Wednesday, April 19, 2017

Katarak : Pembedahan Susulan Dibatalkan Dan Power Mata Turun

Katarak adalah salah satu daripada masalah yang berkaitan dengan mata. Jika kronik boleh menyebabkan buta. Ada titik putih macam awan di bahagian lensa mata jadi pengidap katarak ni memang akan mengalami masalah rabun, kurang peka pada cahaya dan sukar melihat pada malam hari.


Faktor berlakunya katarak antaranya adalah 
  • Usia (masalah penuaan) 
  • Radiasi dari sinar ultraviolet
  • Kurang nutrisi dan vitamin 
  • Merokok
  • Pesakit kencing manis 
Kebiasaannya radikal bebas boleh menyebabkan berlakunya katarak. Radikal bebas boleh menyebabkan kerosakan oksidatif pada sel. Jumlah antioksidan yang kurang dalam badan meningkatkan lagi risiko. 

RESVERATROL MENGHALANG PENYAKIT KATARAK

Ada banyak kajian menunjukkan resveratrol membantu menghalang katarak untuk jadi lebih teruk. 

Kajian di NIH/National Institute on Aging, melaporkan kebaikan Resveratrol untuk mengurangkan katarak 

Kajian di Inonu University Medical Faculty and Turgut Ozal Medical Center di Malatya, Turkey melaporkan Resveratrol telah menghalang perkembangan katarak


Resveratrol adalah sebahagian daripada kumpulan sebatian yang dipanggil polifenol. Resveratrol bertindak seperti antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang dan mengelakkan risiko sakit kronik seperti kanser, penyakit jantung, kencing manis dan kerosakan organ. 

VIVIX: Tonik yang mempunyai sebatian Resveratrol dan gabungan polyphenol dengan kuasa antioksidan 10x ganda berbanding resveratrol sahaja. 

Bagaimana VIVIX membantu mengurangkan katarak?

Kuasa antioksidan yang ada melalui kebaikan resveratrol membantu untuk melawan kerosakan sel akibat dari serangan radikal bebas. Vivix juga tonik anti penuaan di mana ia mencegah penuaal sel yang akhirnya merosakkan sel dan melemahkan fungsi sel. 

Ada 4 mekanisme VIVIX 


Jadi mereka yang ambil VIvix bukan sekadar membantu perlindungan sel tapi juga membantu memberi tenaga, mengelakkan masalah kesihatan yang melibatkan keradangan seperti asthma, luka pembedahan dan juga mengelakkan pengumpulan protin AGE dalam badan.  

[DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN MEGADOSE DAN CAROTOMAX]
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.
.
[TIDAK PERLU JALANI PEMBEDAHAN. POWER MATA PULA TURUN]

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat.
.


Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.

CARA ORDER VIVIX untuk masalah katarak 

Beli Vivix, PERCUMA keahlian. Macam mana? Nak beli Vivix, ada 2 cara 

1. Boleh terus buat pembelian vivix dan di SINI 
2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vvivix untuk membantu anda rasa bebas dari katarak. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum. Sekiranya anda berada di kawasan berikut, boleh uruskan COD


SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 011-11548031 (http://aziyanashaklee.wasap.my)
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang

No comments: