Tuesday, March 3, 2009

Bunga Pahar..Aku Pening Nk Pilih..Tulun2..

Hati aku risau sbnrnya..risau ngn bunga pahar aku..xnmpak btg bunga pun lg..org lain yg buat sdn bunga pahar dh mula buat dan yg dh nk siap pun ade..amy pun dh cakap nk say gudbye kt bunga pahar die xlamer lg...waaa terasa la diri ni bgtu lembap..waduh..pdhl tarikh die awl beberapa hari jer dr aku..xblh jadik ni..aku kene mulakan langkah..tp ape yg sebenarnya meyelubungi sanubari aku dan membuat aku menangguh2 pembikinan dip ni sbb aku kelabu mata..bnyk sgt searching n amik cnth kt internet..akibatnya seme berkenan dan xtau nk plih yg mane..so kawn2 tulun sy buleh??buleh la ye..cdngkan utk sy since sy mmg dh xtau nk buat plihan..ok aku akn preview beberapa kuntum dip yg berkenan di hati..

  1. Yg ni mcm bentuk pkok bile dicucuk kt pahar tu.nmpk meriah..kalu aku buat yg ni, dawai juz lilit kt marker jer then celup pastu cntum 10-12 kuntum ..kaler akn dicampur merah & putih
  2. Yg ni pulak hnya sekuntum tp kene buat kelopak dlu pastu baru cantumkan setiap klopak, bunga kecik2 tu senang jerk..

  3. kredit to tini..pattern yg ni mcm yg no 1 tu cuma yg ni tmbhn daun kt tgh2 tuh...

  4. ini pulak bunga ros..leceh ckit nk buat kelopak bugna ros ni walau nmpk sweet..merah putih mmg cntik kan..hihihi

  5. Bentuk ni design pertma yg aku berkenan sblm aku jumpe design yg lain2 tu..simple..xbnyk guna bunga *xpyh aku lilit dawai bnyk2*..juz tmbah daun, manik n reben


  6. kredit to emamin..yg ni lg simple bunganya..senang jugk nk bentuk..nmpk padat sbb letak reben bnyk2..bile gbung bnyk2 atas pahar nmpk mcm pokok yg rendang..sgt meriah


  7. yg ni simple shja tp amik masa jugk nk buat since kene cantum2 setiap kelopak..simple n menarik
sesungguhnya bnyk sekali pilihan..ni baru separuh tp aku dh xnk search lg nnt aku tmbah pening..by hook or by crook next week dh kene start buat..yg tinggl skang ni pilih dan bli kain net..tp masih dok pkir2 samada bli kain net or nk bli bekas telur kaler silver gantung skali jer..brgntung pd mana lebeh murah..so can u vote for me???plz...

20 comments:

fana said...

sy suke yg jnis bga kristal.. g try tgk kt semua house kdai yg kt bawah...sblah atam tu.. mmg bnyak choice

Reena said...

VOTE NO. 4. CANTIK!!

Anonymous said...

amy punye buat bunge dip juge..i bunge ros..mcm no 4...tp style lilit 2 lain sket la..sbb amy punye byk bunge kecik n daun2 n reben2 segala..leceh sket..klo mcm no 4...mang sweet gile..xde la leceh sgt pn...so i vote no 4! hehehe..

*kl nk tgk cntk menarik..try cr kt kedai riben bunga, jln tar..ctu byk gile choice..smpai nk demam tgk..hahaha..*

antalya said...

kalo sy la..sy akan pilih nombo 5.nape? sbb design tu yg first skali jatuh hati pd nya.ecehh.biasa nya first choice ni mmg paling bagus

lady_daisy said...

Kalau ain suke yang first tadi... simple dan cantik.. rasenye mcm senang jer nak buat...

~ iza ~ said...

iza pun ada survey bunga2 pahar ni..
basicly, dia lagi ringkas dr bunga dulang kan..
tp dia nampak meriah sbb ada gabungan riben yg kecik, riben besar & kain net..
then, campur dgn manik2 sikit..alahai, so sweet...

iza suka bunga no 1, tapi bab hiasan riben, suka no 2..
hehe..so kalau gabungkan idea boleh..? yang penting, pilih yang cantik, tapi mudah dibuat kan?

p/s : makin pening ek nak wat pilihan bila dah dgr pendapat iza ni.. :p

Anonymous said...

sy suke bunga pahar no.4..dip ros merah done by kak tini..bunga ros senang je nak wat..kelopak nye pn senang..

[ Hanie ] said...

hehehe kit eun dah jadi rambang nampaknye :D Kite vote yg no 5 rasenye. Sebab nampak simple but elegant. Elegant kah? No 4 pon ok gak ;)

silelah membuatnya dgn jayanyer yer...yehaaa..gud luck!

fatenton said...

saya suke no 5. tak simple sgt tak heavy sgt.. just nice :)

nanonano said...

hahah adushh sume cantek..
tgk atas kesenangan akak la..
err maksudnye yg simple..senang buat :p
org tgk kat bunga cinta tu..
simple2 je kelopak ngn daun..
tp taruk riben byk..
nmpak cm xclusive sket
:D

Anonymous said...

i vote for no.3. senang nk wt n cantik :D
~wani~

SINCHAN KPTM said...
This comment has been removed by the author.
SINCHAN KPTM said...

lawanye bunge dip ni..rase nye sume lawa..hehehe..

xeea said...

my vote goes for no. 4!

dan semestinya,

merah itu menawan =)

Unknown said...

dayu suka yg no 5
buat yang no 5 sebab dayu nak satu nanti..
buat yg tu
utamakan yg senang yana nak buat
yg yana tak yah spent masa byk sgt

myheart said...

yeaaa..cantek2..no 4 paling canteks..

aah la kaler merah putih mmg lawa..ihiks..rase nak tiru laks..

Diarihatiku1976 said...

vote no 5

KAK RAINBOW said...

saya suka nombor 5 sgt sweet n cute :)

Anonymous said...

mc na....i vote 4 pic no 3 (if not mistaken la huhu ala yg kaler gold tp bunga dia lebat sket tuh) and pic 5, sweet je, tp kan mc na utk bunga pahar nie elok nampak lebat.... lagi satu mc na, knurus punya la menyesal xbuat sendiri benda2 nih, last week i dgn my sister buat bunga sabun,ikut macam dalam majalah hanntaran tu, lagik cun lebat kiterang buat n yg penting lagik murah....knurus ras adela 2 kali ganda lagik murah dari harga sebenar...huhu

nurul aziyana said...

thanks to all my blog readers for ur cooperation..hehhe sgt bangga ngn korang seme sbb membantu..sy akn buat keputusan berdasarkan vote yg sy trima..hihi nantikan keputusannya..