Monday, February 10, 2014

Atasi masalah rambut beruban di usia muda dengan VIVIX

Masalah rambut beruban adalah normal untuk warga emas. Namun bila masalah rambut beruban berlaku di kalangan mereka yg masih muda, ianya bukan sesuatu pandangan yg biasa dilihat. Org muda yang mempunyai rambut beruban boleh mempengaruhi penampilan mereka malah ianya mungkin boleh  dikaitkan dengan penyakit tertentu.


Kenapa agaknya uban tumbuh di usia muda?
Salah satu sebab adalah kerana genetik di mana ia diwarisi oleh ibu bapa. Sebab yang lain adalah kerana kekurangan zat nutrisi dan nutrisi yg diambil tidak seimbang. Terlalu kerap mengambil makanan segera,makan yg tidak teratur boleh membantutkan pengeluaran melamin. Melamin yg dikeluarkan oleh melanosit terbantut dan akibatnya rambut menjadi putih.

Antara penyakit2 tertentu yg boleh menyebabkan masalah uban di usia muda adalah seperti berikut
  • Penyakit kulit seperti vitiligo, tuberous sclerosis, waardenburg syndrome dan neurofibromatosis yg menyebabkan kehilangan warna hitam pd rambut
  • Penyakit tyroid sprt grave's disease
  • Kurang vitamin B12
  • Terlalu terdedah kepada radiasi
Merokok juga menyumbang kepada rambut beruban di usia muda kerana kandungan nikotin dlm darah yang boleh menghilangkan zat dan vitamin tertentu yang diperlukan untjk kesihatan rambut. Dikatakan perokok mengalami 4x lebih cepat rambut beruban!Jika anda merokok dan anda mengalami masalah ini, jangan pelik ya.

Bagaimana cara untuk merawat rambut beruban di usia muda? VIVIX penyelesaiannya. Apa yang bagus sangat dengan Vivix? Ikuti kisah tentang VIVIX di link di bawah


>> VIVIX: Nutrisi untuk ANTI PENUAAN
>> Berhenti merokok dengan VIVIX
>> Bongkar FAQ hebat tentang VIVIX

Antara manfaat penting VIVIX shaklee adalah: 

  • Baiki kerosakan DNA. Setiap hari kita terdedah kepada kerosakan sel disebabkan oleh radikal bebas. Vivix mengandungi resveratrol dan polifenol yang melindungi dan memperbaiki sellular DNA. 
  • Fungsi vivix yang mengaktifkan pengawalan genetik utama dapat menolong melambatkan penuaan tahap selular.
  • Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel, jadi badan rasa lebih bertenaga dan cergas. 
  • Vivix melambatkan penuaan kerana kandungan Polifenol  yang 10x ganda lebih hebat dar resveratrol

Berikut adalah testimoni salah seorang my exschoolmate merangkap customer saya ttg masalah beliau iaitu uban di usia muda. Beliau br consume sebotol dan repeat order botol kedua kerana kebaikan dan kelebihan Vivix yg pd asalnya diambil untuk masalah cepat penat dan letih.


Bagaimana untuk dapatkan VIVIX? Hubungi saya
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM



No comments: