatkan pengumpulan protien AGE dalam sel tubuh manusia.

Gambar kat bawah ni menunjukkan hasil kajian dari tindakan VIvix dalam melambatkan protin AGE.



Amalan pengambilan VIVIX setiap hari insyaaAllah mampu untuk bantu sel badan kita lebih kuat dan faktor pendedahan kepada penyakit kronik lebih rendah.
Bila proses pembentukan AGE lambat, jadi keradangan akan berkurangan. Sebab itu la makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang makan Vivix secara konsisten dah tak mengadu sakit lutut lagi dah.

Ok itu tentang protin AGE.. bagaimana pula dengan sendi yang semakin haus apabila umur meningkat?

Untuk pengetahuan, sendi kita ni terdiri dari hyaline cartilage yang terbentuk dari dense extracelullar matrix (ECM). ECM ni pulak terdiri dari air, kolagen, proteoglycandan glycoprotien. Haa nampak tu unsur kolagen di situ? 

Sendi kita ni juga terdiri dr sel-sel. Sel-sel dalam sendi ada kitaran hidupnya. Kalau sel yang mati lebih banyak dari sel baru yang hidup, maka sendi akan haus. Bila umur dah berusia, dan banyak nutrisi badan berkurang, penghasilan sel-sel baru juga akan perlahan. 

Bermakna sendi-sendi kita ni perlukan kolagen untuk mengelakkan ianya dari haus akibat dari kerosakan sel-sel sendi tu dan menyebabkan sakit lutut. Bila kita nak gantikan sel-sel yang rosak tu, tentulah dari sumber kolagen juga. Secara logik, kalau minyak kereta habis, takkan topup dengan air pula. Kan?

Jadi penting juga bagi menjaga kelangsungan hidup kita, selain collagen, ambil pemakanan yang cukup protin untuk bina sel dan Vivix juga membantu baiki sel-sel rosak dari peringkat DNA. 

SALAH TANGGAPAN MASYARAKAT TENTANG KOLAGEN

Bila sebut kolagen, ramai yang ingat makan kolagen untuk kulit cantik sahaja. Ya itu memang betul. Itu adalah bonus bila kita makan kolagen.

=============================================================
=============================================================

Untuk pengetahuan anda juga, kolagen tidak dihasilkan oleh badan kita. Jadi kita kena ambil dari sumber luar. Sumber yang terbaik adalah dari marin, bukan kaki ayam :)
Dan kolagen akan berkurangan dalam badan bila umur kita menginjak ke 25 tahun. Jadi tak ekterlaluan kalau ummi kata wajib la makan kolagen ni. Selain sendi, tulang, gigi, kulit, mata, rambut, otot  dan macma-macam lagi la juga perlukan kolagen. 

Jadi solusi untuk taknak rasa sakit lutu dan sendi lagi adalah... 

COLLAGEN POWDER DAN VIVIX 

Collagen Powder Shaklee adalah collagen yang terlaris di pasaran kerana kelebihannya yang tiada pada kolagen lain
  • Sumber dari marin..iaitu dari sisik ikan merah laut dalam (boleh berenang sejauh hampir 5000m) yg bebas pencemaran, sangat durable, sangat premium, tahan tekanan dan tinggi kolagen.
  • Sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular collagen disukat dalam Dalton) Ia amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis collagen pada lapisan dermis dengan sangat berkesan.
  • Mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan 


================================
=================================

Vivix pula adalah revolusi dalam makanan antioksidan yang sangat hebat di mana mempunyai keberkesanan 10x lebih hebat dari resveratrol sahaja.
  • mengandungi 4 bahan aktif yang tinggi kandungan resveratrol dan gabungan beberapa polifenol. 
  • patent pending - ramuan hanya khas untuk pihak shaklee 
  • sangat pekat sehingga bila diletakkan di peti sejuk beku ianya tidak membeku




========================================================
========================================================

Bagaimana nak dapatkan Collagen dan Vivix? Boleh buat pembelian dengan KLIK GAMBAR di bawah 


Atau boleh hubungi saya di talian berikut untuk dapatkan FREE MEMBERSHIP dengan pembelian keduanya:

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan




2 comments:

anis said...

TerimaKasih atas perkongsian..sangat2 membantu..

Coretanhati Mama said...

Sgt2 bagus info dlm2 ni. Thanks.