Sunday, January 10, 2010

Projek Decoupage: Hujung Minggu yang mengujakan

Hari cuti dh berlalu..maka esok kembali bekerja...ooowwhh malasnya rasa..tambah lg sesi jan 10 dh bermula..bersedia la dgn beban tugas yg bakal diterima..nah!..ternyata aku lebih suka berada di rumah..lebih relax walau kerja rumah blh dikira memenatkan tp itu tidak mengapa*ada anak nnt agknya tentu lebih suka*

Tidak terlalu over kalu aku katakan weekend kali ni mmg sngt mengujakan aku..sabtu dan ahad, digunakan sebaiknya..akhirnya impian utk mencuba kemampuan diri dalam seni decoupage terlaksana..dlu decal, sekarang decoupage..maju setapak!..hehhe..mau tgk hasilnya???? nah silakan..aku sajikan my 1st attempt on decoupage...begitu pun masih ada yg perlu ditambah baik tp sokongan suami adalah pd thp maksimum..dia juga teruja menanti aku siapkan step by step ...bangga, puas dan tentu sekali gembira..

usaha pd hari sabtu..

usaha hari ahad

suami kata.."blh dibuka utk tempahan"...dan aku kata, blh aje..hehehhe..masih ada 2 3 btol utk di'decoupage'kan..tunggu la bila ada masa, pasti akan diusahakan..hobi ni mmg blh menceriakan hariku..

dan yg mengujakan aku juga, aku masih ada masa ke pasar, basuh kain, basuh toilet dan semestinya masak utk suami terchenta..*cuma xde masa nk tdo siang,uhuks* semua harus dipastikan seimbang..selesai varnish 3 bji senduk tu, aku sediakan mkn petang..kuih ketuk ubi (campuran ubi kayu+kelapa+gula+garam dan digoreng dalam cmpuran tepung gandum+tepung grng adabi+tepung beras)..jgn cakap org jhr xtahu apa itu ketuk ubi ya..kene ketuk dek senduk kang nnt..

saper yg suka mkn ubi kayu...blh la cuba..

Ketuk ubi ni maknn kegemaran aku masa belajar kt UTHM dlu..asal ptg jer, kalu g arked aku akan bli kuih ni kalu dijual..kalau di jhr, makannya dgn cicah sambal kicap..tp malas plk nk buat, makan mcm tu jer pun habis..*suami mkn dgn bnyk..nmpknya dia pun suka..maka blh buat lg*

9 comments:

deqyalalink in-situ said...

bestnye ade suwami :)

xeea said...

err.. ape beza decal ngan decoupage tu?

a said...

marvelous!

bila la awak nak decoupage kan akak punya bekas cawan ni.. nanti akak bawak ye.

best kan bila ada suami yang support bila buat benda yang kita minat..anyway, go aziyana go!

nurul aziyana said...

deqya:mmg besh..hihiih jgn jeles yer

xeea:decal guna sticker, decoupage guna tisu, lebih susah cket comapred to decal tp decoupage blh buat mcm2 bentuk hanya guna tissue

k.ida:hihihi..ha cepat la bg, tp upahnya ada la yer..kui2..

sharEna said...

arr jelesnye tgk org laen rajin. sndiri malas tahap gaban :p

anyway nice la seme2 hasil tuh. keep it up!! :)

Unknown said...

pperrghhh!!!
ketuk ubi...kalau ngan sambal kicap mmglagi mantap lahh
lagi2 sambal kicap johor style..

yana, mmg dh boleh bukak tempahan dah
kemas je hasil keje yana

antalya said...

teringin nk pegi kuantan..tgk umah org tu..tgk hasil2 decoupage ngan decal dia :-D

nurul aziyana said...

sharena:hehehe rajin bab lain kot..xper..nnt muncul la rase rajin tu nnt

dayu:mmg feberet kuih ni dayu..senang sngt buatnya..erm kalu org nk tempah blh je amik..kui2

yun:hehheh tunggu yer yun, yana bli umah nnt blh ar nk dtg..skarang ni rumah pun berhias sngt pun..kui2

ieja said...

cantekknyaaa.... rajin la nurul ni...