Thursday, July 31, 2014

Kepentingan Vitamin C Untuk 3 Penyakit Bahaya (Kencing Manis, Darah Tinggi dan Kanser)

Umum dah tahu banyak sangat kelebihan dan kebaikan Vitamin C ni. Biasanya vitamin C ni glemer untuk tujuan kecantikan. Tahukah anda Vitamin C juga penting untuk mereka yang mengidap Kencing Manis, Darah Tinggi dan Kanser? Bagaimana Vitamin C boleh membantu untuk 3 penyakit merbahaya ni? Entri ini akan mengupas secara ringkas tetapi padat bagaimana Vitamin C membantu dalam mengelakkan 3 penyakit yg boleh mengundang maut dengan lebih cepat.

Kepentingan Vitamin C Untuk Penyakit Kencing Manis



Diebetes Type 1 biasanya mempunyai tahap Vitamin C yang rendah. Dengan meningkatkan jumlah vitmain C dalam darah, jumlah sorbitol boleh diturunkan. Sorbitol adalah gula merbahaya apabila ia berkumpul dan peningkatannya boleh membawa kepada risiko komplikasi diebtesseperti retinopati, neuropati dan kerosakan pada buah pinggang.
Bagi pesakit diebetes Type 2, vitamin C boleh memainkan peranan dalam meningkatkan toleransi gula.

Kepentingan Vitamin C Untuk Penyakit Darah tinggi



Tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak terkawal adalah satu masalah kesihatan yang serius yang boleh menyebabkan penyakit jantung dan meningkatkan risiko mendapat strok.Vitamin C adalah antioksidan, yang membantu meneutralkan radikal bebas yg merosakkan sel. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa antioksidan boleh membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, mungkin dengan cara melindungi oksida nitrik, iaitu molekul yang melegakan saluran darah. Seperti antioksidan lain, vitamin C membantu mencegah penyakit jantung dengan menghalang radikal bebas daripada merosakkan dinding arteri, yang boleh membawa kepada pembentukan plak. Nutrien ini juga mengelakkan kolesterol dalam aliran darah daripada pengoksidaan.

Kepentingan Vitamin C Untuk Penyakit Kanser


Vitamin C menjadi sangat penting untuk pencegahan kanser. Ciri-ciri antioksidannya melindungi sel-sel dan DNA dari kerosakan dan mutasi. Ia menyokong sistem imun badan, dan merupakan baris pertama pertahanan terhadap kanser, dan mencegah sebatian penyebab kanser tertentu daripada terbentuk dalam badan. Vitamin C mengurangkan risiko mendapat hampir semua jenis kanser. Vitamin C ini tidak secara langsung menyerang kanser yang telah berlaku, tetapi ia membantu mengekalkan dan meningkatkan sistem imun, yang membolehkan ia untuk melawan kanser.

Langkah terbaik untuk mencegah ketiga-tiga penyakit merbahaya di atas adalah dengan consume Vitamin C sebiji sehari.Shaklee menawarkan Vitamin C terbaik dan menjimatkan yang bersifat sustained release iaitu pelepasan vitamin C ke dalam badan setiap jam. Info lanjut mengenai kelebihan Vitamin C SR boleh dirujuk di link ini ---> KLIK



Nak dapatkan Vitamin C SR 500mg Shaklee? Boleh hubungi saya di talian berikut. Nak jadi ahli Shaklee pun boley 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo




No comments: